Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2015

Τι θα γίνει με τους εξοπλισμούς; Θα γίνουν αγορές και εκσυγχρονισμοί;

Το θέμα της αναβάθμισης των υπαρχόντων όπλων, αλλά και η αγορά νέων πέφτει στο τραπέζι των συζητήσεων επιτακτικά πλέον, μετά τις κοσμοϊστορικές αλλαγές και εξελίξεις στην Ανατολική Μεσόγειο και την Ευρώπη. Από τη μια οι πολεμικές συγκρούσεις και από την άλλη οι οικονομικές. Την λύση δυστυχώς την δίνουν πάντα τα όπλα, γι’ αυτό και η Ελλάδα οφείλει να είναι έτοιμη.

Η Ελλάδα, μια χώρα με ιστορία τουλάχιστον 12.000 ετών, μια χώρα που παραδοσιακά αποτελεί μια μικρή αλλά ισχυρότατη στρατιωτική δύναμη, με ανθρώπους που δεν είναι δηλοί, τα τελευταία χρόνια απαξίωσε τις ένοπλες δυνάμεις, είτε επειδή δεν υπήρχαν χρήματα, είτε επειδή κάποιοι «ειρηνιστές» νομίζουν πως με τα λόγια μπορεί να υπάρξει ειρήνη.
Δυστυχώς η αλήθεια είναι πως ειρήνη υπάρχει μόνο δια των όπλων.

Έτσι η Ελλάδα, αν και δέσμια των καταστροφικών οικονομικών απαιτήσεων των δήθεν συμμάχων και εταίρων, καλείται άμεσα να προβεί σε εκσυγχρονισμό και νέες αγορές οπλικών συστημάτων, εάν θέλει να επιβιώσει στο εγγύς μέλλον.



Το πρώτο και άμεσο θέμα είναι η αναβάθμιση όλων των αεροσκαφών F-16.
Η Ελλάδα διαθέτει 155 (ή 136;) αεροσκάφη block 30, 50, 52+ και advanced. Η κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, κατά τη διάρκεια του Athens Flying Week – International Airshow 2015 στο Τατόι, παρουσίασε τον εξομοιωτή πτήσεως του αναβαθμισμένου F-16V, γνωστού ως  VIPER. Το F-16V επιτυγχάνει την αύξηση της επιχειρησιακής ικανότητας του αεροσκάφους, ενσωματώνει όλα τα σύγχρονα όπλα και αισθητήρες, όπως το radar ηλεκτρονικής σάρωσης  AESA, νέα κεντρική οθόνη πληροφοριών, ειδική κάσκα χειριστού, ηλεκτρονικούς υπολογιστές κλπ, με το μικρότερο δυνατό κόστος και με μηδενικό ρίσκο υλοποίησης.

Τα αναβαθμισμένα F-16V θα προσφέρουν στην Πολεμική Αεροπορία νέες δυνατότητες για την αντιμετώπιση των απειλών του 21ου αιώνα, με υψηλή διαθεσιμότητα, οικονομικότερη υποστήριξη και αύξηση του επιχειρησιακού χρόνου ζωής τους για 30 και πλέον χρόνια.

Επίσης, το πρόγραμμα αναβάθμισης θα υλοποιηθεί αποκλειστικά στην Ελλάδα, προσφέροντας εκατοντάδες θέσεις εργασίας, πρόσθετη τεχνογνωσία, ενώ συγχρόνως θα δώσει  τη δυνατότητα στην Ελληνική  αμυντική βιομηχανία  να διεκδικήσει  παρόμοια προγράμματα για τρίτες χώρες.
Τον κύριο ρόλο σε αυτή την περίπτωση θα έχει η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ), ενώ και άλλες εταιρείες τις εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας θα επωφεληθούν.



Επίσης, η αναβάθμιση των Mirage 2000 EGM/BGM σε επίπεδο 2000-5, ήρθε πάλι στην επικαιρότητα τον Μάρτιο του 2015 όταν η κατασκευάστρια εταιρεία Dassault κατέθεσε πρόταση στο ΓΕΑ για την αναβάθμιση των 19 Mirage 2000 EGM/BGM σε επίπεδο 2000-5. Έτσι μαζί με τα υπάρχοντα 25 Mirage 2000-5 και τα 155 F-16V θα μπορέσουν να σταθούν αξιοπρεπώς στην Ανατολική Μεσόγειο.

Καλό θα ήταν παράλληλα με τους εκσυγχρονισμούς και τις αναβαθμίσεις να αναζητηθούν και μερικά ακόμη αεροσκάφη F-16 και Mirage 2000, είτε από τα αποθέματα του Αμερικανικού είτε του Γαλλικού στρατού, ώστε να δημιουργηθεί μια συμπαγής δύναμη τουλάχιστον 200 εκσυγχρονισμένων αεροσκαφών 150 F-16V και 50 Mirage2000-5, καθώς ατυχήματα συμβαίνουν και αναπληρώσεις δεν γίνονται…

Διαβάστε τι έγραφε και τι πρότεινε το cosmostatus για τα F-16, τα Mirage 2000 και για το νέο αεροσκάφος της πολεμικής αεροπορίας (4ης++ ή 5ης γενιάς) πριν λίγους μήνες στους συνδέσμους:
http://cosmostatus.blogspot.gr/2015/01/f-16.html
http://cosmostatus.blogspot.gr/2015/03/mirage-2000-2000-5-mk3.html



Ένα ακόμη θέμα που θα πρέπει να προσεχθεί είναι η μικρή διαθεσιμότητα των μεταφορικών αεροπλάνων C-27 Spartan. Παραγγέλθηκαν 12 αεροσκάφη, παρελήφθησαν τελικά 8 με την συμφωνία το ποσό που είχε δώσει η Ελλάδα για τα υπόλοιπα 4 να μετατραπεί σε ανταλλακτικά και τεχνική υποστήριξη, ώστε τα αεροσκάφη που βρίσκονται στην Ελευσίνα να πετάξουν. Γιατί όμως δεν πετάνε;


Το θέμα των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας P-3B Orion θα πρέπει να προχωρήσει άμεσα. Τα αεροσκάφη μόνο σαπάκια δεν είναι. Μπορεί να είναι κάπως παλιά, αλλά με τα νέα συστήματα θα κάνουν τη δουλειά πολύ καλύτερα από τα CN-235 που θέλουν να μας πουλήσουν κάποιοι. 
Ο λόγος είναι πως υπάρχουν ανταλλακτικά, τεχνογνωσία, πληρώματα εκπαιδευμένα και διαθέτουν τα ηλεκτρονικά συστήματα που απαιτεί ο στρατός.
Τα CN-235 δεν ανταποκρίνονται στα στάνταρ του Ελληνικού στρατού και δεν μπορούν να φέρουν τα συστήματα που χρειάζονται…


Η Ελλάδα χρειάζεται επειγόντως μεταφορικά και όχι μόνο ελικόπτερα.
Έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον για UH-60 και UH-70 από την Αμερική, που όμως καθυστερεί. Αλλά ούτε και η προμήθεια των 10 Chinook προχώρησε.
Γιατί; Τι δεν έγινε σωστά;

Τα επιθετικά ελικόπτερα Apache χρειάζονται αναβάθμιση, που όμως δεν έγινε.
Οι Αμερικανοί φώναζαν για το θέμα, αλλά οι Ελληνικές κυβερνήσεις ως συνήθως ροχάλιζαν. Σε τι κατάσταση βρίσκονται τα Apache; Πότε θα αναβαθμιστούν ΟΛΑ σε επίπεδο 3; Θα υπάρξει και μια επιπλέον προμήθεια νέων Apache ώστε να δημιουργηθεί ένας ομογενής και συμπαγής στόλος 50 ελικοπτέρων, ικανός να προστατέψει την χώρα;



Στο Ναυτικό είναι γνωστό πως η υπόθεση των υποβρυχίων type-214 προχωράει καλά. http://cosmostatus.blogspot.gr/2015/09/s-121-s-118-s-122-s-123.html
Αρκεί βέβαια να αποκτηθούν και οι τορπίλες που θα κάνουν τη διαφορά, καθώς μέχρι σήμερα…

Οι Φρεγάτες έλαβαν ένα τεράστιο δώρο με ανταλλακτικά από τα ΗΑΕ και θα πρέπει να μην αντιμετωπίζουν προβλήματα.
http://cosmostatus.blogspot.gr/2015/07/blog-post_15.html
Η ανάγκη όμως για αντικατάστασή τους λόγω παλαιότητας είναι άμεση.
Θα προχωρήσει τελικά η Ελλάδα στην απόκτηση 8-10 φρεγατών τύπου Fremm από την Γαλλία; Μην ξεχνάμε πως κάθε Fremm μπορεί να φέρει 8 πυραύλους Scalp Naval… Εκτός και αν το Ελληνικό Ναυτικό χρειάζεται άλλου είδους και τύπου πλοία…


Τέλος, το θέμα με τα 400 μεταχειρισμένα άρματα μάχης Abrams Μ1Α1 από την Αμερική, που έγιναν 90 και τελικά δεν τα είδαμε ακόμη…
Θα έρθουν ποτέ τα Abrams ώστε επιτέλους να αντικατασταθούν τα αρχαία M48;;;


Αυτά είναι τα άμεσα εξοπλιστικά προγράμματα που πρέπει να υλοποιηθούν, εάν θέλουμε να διαθέτουμε έναν ισχυρό και σοβαρό στρατό, που θα μπορεί να υπερασπίσει την εδαφική ακεραιότητα  της Ελλάδας και την ΑΟΖ.

Εάν θέλουμε να το παίξουμε «ειρηνιστές» που νομίζουν πως η Ελλάδα συνορεύει με το Βέλγιο, το Λουξεμβούργο, την Αυστρία κλπ, ή αν θα το «ρισκάρουμε» όπως είπε κάποιος γνωστός αριστερός πολιτικός, τότε … βοήθειά μας…


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου