Τρίτη 27 Μαΐου 2025

Αναβαθμίζονται 7 CL-415 και αγοράζονται 7 καινούρια DHC-515

Στόλος 14 σύγχρονων πυροσβεστικών αεροσκαφών Canadair σχεδιάζεται να αποκτηθεί για να αντιμετωπιστούν οι χιλιάδες καταστροφικές πυρκαγιές που ξεσπούν κάθε χρόνο στην Ελλάδα.


Σύμφωνα με δημοσίευμα της Καθημερινής, ο στόλος των πυροσβεστικών αεροσκαφών θα αποτελείται από 7 καινούρια DHC-515 που βρίσκονται υπό παραγγελία και οι παραδόσεις τους αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές του 2028 και από 7 αναβαθμισμένα CL-415 στο επίπεδο 515, ώστε να υπάρχει ομοιογένεια στην υποστήριξη και τις επιχειρησιακές ικανότητες των αεροσκαφών.

Τουλάχιστον 2 από τα καινούρια Ελληνικά 515 θα ενταχθούν στον Ευρωπαϊκό μηχανισμό πολιτικής προστασίας RescEU και θα αναλαμβάνουν αποστολές και εκτός συνόρων, καθώς για την προμήθειά τους  πληρώνει η ΕΕ. Το μεγαλύτερο μέρος του προγράμματος προμήθειας και αναβάθμισης θα καλυφθεί από ευρωπαϊκούς πόρους μέσω του προγράμματος ΑΙΓΙΣ.

Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της κατασκευάστριας εταιρείας De Havilland, Ζαν-Φιλίπ Κοτέ, «σχεδιάζουμε να παραδώσουμε το πρώτο αεροσκάφος DHC-515 στις αρχές του 2028. Τα δομικά στοιχεία του πρώτου αεροσκάφους βρίσκονται ήδη σε παραγωγή στις εγκαταστάσεις της DHC στο Κάλγκαρι του Καναδά. Το πρώτο αεροσκάφος της γραμμής παραγωγής, θα παραδοθεί στην Ελλάδα».

Παράλληλα, διεξάγονται οι πτητικές δοκιμές και οι πιστοποιήσεις σε ένα CL-415 που ανήκει στη De Havilland και αναβαθμίστηκε σε 515. Οι δοκιμές αναμένεται να ολοκληρωθούν πριν την παράδοση του πρώτου αεροσκάφους στην Ελλάδα, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες η γραμμή παραγωγής θα αποδίδει ένα αεροσκάφος ανά 6 μήνες.

Τα DHC-515 θα διαθέτουν δεξαμενές 7.000 λίτρων, 15% μεγαλύτερες από τα CL-415 και χρόνο υδροληψίας 14 δευτερόλεπτα. Ο ανεφοδιασμός θα μπορεί να γίνει και σε ταραγμένη θάλασσα με κυματισμό ύψους 2 μέτρων και ένταση ανέμου 5 μποφόρ, ενώ χάρη στους ισχυρότερους κινητήρες τους θα απαιτούν διαδρόμους όχι μεγαλύτερους των 600 μέτρων για να απογειωθούν και να προσγειωθούν.

Στη δύναμη της Πολεμικής Αεροπορίας θα παραμείνουν και τα παλαιότερα CL-215 για όσα χρόνια καταστεί δυνατό, καθώς υπάρχει σύμβαση για εν συνεχεία υποστήριξη (FOS) έως το 2028. Ωστόσο, οι δυσκολίες στην εύρεση ανταλλακτικών, καθιστούν δύσκολη τη διατήρησή τους σε υπηρεσία.

Το κρίσιμο έργο της υποστήριξης και της αναβάθμισης του υφιστάμενου στόλου θα παρακολουθεί στενά και η κατασκευάστρια εταιρεία De Havilland, η οποία πριν από λίγες ημέρες ανακοίνωσε τη δημιουργία Ελληνικού παραρτήματος.

Η ΕΑΒ έχει ήδη καταρτίσει σχέδιο ώστε να αναλάβει το έργο της αναβάθμισης των 7 CL-415 της 383 Μοίρας Ειδικών Επιχειρήσεων και Αεροπυρόσβεσης που βρίσκεται στην Θεσσαλονίκη. Η αναβάθμιση κάθε CL-415 θα γίνεται όταν το αεροσκάφος μπαίνει για τη μεγάλη συντήρηση. Οι τροποποιήσεις θα αφορούν κυρίως τους κινητήρες, τα συστήματα ναυτιλίας και το πιλοτήριο, το οποίο μετατρέπεται σε glass cockpit με την τοποθέτηση ψηφιακών οθονών πολλαπλών χρήσεων και σύστημα νυχτερινής όρασης επί κάσκας ώστε τα αεροσκάφη να επιχειρούν και μετά τη δύση του ηλίου. Τα αναβαθμισμένα CL-415 και τα νέα DHC-515 θα αναλαμβάνουν και αποστολές έρευνας – διάσωσης.

Όπως έχουμε γράψει επανειλημμένα, μόλις 7 καινούρια Canadair δεν επαρκούν για τις ανάγκες της Ελλάδας. Χρειάζονται τουλάχιστον 20 αεροσκάφη επιπέδου 515 για να γίνει σωστά η δασοπυρόσβεση στην Ελλάδα.

Στο σημείο αυτό να υπενθυμίσουμε τι ακριβώς είχε πει ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από το βήμα της Βουλής στις 24-7-2023:
«Η Ελλάδα πρώτη θα παραλάβει καινούρια Canadair 515 το 2026, 2 με πόρους από την ΕΕ από το rescEU και 5 από το ειδικό επιχειρησιακό πρόγραμμα πολιτικής προστασίας και μέσα από το καινούριο επιχειρησιακό πρόγραμμα, θα αγοράσουμε 10 καινούργια ελικόπτερα Erickson».

Όπως βλέπουμε από το δημοσίευμα της Καθημερινής, το 2026 έγινε 2028 και βάλε, ενώ δεν υπάρχει γενικώς καμία αναφορά σε ελικόπτερα Erickson, καθώς όλοι γνωρίζουν (προφανώς εκτός από την κυβέρνηση) ότι τα πυροσβεστικά ελικόπτερα Erickson δεν πωλούνται από την κατασκευάστρια εταιρεία, η οποία τα χρησιμοποιεί αποκλειστικά για ενοικίαση προς τις χώρες που επιθυμούν να τα χρησιμοποιούν. Τα συγκεκριμένα ελικόπτερα επιχειρούν στο βόρειο ημισφαίριο από Μάιο ως Οκτώβριο και στο νότιο ημισφαίριο από Νοέμβριο ως Απρίλιο.

Αναπαραγωγή του άρθρου μπορεί να γίνει μόνο με ευδιάκριτη αναφορά στην πηγή CosmoStatus και χρήση live link



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου