Είναι άραγε πιθανό μια Αμερικανική εταιρεία να θέλει να φτιαχτεί ο πετρελαιαγωγός Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη, που εγκαταλείφθηκε μετά από Αμερικανική παρέμβαση στη Βουλγαρία;
Όπως μετέδωσε με ανταπόκρισή του από τη Ρωσία ο Θανάσης Αυγερινός για το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η Αμερικανική πετρελαϊκή εταιρεία Chevron δείχνει ενδιαφέρον για να συμμετάσχει στο σχέδιο κατασκευής του πετρελαιαγωγού «Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη», δήλωσε σε συνέντευξή του στο Ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων ΤΑSS ο πρόεδρος της Ρωσικής εταιρείας πετρελαϊκών δικτύων Transneft Νικολάι Τόκαρεφ.
Σύμφωνα με τον κ. Τόκαρεφ, πρόσφατα υπήρξε συνάντηση της Ρωσικής πλευράς με εκπροσώπους της Αμερικανικής εταιρείας, στην οποία επιβεβαιώθηκε το ενδιαφέρον της για την προώθηση του σχεδίου «Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη».
Ο Ρώσος αξιωματούχος υπενθύμισε ότι την επόμενη χρονιά το Caspian Pipeline Consortium (CPC) θα ολοκληρώσει τη διεύρυνσή του στα 67 εκατομμύρια τόνους ετησίως, γεγονός, που θα αυξήσει την κίνηση των πετρελαιοφόρων τάνκερ μέσω των Στενών του Βοσπόρου και τα Δαρδανέλλια. Η κίνηση αυτή αναμένεται να επιβαρύνει την εύθραυστη αυτή θαλάσσια περιοχή.
Γι’ αυτό και οι συμμετέχοντες στο CPC, που θα μεταφέρει πετρέλαιο από το Τενγκίζ του Καζακστάν στο Ρωσικό λιμάνι του Νοβοροσίσκ, και «πρωτίστως η Chevron», σύμφωνα με τον κ. Τόκαρεφ, ενδιαφέρονται να δημιουργήσουν εναλλακτικές διαδρομές για τη μεταφορά πετρελαίου.
«Έχουμε και στο παρελθόν συζητήσει με την ηγεσία του CPC ένα πιθανό μοντέλο συνεργασίας», είπε ο Νικολάι Τόκαρεφ, ο οποίος επί πολλά χρόνια εκπροσωπεί τη Ρωσία στις διαβουλεύσεις για τον πετρελαιαγωγό «Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη».
Ο επικεφαλής της Transneft δήλωσε στο πρακτορείο ΤΑSS ότι «πρόσφατα είχε συνάντηση με εκπροσώπους της Ελλάδας, η οποία επίσης εξέφρασε ενδιαφέρον για την αναβίωση του σχεδίου».
Η Chevron με τη σειρά της είναι έτοιμη να συζητήσει το ζήτημα της υποστήριξης του σχεδίου με τους Βούλγαρους εταίρους, οι οποίοι έχουν εκφράσει και επανέλαβαν πρόσφατα την επιθυμία τους για έξοδο από το σχέδιο του αγωγού, πρόσθεσε ο Ν. Τόκαρεφ, σημειώνοντας ότι «το σχέδιο είναι έτοιμο και ρεαλιστικό να υλοποιηθεί».
Όπως υπενθυμίζει το πρακτορείο ΤΑSS, η συμφωνία για την κατασκευή του πετρελαιαγωγού «Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη» υπεγράφη μεταξύ Ελλάδας, Ρωσίας και Βουλγαρίας στις 15 Μαρτίου του 2007. Ο αγωγός μήκους 285 χιλιομέτρων είχε σχεδιαστεί για να μεταφέρει 35 εκατομμύρια τόνους πετρελαίου ετησίως με προοπτική αύξησής τους στα 50 εκατομμύρια τόνους.
Το Δεκέμβριο του 2011 η κυβέρνηση της Βουλγαρίας ανακοίνωσε την απόφασή της να διακόψει τη συμμετοχή της στην προετοιμασία του σχεδίου και η Βουλή της Βουλγαρίας αποφάσισε να ακυρώσει τη διακρατική συμφωνία για το σχέδιο κατασκευής του πετρελαιαγωγού.
Ας ελπίσουμε πως το έργο θα υλοποιηθεί σύντομα, καθώς τα γεωπολιτικά και οικονομικά οφέλη που θα έχει η Ελλάδα και ο Έβρος (Θράκη), θα είναι τεράστια.
Όπως μετέδωσε με ανταπόκρισή του από τη Ρωσία ο Θανάσης Αυγερινός για το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η Αμερικανική πετρελαϊκή εταιρεία Chevron δείχνει ενδιαφέρον για να συμμετάσχει στο σχέδιο κατασκευής του πετρελαιαγωγού «Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη», δήλωσε σε συνέντευξή του στο Ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων ΤΑSS ο πρόεδρος της Ρωσικής εταιρείας πετρελαϊκών δικτύων Transneft Νικολάι Τόκαρεφ.
Σύμφωνα με τον κ. Τόκαρεφ, πρόσφατα υπήρξε συνάντηση της Ρωσικής πλευράς με εκπροσώπους της Αμερικανικής εταιρείας, στην οποία επιβεβαιώθηκε το ενδιαφέρον της για την προώθηση του σχεδίου «Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη».
Ο Ρώσος αξιωματούχος υπενθύμισε ότι την επόμενη χρονιά το Caspian Pipeline Consortium (CPC) θα ολοκληρώσει τη διεύρυνσή του στα 67 εκατομμύρια τόνους ετησίως, γεγονός, που θα αυξήσει την κίνηση των πετρελαιοφόρων τάνκερ μέσω των Στενών του Βοσπόρου και τα Δαρδανέλλια. Η κίνηση αυτή αναμένεται να επιβαρύνει την εύθραυστη αυτή θαλάσσια περιοχή.
Γι’ αυτό και οι συμμετέχοντες στο CPC, που θα μεταφέρει πετρέλαιο από το Τενγκίζ του Καζακστάν στο Ρωσικό λιμάνι του Νοβοροσίσκ, και «πρωτίστως η Chevron», σύμφωνα με τον κ. Τόκαρεφ, ενδιαφέρονται να δημιουργήσουν εναλλακτικές διαδρομές για τη μεταφορά πετρελαίου.
«Έχουμε και στο παρελθόν συζητήσει με την ηγεσία του CPC ένα πιθανό μοντέλο συνεργασίας», είπε ο Νικολάι Τόκαρεφ, ο οποίος επί πολλά χρόνια εκπροσωπεί τη Ρωσία στις διαβουλεύσεις για τον πετρελαιαγωγό «Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη».
Ο επικεφαλής της Transneft δήλωσε στο πρακτορείο ΤΑSS ότι «πρόσφατα είχε συνάντηση με εκπροσώπους της Ελλάδας, η οποία επίσης εξέφρασε ενδιαφέρον για την αναβίωση του σχεδίου».
Η Chevron με τη σειρά της είναι έτοιμη να συζητήσει το ζήτημα της υποστήριξης του σχεδίου με τους Βούλγαρους εταίρους, οι οποίοι έχουν εκφράσει και επανέλαβαν πρόσφατα την επιθυμία τους για έξοδο από το σχέδιο του αγωγού, πρόσθεσε ο Ν. Τόκαρεφ, σημειώνοντας ότι «το σχέδιο είναι έτοιμο και ρεαλιστικό να υλοποιηθεί».
Όπως υπενθυμίζει το πρακτορείο ΤΑSS, η συμφωνία για την κατασκευή του πετρελαιαγωγού «Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη» υπεγράφη μεταξύ Ελλάδας, Ρωσίας και Βουλγαρίας στις 15 Μαρτίου του 2007. Ο αγωγός μήκους 285 χιλιομέτρων είχε σχεδιαστεί για να μεταφέρει 35 εκατομμύρια τόνους πετρελαίου ετησίως με προοπτική αύξησής τους στα 50 εκατομμύρια τόνους.
Το Δεκέμβριο του 2011 η κυβέρνηση της Βουλγαρίας ανακοίνωσε την απόφασή της να διακόψει τη συμμετοχή της στην προετοιμασία του σχεδίου και η Βουλή της Βουλγαρίας αποφάσισε να ακυρώσει τη διακρατική συμφωνία για το σχέδιο κατασκευής του πετρελαιαγωγού.
Ας ελπίσουμε πως το έργο θα υλοποιηθεί σύντομα, καθώς τα γεωπολιτικά και οικονομικά οφέλη που θα έχει η Ελλάδα και ο Έβρος (Θράκη), θα είναι τεράστια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου