Το 55% των νεοσύλλεκτων αστυνομικών στο Βερολίνο δεν μιλούν επαρκώς Γερμανικά. Το πρόβλημα όμως δεν είναι μόνο στην αστυνομία.
Έκθεση δείχνει ότι το 55% των νεοσύλλεκτων αστυνομικών στο Βερολίνο που ξεκίνησαν την εκπαίδευσή τους την άνοιξη του 2025 χρειάζονται επιπλέον μαθήματα γερμανικής γλώσσας.
Η έκθεση του γερμανικού ειδησεογραφικού πρακτορείου Nius δείχνει ότι από τους 240 νεοσύλλεκτους αστυνομικούς, οι 132 χρειάστηκαν επιπλέον εκπαίδευση στη Γερμανική γλώσσα, όπως επιβεβαιώθηκε από το αστυνομικό τμήμα του Βερολίνου.
Η αστυνομία παρείχε επίσης μια σειρά από αιτίες για την γλωσσική αποτυχία των νεοσύλλεκτων αστυνομικών, συμπεριλαμβανομένης της «μείωσης των γραπτών γλωσσικών δεξιοτήτων».
Η αστυνομία επισημαίνει την ευρύτερη παρακμή σε ολόκληρη την κοινωνία, συμπεριλαμβανομένων των σχολείων.
Η αστυνομία σημειώνει την «έλλειψη εξειδικευμένων εργαζομένων» και την αυξανόμενη «ετερογένεια στις σχολικές τάξεις».
Αξιοσημείωτο είναι ότι το Βερολίνο έχει πολύ υψηλό ποσοστό νεοσύλλεκτων από κοινότητες μεταναστών, που φτάνει το 42%.
Η αστυνομία λέει ότι το πρώτο εξάμηνο εκπαίδευσης είναι το πιο δύσκολο όσον αφορά τις γλωσσικές δεξιότητες. «Περίπου οι μισοί από τους νεοσύλλεκτους χρειάζονται τακτική γλωσσική υποστήριξη στην αρχή της εκπαίδευσής τους», αναφέρει η ανακοίνωση της αστυνομίας. Ωστόσο, με την πάροδο του χρόνου, το ποσό της βοήθειας μειώνεται καθώς οι νεοσύλλεκτοι προχωρούν. Δεν είναι σαφές πόσο μειώνεται αυτό το ποσοστό με την πάροδο του χρόνου, καθώς η αστυνομία δεν δημοσίευσε ακριβή στατιστικά στοιχεία σχετικά με αυτό το θέμα.
Όμως δεν γίνονται όλοι οι νεοσύλλεκτοι αστυνομικοί και ο συνολικός αριθμός των νεοσύλλεκτων δεν μεταφράζεται απαραίτητα στο τελικό σύνολο των αστυνομικών.
Όπως σημειώνει το Nius, οι υποψήφιοι αστυνομικοί υποτίθεται ότι έχουν απόδειξη ότι μπορούν να μιλούν γερμανικά σε επίπεδο C2 μέχρι το τέλος της εκπαίδευσής τους, η οποία ελέγχεται μέσω εξετάσεων.
Σύμφωνα με τον Νόμο περί Αστυνομίας, οι υποψήφιοι μπορούν να δώσουν τις εξετάσεις δύο φορές πριν απολυθούν από την υπηρεσία.
Όμως το θέμα δεν είναι μόνο η Γερμανική αστυνομία.
Η πραγματικότητα είναι ότι η εκμάθηση μιας νέας γλώσσας είναι απίστευτα δύσκολη και ένα ορισμένο ποσοστό των εκατομμυρίων μεταναστών που έρχονται στη Γερμανία θα μάθει μόνο τα βασικά γερμανικά. Μόνο ένα μικρό ποσοστό θα τα μάθει άπταιστα. Ωστόσο, για να εργαστεί κανείς σε ορισμένους τομείς, όπως αστυνομικός, νοσηλευτής, γιατρός ή δάσκαλος, θεωρητικά, τα πρότυπα αναμένεται να είναι εξαιρετικά υψηλά, αλλά πρακτικά, αυτό συχνά δεν ισχύει.
Σύμφωνα με το Freilich Magazin, σχεδόν οι μισοί ξένοι γιατροί στην Γερμανία, αποτυγχάνουν στις εξετάσεις γλωσσομάθειας. Στη Σαξονία, ένα από τα κρατίδια που έχουν πληγεί περισσότερο, σχεδόν οι μισοί από όλους τους εξεταζόμενους απέτυχαν στις εξετάσεις γλωσσομάθειας το 2023. Μεταξύ αυτών ήταν 112 από τους 200 Σύριους γιατρούς και 15 από τους 26 Ουκρανούς. Παρόμοιες τάσεις παρατηρήθηκαν και σε εθνικό επίπεδο.
Το Βρανδεμβούργο παρουσίασε επίσης ποσοστό αποτυχίας 50%, ενώ η Βρέμη, η Βαυαρία και το Βερολίνο είχαν ποσοστά αποτυχίας 49%, 44% και 38% αντίστοιχα. Στο Αμβούργο, τα ποσοστά αποτυχίας κυμαίνονταν μεταξύ 40% και 45%.
Σε τομείς όπου η επικοινωνία είναι ύψιστης σημασίας, φαίνεται ότι οι Γερμανικές αρχές αγνοούν όλο και περισσότερο αυτό το βασικό ζήτημα.
Οι εκπαιδευτικοί υποστηρίζουν ότι τα πρότυπα καταρρίπτονται στο γερμανικό σχολικό σύστημα για να προβιβαστούν οι μαθητές, ακόμη και όταν αυτοί δεν μιλούν επαρκώς τη γλώσσα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το κύμα αλλοδαπών παιδιών, μαζί με παιδιά με μεταναστευτικό υπόβαθρο, έχει κατακλύσει πλήρως το Γερμανικό εκπαιδευτικό σύστημα.
Η Welt δημοσίευσε άρθρο για την δυστυχία των Γερμανικών σχολείων που αναδημοσίευσε το CosmoStatus. Γερμανίδα δασκάλα σε σχολείο που τα παιδιά με μεταναστευτικό υπόβαθρο αποτελούσαν το 98% του μαθητικού πληθυσμού, περιγράφει ότι είναι πλέον ο κανόνας οι μαθητές να έρχονται στο σχολείο χωρίς να μιλούν ούτε τα βασικά γερμανικά και μερικές φορές ούτε λέξη γερμανικών.
Πέρα από τη μετανάστευση, υπάρχουν και ζητήματα που επηρεάζουν όλα τα παιδιά, συμπεριλαμβανομένων των smartphone, το διαδίκτυο, τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και η άνοδος της Τεχνητής Νοημοσύνης, η οποία οδηγεί τα παιδιά να βασίζονται σε ψηφιακά εργαλεία για την ολοκλήρωση των εργασιών τους και δεν τις ολοκληρώνουν μόνα τους.
Αναπαραγωγή του άρθρου μπορεί να γίνει μόνο με ευδιάκριτη αναφορά στην πηγή CosmoStatus και χρήση live link
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου