Αποζημίωση 70 εκατομμυρίων ευρώ σκοπεύει να ζητήσει από το Ελληνικό Δημόσιο η Γερμανική εταιρεία διαχείρισης αεροδρομίων Fraport. Όπως ισχυρίζεται η εταιρεία, τα 14 αεροδρόμια βρίσκονται σε κακή κατάσταση και έχουν σημαντικές ελλείψεις που αφορούν την ασφάλεια των ταξιδιωτών.
Σύμφωνα με το Γερμανικό Spiegel, τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεταιη Fraport, είναι σε πολύ χειρότερη κατάσταση από αυτή που υπολογισζόταν.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η σύμβαση που υπέγραψε η εταιρεία με το Ελληνικό Δημόσιο της δίνει το δικαίωμα να ζητήσει αποζημίωση!
Τον Ιούνιο, η Fraport ανέθεσε σε ανεξάρτητο πραγματογνώμονα να συντάξει έκθεση για την κατάσταση των 14 αεροδρομίων. Η Fraport δέχτηκε την έκθεση και πλήρωσε 1,2 δισ. ευρώ για να εξασφαλίσει τη διαχείριση των αεροδρομίων. Σήμερα όμως εμφανίζεται έντονα δυσαρεστημένη για την κατάσταση των αεροδρομίων.
Τα ευρήματα της έκθεσης για τα αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης της Κέρκυρας, της Ρόδου, της Κω, της Ζακύνθου, της Κεφαλονιάς, των Χανίων, του Ακτίου, της Καβάλας, της Σκιάθου, της Σάμου, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Μυτιλήνης, έδειξαν την ύπαρξη χιλιάδων σπασμένων λαμπτήρων, ελλείψεις σε μέσα πυρόσβεσης και την ύπαρξη κατεστραμμένων θυρών.
Όπως αναφέρει το Spiegel, τόσο η Fraport όσο και η Ελληνική κυβέρνηση αρνήθηκαν να σχολιάσουν τις πληροφορίες του περιοδικού.
Στο άρθρο του το Spiegel γράφει πως η Fraport θα ζητήσει τελικά 70 εκατ. ευρώ αποζημίωση, ποσό που είναι μεγαλύτερο από αυτό που πρόσφερε η Ιταλική εταιρεία Ferrovie για να αγοράσει την TΡΑΙΝΟΣΕ στις αρχές Σεπτεμβρίου, που ήταν μόλις 45 εκατ. ευρώ.
Επίσης αναφέρεται πως τα 70 εκατομμύρια που θα αξιώσουν οι Γερμανοί είναι υπερδιπλάσια από τα 30 εκατομμύρια που η Ελληνική κυβέρνηση προσπαθεί να εξοικονομήσει μέσα στο 2018 για τα επιδόματα θέρμανσης.
Στο άρθρο αναφέρεται και η κόντρα που έχει ξεσπάσει μεταξύ του Υπουργού Χρήστου Σπίρτζη και της Fraport.
Πριν λίγο καιρό, ο Υπουργός, που χαρακτηρίζεται στο άρθρο ως αντίπαλος της ιδιωτικοποίησης, είχε επιτεθεί στην Fraport μέσω του Αθηναϊκού και Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων.
«Η κοινοπραξία Fraport, που ανέλαβε τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, μέχρι στιγμής δεν έχει δώσει καλά δείγματα γραφής, δεν έχει λειτουργήσει καλύτερα τα αεροδρόμια από ό,τι τα λειτουργούσε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Η Fraport δεν έχει προχωρήσει στις επενδύσεις που όφειλε να προχωρήσει, ενώ έχουμε προβλήματα ακόμη και με την καθαριότητα στις τουαλέτες, που είναι σε πολλά αεροδρόμια χειρότερη, από αυτά που βλέπαμε και υπήρχαν στο παρελθόν» είχε δηλώσει ο Υπουργός.
Ο κ. Σπίρτζης είχε καλέσει τη Γερμανική εταιρεία «να καταλάβει ότι είναι μια εταιρεία διαχείρισης αεροδρομίων, δεν είναι μια εταιρεία που θα πει στη χώρα τι έργα να κάνει και ποια δεν θα κάνει» και «να αφήσει τις διάφορες παρατηρήσεις για το πώς και τα ποια έργα θα γίνουν, καθώς τα έργα αυτά είναι στη σύμβαση και είναι υποχρέωση του Ελληνικού Δημοσίου, είναι συγχρημαδοτούμενα έργα και έχουν εγκριθεί και οι μελέτες και τα χρονοδιαγράμματα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τους φορείς, που τα επιβλέπουν».
Ο Υπουργός είχε σπεύσει, μάλιστα, να διευκρινίσει πως, αν υπάρχει κάποιο άλλο αίτημα από την πλευρά της εταιρείας, «υπάρχει η διαδικασία μέσα στη σύμβασή τους για επίλυση των διαφορών».
«Πριν λίγους μήνες η Fraport ήταν εκείνη που παρακαλούσε να μην συνεχιστούν τα έργα και να πάνε λίγο πίσω, για να μπορέσει να λειτουργήσει τους τουριστικούς μήνες το αεροδρόμιο. Τι άλλαξε; Γιατί δεν είπε πριν λίγους μήνες να ακυρωθεί και να μη συνεχιστεί το έργο;», διερωτήθηκε ο Υπουργός.
«Όταν έδωσε την προσφορά της, ή όταν ήταν να γίνει η σύμβαση για την παραχώρηση των αεροδρομίων, δεν έκανε καμία παρατήρηση για το έργο, όταν είχε όλα τα στοιχεία στη διάθεσή της και στα χέρια της, όταν είχε πρόσβαση στα αεροδρόμια, όταν έκανε όποια μέτρηση ήθελε, όταν μπορούσε να πάρει όποιες μελέτες ήθελε…» είχε πει ο κ. Σπίρτζης.
Κατά τη διάρκεια ημερίδας του ΕΒΕΑ για την εθνική στρατηγική μεταφορών, ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece Alexander Zinnel δήλωσε ότι κατά τη διάρκεια της αυτοψίας στα 14 αεροδρόμια, βρέθηκαν 12.200 καμένες λάμπες, αντικαταστάθηκαν και τοποθετήθηκαν 1.287 πυροσβεστήρες και εγκαταστάθηκαν 81 καινούρια κλιματιστικά.
Η Fraport, από τον Απρίλιο έως τις 21 Σεπτεμβρίου, πραγματοποίησε συνολικά 7.765 εργασίες από τις οποίες περίπου 2.900 αφορούσαν διορθωτικές επεμβάσεις, 4.650 εργασίες είχαν προληπτικό χαρακτήρα, ενώ περίπου 200 ήταν μικρής κλίμακας έργα αποκατάστασης.
Αυτά που θα ήθελαν να μάθουν όλοι οι Έλληνες είναι:
Δεν γνώριζε η Fraport την κατάσταση των 14 αεροδρομίων πριν τα αποκτήσει;
Δεν διάβασε την έκθεση του ανεξάρτητου φορέα;
Για ποιο λόγο προβλέπεται αποζημίωση στην σύμβαση;
Σύμφωνα με το Γερμανικό Spiegel, τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεταιη Fraport, είναι σε πολύ χειρότερη κατάσταση από αυτή που υπολογισζόταν.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η σύμβαση που υπέγραψε η εταιρεία με το Ελληνικό Δημόσιο της δίνει το δικαίωμα να ζητήσει αποζημίωση!
Τον Ιούνιο, η Fraport ανέθεσε σε ανεξάρτητο πραγματογνώμονα να συντάξει έκθεση για την κατάσταση των 14 αεροδρομίων. Η Fraport δέχτηκε την έκθεση και πλήρωσε 1,2 δισ. ευρώ για να εξασφαλίσει τη διαχείριση των αεροδρομίων. Σήμερα όμως εμφανίζεται έντονα δυσαρεστημένη για την κατάσταση των αεροδρομίων.
Τα ευρήματα της έκθεσης για τα αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης της Κέρκυρας, της Ρόδου, της Κω, της Ζακύνθου, της Κεφαλονιάς, των Χανίων, του Ακτίου, της Καβάλας, της Σκιάθου, της Σάμου, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Μυτιλήνης, έδειξαν την ύπαρξη χιλιάδων σπασμένων λαμπτήρων, ελλείψεις σε μέσα πυρόσβεσης και την ύπαρξη κατεστραμμένων θυρών.
Όπως αναφέρει το Spiegel, τόσο η Fraport όσο και η Ελληνική κυβέρνηση αρνήθηκαν να σχολιάσουν τις πληροφορίες του περιοδικού.
Στο άρθρο του το Spiegel γράφει πως η Fraport θα ζητήσει τελικά 70 εκατ. ευρώ αποζημίωση, ποσό που είναι μεγαλύτερο από αυτό που πρόσφερε η Ιταλική εταιρεία Ferrovie για να αγοράσει την TΡΑΙΝΟΣΕ στις αρχές Σεπτεμβρίου, που ήταν μόλις 45 εκατ. ευρώ.
Επίσης αναφέρεται πως τα 70 εκατομμύρια που θα αξιώσουν οι Γερμανοί είναι υπερδιπλάσια από τα 30 εκατομμύρια που η Ελληνική κυβέρνηση προσπαθεί να εξοικονομήσει μέσα στο 2018 για τα επιδόματα θέρμανσης.
Στο άρθρο αναφέρεται και η κόντρα που έχει ξεσπάσει μεταξύ του Υπουργού Χρήστου Σπίρτζη και της Fraport.
Πριν λίγο καιρό, ο Υπουργός, που χαρακτηρίζεται στο άρθρο ως αντίπαλος της ιδιωτικοποίησης, είχε επιτεθεί στην Fraport μέσω του Αθηναϊκού και Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων.
«Η κοινοπραξία Fraport, που ανέλαβε τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, μέχρι στιγμής δεν έχει δώσει καλά δείγματα γραφής, δεν έχει λειτουργήσει καλύτερα τα αεροδρόμια από ό,τι τα λειτουργούσε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Η Fraport δεν έχει προχωρήσει στις επενδύσεις που όφειλε να προχωρήσει, ενώ έχουμε προβλήματα ακόμη και με την καθαριότητα στις τουαλέτες, που είναι σε πολλά αεροδρόμια χειρότερη, από αυτά που βλέπαμε και υπήρχαν στο παρελθόν» είχε δηλώσει ο Υπουργός.
Ο κ. Σπίρτζης είχε καλέσει τη Γερμανική εταιρεία «να καταλάβει ότι είναι μια εταιρεία διαχείρισης αεροδρομίων, δεν είναι μια εταιρεία που θα πει στη χώρα τι έργα να κάνει και ποια δεν θα κάνει» και «να αφήσει τις διάφορες παρατηρήσεις για το πώς και τα ποια έργα θα γίνουν, καθώς τα έργα αυτά είναι στη σύμβαση και είναι υποχρέωση του Ελληνικού Δημοσίου, είναι συγχρημαδοτούμενα έργα και έχουν εγκριθεί και οι μελέτες και τα χρονοδιαγράμματα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τους φορείς, που τα επιβλέπουν».
Ο Υπουργός είχε σπεύσει, μάλιστα, να διευκρινίσει πως, αν υπάρχει κάποιο άλλο αίτημα από την πλευρά της εταιρείας, «υπάρχει η διαδικασία μέσα στη σύμβασή τους για επίλυση των διαφορών».
«Πριν λίγους μήνες η Fraport ήταν εκείνη που παρακαλούσε να μην συνεχιστούν τα έργα και να πάνε λίγο πίσω, για να μπορέσει να λειτουργήσει τους τουριστικούς μήνες το αεροδρόμιο. Τι άλλαξε; Γιατί δεν είπε πριν λίγους μήνες να ακυρωθεί και να μη συνεχιστεί το έργο;», διερωτήθηκε ο Υπουργός.
«Όταν έδωσε την προσφορά της, ή όταν ήταν να γίνει η σύμβαση για την παραχώρηση των αεροδρομίων, δεν έκανε καμία παρατήρηση για το έργο, όταν είχε όλα τα στοιχεία στη διάθεσή της και στα χέρια της, όταν είχε πρόσβαση στα αεροδρόμια, όταν έκανε όποια μέτρηση ήθελε, όταν μπορούσε να πάρει όποιες μελέτες ήθελε…» είχε πει ο κ. Σπίρτζης.
Κατά τη διάρκεια ημερίδας του ΕΒΕΑ για την εθνική στρατηγική μεταφορών, ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece Alexander Zinnel δήλωσε ότι κατά τη διάρκεια της αυτοψίας στα 14 αεροδρόμια, βρέθηκαν 12.200 καμένες λάμπες, αντικαταστάθηκαν και τοποθετήθηκαν 1.287 πυροσβεστήρες και εγκαταστάθηκαν 81 καινούρια κλιματιστικά.
Η Fraport, από τον Απρίλιο έως τις 21 Σεπτεμβρίου, πραγματοποίησε συνολικά 7.765 εργασίες από τις οποίες περίπου 2.900 αφορούσαν διορθωτικές επεμβάσεις, 4.650 εργασίες είχαν προληπτικό χαρακτήρα, ενώ περίπου 200 ήταν μικρής κλίμακας έργα αποκατάστασης.
Αυτά που θα ήθελαν να μάθουν όλοι οι Έλληνες είναι:
Δεν γνώριζε η Fraport την κατάσταση των 14 αεροδρομίων πριν τα αποκτήσει;
Δεν διάβασε την έκθεση του ανεξάρτητου φορέα;
Για ποιο λόγο προβλέπεται αποζημίωση στην σύμβαση;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου