Νέα φοροεπιδρομή αναμένεται να πλήξει τους ήδη φτωχοποιημένους Έλληνες. Αναμένονται νέες αυξήσεις στα τσιγάρα, τα καύσιμα, τα τέλη κυκλοφορίας και τον καφέ, ώστε να ικανοποιηθούν οι δήθεν εταίροι της Ελλάδας, που την δάνεισαν με το αζημίωτο, για να παραμείνει δέσμια στη ζώνη του ευρώ…
Η φοροεπιδρομή άρχισε ήδη να πλήττει τους συνταξιούχους που είδαν μειώσεις ως και 50% στις επικουρικές τους συντάξεις. Από τον Οκτώβριο, ενδεχομένως να δουν και μηδενικά ποσά στους λογαριασμούς τους, όταν θα αρχίσει η παρακράτηση των αναδρομικών Ιουνίου – Αυγούστου. Η παρακράτηση θα γίνει σε τρεις ισόποσες δόσεις, μέχρι το Δεκέμβριο.
Επειδή όμως τα έσοδα του κράτους είναι μειωμένα (η κατανάλωση έχει περιοριστεί ως και 50% σε διάφορους τομείς), αναμένονται ανατιμήσεις σε τσιγάρα, καφέ, καύσιμα και τέλη κυκλοφορίας, ενδεχομένως από τον Οκτώβριο και όχι από το νέο έτος.
Η απόφαση για τα καύσιμα θα ληφθεί ανάλογα με την πορεία των εσόδων, δήλωσε χθες ο Υπουργός Ενέργειας Πάνος Σκουρλέτης.
Έτσι, στη βενζίνη ο ΕΦΚ θα αυξηθεί κατά 3 λεπτά το λίτρο και μαζί με τον ΦΠΑ η πραγματική αύξηση θα είναι 4 λεπτά το λίτρο.
Στο πετρέλαιο κίνησης ο ΕΦΚ θα αυξηθεί κατά 8 λεπτά από τα 0,33 ευρώ στα 0,41 ευρώ το λίτρο.
Στο υγραέριο κίνησης ο ΕΦΚ θα αυξηθεί κατά 10 λεπτά από τα 0,33 στα 0,43 ευρώ το λίτρο.
Η αύξηση του ΕΦΚ στα τσιγάρα θα είναι από τα 156,70 στα 170 ευρώ για τον καπνό, ενώ θα αυξηθεί και ο φόρος στην τιμή της λιανικής από 20% σε 26%. Έτσι όλα τα τσιγάρα θα ακριβύνουν από 0,50 ευρώ ως και 1 ευρώ ανά πακέτο.
Περίπου 10 λεπτά ανά ml θα αυξηθεί και η τιμή των υγρών για τα ηλεκτρονικά τσιγάρα, καθώς θα επιβληθεί ειδικός φόρος κατανάλωσης και σε αυτά.
Αυξήσεις από 10% ως και 20% στη λιανική τιμή πώλησης του καφέ θα υπάρξει λόγω της αύξησης του φόρου στην εισαγωγή αλλά και την εγχώρια παραγωγή του.
Τις τελευταίες ώρες κυκλοφορούν και σενάρια για νέα αύξηση των τελών κυκλοφορίας των αυτοκινήτων, καθώς το Υπουργείο Οικονομικών επιζητά να διασφαλίσει για τα Δημόσια Ταμεία 1,1 δισ. ευρώ.
Το σχέδιο της κυβέρνησης προβλέπει τη μεταφορά των φορολογικών βαρών από τα παλαιότερα οχήματα υψηλού κυβισμού στα νεότερα οχήματα μικρού κυβισμού.
Ειδικότερα, εξετάζεται ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας με βάση τους ρύπους και για όσα οχήματα έχουν κυκλοφορήσει από την 1η Ιανουαρίου 2007 και μετά.
Σήμερα ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας με τους ρύπους γίνεται για τα οχήματα που έχουν κυκλοφορήσει από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά, ενώ για τα παλαιότερα οχήματα τα τέλη υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό και το έτος πρώτης κυκλοφορίας.
Επίσης εξετάζονται νέες κλίμακες υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας για τα οχήματα που τα τέλη τους υπολογίζονται με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους διοξειδίου του άνθρακα, με αύξηση του ποσού ανά γραμμάριο για τα οχήματα που εκπέμπουν πάνω από ένα όριο (π.χ. πάνω από 150 γραμμάρια).
Όμως, προβλέπεται μείωση των τελών κυκλοφορίας για οχήματα μεγάλου κυβισμού και ηλικίας άνω των 15 ετών, προκειμένου να δοθεί κίνητρο στους ιδιοκτήτες τους που έχουν καταθέσει τις πινακίδες να τις παραλάβουν εκ νέου.
Οι όποιες αλλαγές αναμένεται να ανακοινωθούν προς το τέλος Σεπτεμβρίου και οι τελικές αποφάσεις θα τεθούν και υπόψη των θεσμών που θα πρέπει να τις εγκρίνουν.
Σύμφωνα με στοιχεία της Κομισιόν, το Ελληνικό Δημόσιο έχασε πολλά δισεκατομμύρια από την μη είσπραξη του ΦΠΑ τα έτη 2013 και 2014.
Η Κομισιόν πιστεύει ότι το Ελληνικό κράτος θα έπρεπε να είχε εισπράξει το 2013 από τον ΦΠΑ 18,9 δισ. ευρώ, ενώ εισέπραξε μόνο 12,6 δισ. ευρώ, δηλαδή απώλεσε 6,3 δισ. ευρώ. Το 2014, το Ελληνικό κράτος θα έπρεπε να είχε εισπράξει 17,6 δισ. ευρώ, ενώ εισέπραξε μόνο 12,7 δισ. ευρώ, δηλαδή απώλεσε 4,9 δισ. ευρώ.
Επειδή το φαινόμενο της μη είσπραξης του ΦΠΑ είναι πανευρωπαϊκό, η Κομισιόν επανέλαβε τις εκκλήσεις προς όλα τα κράτη μέλη «για ριζική αναμόρφωση του συστήματος ΦΠΑ της Ε.Ε. προκειμένου να γίνει αποτελεσματικότερο και να καταπολεμηθεί η απάτη».
Η φοροεπιδρομή άρχισε ήδη να πλήττει τους συνταξιούχους που είδαν μειώσεις ως και 50% στις επικουρικές τους συντάξεις. Από τον Οκτώβριο, ενδεχομένως να δουν και μηδενικά ποσά στους λογαριασμούς τους, όταν θα αρχίσει η παρακράτηση των αναδρομικών Ιουνίου – Αυγούστου. Η παρακράτηση θα γίνει σε τρεις ισόποσες δόσεις, μέχρι το Δεκέμβριο.
Επειδή όμως τα έσοδα του κράτους είναι μειωμένα (η κατανάλωση έχει περιοριστεί ως και 50% σε διάφορους τομείς), αναμένονται ανατιμήσεις σε τσιγάρα, καφέ, καύσιμα και τέλη κυκλοφορίας, ενδεχομένως από τον Οκτώβριο και όχι από το νέο έτος.
Η απόφαση για τα καύσιμα θα ληφθεί ανάλογα με την πορεία των εσόδων, δήλωσε χθες ο Υπουργός Ενέργειας Πάνος Σκουρλέτης.
Έτσι, στη βενζίνη ο ΕΦΚ θα αυξηθεί κατά 3 λεπτά το λίτρο και μαζί με τον ΦΠΑ η πραγματική αύξηση θα είναι 4 λεπτά το λίτρο.
Στο πετρέλαιο κίνησης ο ΕΦΚ θα αυξηθεί κατά 8 λεπτά από τα 0,33 ευρώ στα 0,41 ευρώ το λίτρο.
Στο υγραέριο κίνησης ο ΕΦΚ θα αυξηθεί κατά 10 λεπτά από τα 0,33 στα 0,43 ευρώ το λίτρο.
Η αύξηση του ΕΦΚ στα τσιγάρα θα είναι από τα 156,70 στα 170 ευρώ για τον καπνό, ενώ θα αυξηθεί και ο φόρος στην τιμή της λιανικής από 20% σε 26%. Έτσι όλα τα τσιγάρα θα ακριβύνουν από 0,50 ευρώ ως και 1 ευρώ ανά πακέτο.
Περίπου 10 λεπτά ανά ml θα αυξηθεί και η τιμή των υγρών για τα ηλεκτρονικά τσιγάρα, καθώς θα επιβληθεί ειδικός φόρος κατανάλωσης και σε αυτά.
Αυξήσεις από 10% ως και 20% στη λιανική τιμή πώλησης του καφέ θα υπάρξει λόγω της αύξησης του φόρου στην εισαγωγή αλλά και την εγχώρια παραγωγή του.
Τις τελευταίες ώρες κυκλοφορούν και σενάρια για νέα αύξηση των τελών κυκλοφορίας των αυτοκινήτων, καθώς το Υπουργείο Οικονομικών επιζητά να διασφαλίσει για τα Δημόσια Ταμεία 1,1 δισ. ευρώ.
Το σχέδιο της κυβέρνησης προβλέπει τη μεταφορά των φορολογικών βαρών από τα παλαιότερα οχήματα υψηλού κυβισμού στα νεότερα οχήματα μικρού κυβισμού.
Ειδικότερα, εξετάζεται ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας με βάση τους ρύπους και για όσα οχήματα έχουν κυκλοφορήσει από την 1η Ιανουαρίου 2007 και μετά.
Σήμερα ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας με τους ρύπους γίνεται για τα οχήματα που έχουν κυκλοφορήσει από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά, ενώ για τα παλαιότερα οχήματα τα τέλη υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό και το έτος πρώτης κυκλοφορίας.
Επίσης εξετάζονται νέες κλίμακες υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας για τα οχήματα που τα τέλη τους υπολογίζονται με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους διοξειδίου του άνθρακα, με αύξηση του ποσού ανά γραμμάριο για τα οχήματα που εκπέμπουν πάνω από ένα όριο (π.χ. πάνω από 150 γραμμάρια).
Όμως, προβλέπεται μείωση των τελών κυκλοφορίας για οχήματα μεγάλου κυβισμού και ηλικίας άνω των 15 ετών, προκειμένου να δοθεί κίνητρο στους ιδιοκτήτες τους που έχουν καταθέσει τις πινακίδες να τις παραλάβουν εκ νέου.
Οι όποιες αλλαγές αναμένεται να ανακοινωθούν προς το τέλος Σεπτεμβρίου και οι τελικές αποφάσεις θα τεθούν και υπόψη των θεσμών που θα πρέπει να τις εγκρίνουν.
Σύμφωνα με στοιχεία της Κομισιόν, το Ελληνικό Δημόσιο έχασε πολλά δισεκατομμύρια από την μη είσπραξη του ΦΠΑ τα έτη 2013 και 2014.
Η Κομισιόν πιστεύει ότι το Ελληνικό κράτος θα έπρεπε να είχε εισπράξει το 2013 από τον ΦΠΑ 18,9 δισ. ευρώ, ενώ εισέπραξε μόνο 12,6 δισ. ευρώ, δηλαδή απώλεσε 6,3 δισ. ευρώ. Το 2014, το Ελληνικό κράτος θα έπρεπε να είχε εισπράξει 17,6 δισ. ευρώ, ενώ εισέπραξε μόνο 12,7 δισ. ευρώ, δηλαδή απώλεσε 4,9 δισ. ευρώ.
Επειδή το φαινόμενο της μη είσπραξης του ΦΠΑ είναι πανευρωπαϊκό, η Κομισιόν επανέλαβε τις εκκλήσεις προς όλα τα κράτη μέλη «για ριζική αναμόρφωση του συστήματος ΦΠΑ της Ε.Ε. προκειμένου να γίνει αποτελεσματικότερο και να καταπολεμηθεί η απάτη».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου