Οι ανακρίβειες, για να μην χρησιμοποιήσουμε βαρύτερο χαρακτηρισμό, που έχουν ειπωθεί από τον Κυριάκο Μητσοτάκη τα τελευταία 3 χρόνια, αναφορικά με τον εκσυγχρονισμό του εναέριου στόλου πυρόσβεσης, δεν συνάδουν με το κύρος ενός πρωθυπουργού.
Το ενδιαφέρον μας για την αεροπυρόσβεση στην Ελλάδα είναι μεγάλο και μπορεί να διαπιστωθεί από το πλήθος των άρθρων που έχουν δημοσιευτεί στο CosmoStatus από το 2014 ως σήμερα.
Έχουν παρουσιαστεί τα προβλήματα και έχουν προταθεί λύσεις και σχεδιασμοί για το τι είναι το πλέον λογικό να γίνει αναφορικά με τον στόλο των πυροσβεστικών αεροσκαφών της χώρας.
Αφορμή για το σημερινό μας άρθρο είναι η απόκτηση, μετά τυμπανοκρουσιών, των τριών αεροσκαφών από το πυροσβεστικό σώμα, για εναέρια επιτήρηση και έγκαιρη ειδοποίηση.
Τα 3 νέα αεροσκάφη τύπου Diamond DA62 MPP που αποκτήθηκαν, θα έχουν πολύ χαμηλό κόστος πτήσης και θα μπορούν να επιτηρούν για δασικές πυρκαγιές, να επιτηρούν τα σύνορα και να παίρνουν μέρος σε επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης.
Πολύ καλά μέχρι εδώ, αλλά μέχρι πρότινος, η κυβέρνηση ήταν υπερήφανη για την χρήση drone για όλες αυτές τις περιπτώσεις. Τι συνέβη στα drone; Δεν μας κάνουν πια;
Αυτό όμως που έκανε σήμερα (13-11-2025) αλγεινή εντύπωση, ήταν η φράση του πρωθυπουργού σε σχέση με την απόκτηση των καινούριων Candair DHC-515:
«Το πρώτο αεροσκάφος Canadair (σ.σ. DHC-515) με την ονομασία Greece-1 θα παραδοθεί το 2028 στην πολεμική αεροπορία και με τη δυνατότητα να επιχειρεί και τις βραδινές ώρες, αναβαθμίζει τη δυνατότητα να σβήνουμε φωτιές σε όλη τη διάρκεια του 24ωρου».
Θα αναρωτιέστε γιατί έκανε αλγεινή εντύπωση;
Στις 24-7-2023 ο Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωνε από το βήμα της Βουλής:
«Η Ελλάδα πρώτη θα παραλάβει καινούρια Canadair 515 το 2026, δύο με πόρους από την ΕΕ από το rescEU και πέντε από το ειδικό επιχειρησιακό πρόγραμμα πολιτικής προστασίας και μέσα από το καινούριο επιχειρησιακό πρόγραμμα, θα αγοράσουμε 10 καινούργια ελικόπτερα Erickson».
Στις 14-8-2024 από την βάση των Canadair στην Ελευσίνα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε:
«Εμείς από πλευρά μας έχουμε κάνει ό,τι μπορούμε για να φέρουμε όσο το δυνατόν νωρίτερα τα καινούργια Canadair 515. Έχουμε υπογράψει τη σχετική σύμβαση. Πρωταγωνιστήσαμε στο να υπάρχει μία μεγάλη παραγγελία από πλευράς Ευρώπης, ώστε να μπει μπροστά η γραμμή παραγωγής.
Ξέρουμε, όμως, ότι για τα επόμενα χρόνια ακόμα -σίγουρα για τα επόμενα τρία χρόνια-, θα πρέπει να αρκεστούμε σε αυτά τα οποία έχουμε».
Για ποιον λόγο μετατέθηκε η ημερομηνία παράδοσης των καινούριων Canadair από το 2026 στο 2028; Το 2023 είχε υπογραφεί σύμβαση για παράδοση Canadair το 2026, όπως είπε από την Βουλή ο Πρωθυπουργός; Εάν δεν είχε υπογραφεί, τότε ακούσαμε «τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα» μόνο και μόνο για εντυπωσιασμό.
Να θυμίσουμε ότι στα τέλη του 2022 - αρχές του 2023 είχε γίνει γνωστός ένας διαγωνισμός για τον προμήθεια 36 αεροσκαφών πυρόσβεσης τύπου Air Tractor, για τα οποία ακούγονταν διθυραμβικά σχόλια από τα ΜΜΕ. Τι έγινε αυτός ο διαγωνισμός; Προχώρησε ή ακυρώθηκε;
Επίσης να θυμίσουμε, ότι όταν θα παραληφθούν τα 5+2 νέα Canadair 515, τότε τα 7 CL-415 θα εκσυγχρονιστούν. Αυτό έχει υποσχεθεί η κυβέρνηση. Αλλά, η κυβέρνηση έχει υποσχεθεί και πολλά άλλα, από τα οποία δεν έχει κάνει τίποτα…
Επαναλαμβάνουμε ότι 5+2 καινούρια Canadair DHC-515 δεν αρκούν για να αντιμετωπιστούν οι πυρκαγιές στην Ελλάδα. Χρειάζονται τουλάχιστον 20 καινούρια. Αλλά, αυτά είναι ψιλά γράμματα για την κυβέρνηση...
Αναπαραγωγή του άρθρου μπορεί να γίνει μόνο με ευδιάκριτη αναφορά στην πηγή CosmoStatus και χρήση live link

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου