Για ακόμη μία φορά αποδεικνύεται ότι οι Ευρωπαίοι και ειδικά οι Ιταλοί, δεν είναι και τόσο φίλοι μας. Η Ιταλία επέλεξε την Τουρκία ως συμπαραγωγό στρατιωτικού υλικού. Έτσι η Ιταλία εισέρχεται με πλάγιο τρόπο στην αμυντική ομπρέλα της Ευρώπης.
Μετά βαΐων και κλάδων υποδέχτηκε η δήθεν ακροδεξιά και δήθεν πολέμιος του Ισλάμ στην Ευρώπη Τζόρτζια Μελόνι τον Ισλαμιστή κατοχικό ηγέτη Ταγίπ Ερντογάν. Μπίζνες πάνω απ’ όλα και κυρίως πάνω από την στοιχειώδη αλληλεγγύη προς την Ελλάδα και την Κύπρο, που μαζί με την Ιταλία ανήκουν στην Ευρωπαϊκή δήθεν Ένωση.
Τα χαμόγελα και οι φιλοφρονήσεις στρατηγικής συνεργασίας μεταξύ Μελόνι και Ερντογάν μπροστά στις κάμερες, σφράγισαν τη συμφωνία που πηγαίνει πολύ πιο πέρα από την απλή αμυντική συνεργασία.
Υπενθυμίζουμε ότι η Τουρκική εταιρεία Baykar αγόρασε την Ιταλική Piaggio Aerospace. Η Baykar δεσμεύτηκε να διατηρήσει και να επεκτείνει την παραγωγή αεροσκαφών, καθώς και τις συναφείς δραστηριότητες τεχνικής υποστήριξης, εκπαίδευσης και εφοδιαστικής αλυσίδας, όπως και τη συντήρηση κινητήρων και την κατασκευή εξαρτημάτων κινητήρων. Η εξαγορά της Piaggio Aerospace από την Baykar ενισχύει τη στρατιωτική ικανότητα της Τουρκίας με Ευρωπαϊκή τεχνογνωσία και υποδομές. Η εξαγορά εγείρει ζητήματα ασφάλειας και τεχνολογικής διαρροής, καθώς η Τουρκία θα αποκτήσει πρόσβαση σε κρίσιμες αεροναυπηγικές γνώσεις, που θα χρησιμοποιηθούν για στρατιωτικούς σκοπούς.
Η εξαγορά της Ιταλικής από την Τουρκική εταιρεία, αναδεικνύει την αδυναμία της Ε.Ε. να ελέγξει τις στρατηγικές βιομηχανίες της, παρόλο που έχουν θεσπιστεί μηχανισμοί ελέγχου των ξένων επενδύσεων. Η έγκριση της συμφωνίας από την Ιταλία δείχνει ότι η προστασία των εθνικών βιομηχανιών δεν είναι πάντα προτεραιότητα για τις Ευρωπαϊκές κυβερνήσεις. Η έλλειψη ενιαίας Ευρωπαϊκής στάσης σε τέτοια ζητήματα δημιουργεί ρωγμές στην κοινή αμυντική πολιτική, ενώ επιτρέπει σε τρίτες χώρες, όπως η Τουρκία, να εκμεταλλεύονται τις διαφορές μεταξύ των κρατών - μελών.
Έτσι, εχθές υπογράφηκε η συνεργασία της Τουρκικής εταιρείας στρατιωτικού υλικού με την Ιταλική Leonardo για την κοινή ανάπτυξη μη επανδρωμένων αεροσκαφών. Η κίνηση αυτή εκτόξευσε την γεωπολιτική εμβέλεια της Τουρκικής εταιρείας, ενώ της άνοιξε την πόρτα της Ευρωπαϊκής αγοράς.
Οι κοινές δηλώσεις Μελόνι – Ερντογάν επιβεβαίωσαν την κοινή σύμπλευση Ιταλίας – Τουρκίας και ξάφνιασαν για το πόσο στενή είναι η συμμαχία των δύο χωρών.
Να θυμίσουμε ότι η Τουρκία μαζί με την Ιταλία ανέπτυξαν από κοινού το επιθετικό ελικόπτερο T-129 για τις Τουρκικές ένοπλες δυνάμεις, που στην Ιταλία ονομάζεται A129 Agusta Westland. Συνεργάστηκαν η Τουρκική εταιρεία ΤΑΙ και η Ιταλική εταιρεία Leonardo.
Έτσι, από την ρητορική για Ευρωπαϊκά σύνορα φτάσαμε σε συμπαραγωγές drone με Τουρκική υπογραφή στην καρδιά της Ευρώπης. Στην πραγματικότητα τα drone (Bayraktar κλπ) του γαμπρού του Ερντογάν, λειτουργούν ως Δούρειος Ίππος για να αποκτήσει η Τουρκία λόγο και έργο στην Ευρωπαϊκή άμυνα.
Η εξέλιξη αυτή θα πρέπει να προβληματίσει την Ελληνική κυβέρνηση και το ΓΕΕΘΑ, καθώς οι Ιταλοί έχουν προσφέρει στην Ελλάδα δύο ελαφρώς μεταχειρισμένες φρεγάτες FREMM, οι οποίες θα γίνουν διαθέσιμες πριν το 2030. Τα πλοία είναι σε πολύ καλή κατάσταση, εξοπλισμένα και σε καλή τιμή. Όμως, οι σχέσεις της Ιταλίας με την Τουρκία, θα πρέπει να εξεταστούν λεπτομερώς.
Επειδή πολλά έχουν ακουστεί και έχουν γραφεί για το τι θα πρέπει να κάνει το Πολεμικό Ναυτικό και ποια πλοία θα πρέπει να προμηθευτεί, θα θέλαμε να τονίσουμε ότι τα επόμενα καινούρια πλοία, όποια και αν είναι αυτά, θα πρέπει να ναυπηγηθούν στην Ελλάδα. Για λόγους ομοιοτυπίας, καλό θα είναι να αποκτηθούν συνολικά 8 Belharra. Όμως, η ομοιοτυπία δεν είναι πάντα καλή. Γι’ αυτό, καλό θα ήταν να εξεταστεί και η ναυπήγηση επιπλέον 8 FREMM. Όλα τα πλοία με Γαλλική συμπαραγωγή.
Επειδή θα βρεθούν οι εξυπνούληδες που που με φωνές θα ρωτήσουν για το που θα βρεθούν τα 13 δισεκατομμύρια που θα απαιτηθούν για τις 5+8 νέες φρεγάτες, να τους τονίσουμε ότι τα πλοία χρειάζονται χρόνο για να κατασκευαστούν. Τα οικονομικά υπερπλεονάσματα που διαφημίζει η κυβέρνηση, αντί να σπαταλιούνται σε ανούσια pass / κουπόνια / επιδόματα, θα πρέπει να δοθούν για την ανάσταση του Πολεμικού Ναυτικού. Έτσι, με 2 δισ. ετησίως, θα μπορούν να κατασκευάζονται 2 πλοία για τα επόμενα 7 χρόνια. Φυσικά, κατόπιν διαπραγματεύσεων, η αποπληρωμή των πλοίων θα μπορεί να γίνει έως και 5 χρόνια μετά την ολοκλήρωση όλων των πλοίων.
Θα πρέπει να θυμίσουμε ότι η Ελλάδα θα χρειαστεί άμεσα και 6 καινούρια υποβρύχια, ισάξια ή καλύτερα των type-214.
Ταυτόχρονα, έχει αρχίσει να συζητείται η ναυπήγηση Ελληνικών (Εθνικών) πλοίων, με την αρχή να γίνεται με μικρά και γρήγορα πλοία των 60 μέτρων, που θα φέρουν τα κατάλληλα όπλα για να επιτηρούν την Ελληνική δυνητική ΑΟΖ.
Εκτός και αν οι κυβερνώσες ελίτ και το ΕΛΙΑΜΕΠ έχουν αποφασίσει να παραχωρηθεί το μισό Αιγαίο και η ΑΟΖ νοτίως του Καστελόριζου στην Τουρκία, οπότε δεν χρειάζεται ισχυρό Πολεμικό Ναυτικό.
Αναπαραγωγή του άρθρου μπορεί να γίνει μόνο με ευδιάκριτη αναφορά στην πηγή CosmoStatus και χρήση live link
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου