Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025

Γάλλοι: δεν φτιάχνουμε SCALP / Δένδιας: θα πάρουμε SCALP

Μόνο ως αλαλούμ μπορεί να χαρακτηριστεί η υπόθεση του εξοπλισμού των νέων φρεγατών με τους στρατηγικούς πυραύλους SCALP Naval.


Ο λόγος είναι ότι οι Γάλλοι έχουν ενημερώσει την Ελλάδα ότι η γραμμή παραγωγής των συγκεκριμένων πυραύλων είναι κλειστή εδώ και πολύ καιρό και η ενεργοποίησή της απαιτεί αρκετά εκατομμύρια.

Παρόλα αυτά ο Υπουργός Άμυνας Νίκος Δένδιας επιμένει ότι οι 3 από τις 4 φρεγάτες FDI Belaharra θα διαθέτουν πυραύλους SCALP Naval.

Σε ομιλία του εχθές, μεταξύ άλλων ο Νίκος Δένδιας είπε:
«Η πρώτη μεγάλη επιτυχία ήταν η υλοποίησή του στη συζήτηση για την αγορά μίας τέταρτης φρεγάτας Belharra, η οποία θα προστεθεί στις άλλες τρεις. Ανοίγω παρένθεση, μίας φρεγάτας η οποία όπως και οι δυο προηγούμενες, όχι οι τρεις προηγούμενες, θα φέρει στρατηγικά όπλα. Δηλαδή πυραύλους τύπου Κρουζ, τη νέα γενιά του SCALP Naval».

Από που αντλεί την σιγουριά ο κ. Δένδιας για την πρόσθεση των πυραύλων SCALP Naval στις 2 από τις 3 φρεγάτες που ήδη κατασκευάζονται, αλλά και στην 4η που ακόμη δεν έχει υπογραφεί η παραγγελία της; Σκοπεύει η Ελλάδα να πληρώσει την ενεργοποίηση της γραμμής παραγωγής των πυραύλων SCALP Naval ή μήπως αυτό θα γίνει από κοινού με την Γαλλία και ίσως και κάποια άλλη χώρα που τους χρησιμοποιεί;

Ο Υπουργός Άμυνας αναφέρθηκε και στο Ελληνικό σύστημα αντιμετώπισης drone, Κένταυρος, για το οποίο είπε: «Τον Κένταυρο θα τον αγοράσουμε για όλα τα Ελληνικά πλοία. Το κόστος του είναι περίπου το μισό από το αν αγοράζαμε ένα όμοιο σύστημα από το εξωτερικό».

Επίσης ο Νίκος Δένδιας είπε ότι ως χώρα ζητήθηκε από Ελληνικές εταιρείες να προσφερθούν 2 τύποι USV (θαλάσσια drone) και κατατέθηκαν 32 προσφορές, κάτι που είναι πολύ ενθαρρυντικό για την Ελληνική Αμυντική βιομηχανία.

Όμως ο αξιότιμος κύριος Δένδιας δεν είπε λέξη για τα ελικόπτερα ΝΗ90. Εχθές παραλήφθηκε (επιτέλους) το 19 ελικόπτερο, με πολλά χρόνια καθυστέρηση. Τους επόμενους 3 μήνες αναμένεται και το τελευταίο, το εικοστό.

Τα ελικόπτερα παραγγέλθηκαν το 2003 και ακόμη παραλαμβάνονται… Το μεγάλο πρόβλημά τους είναι η Εν Συνεχεία Υποστήριξη (Follow On Support). Με την Ε.Σ.Υ. που έχει υπογραφεί προβλέπεται η υποστήριξη των 11 νεότερων ελικοπτέρων. Για τα παλαιότερα 9 ελικόπτερα, απαιτούνται πολλά χρήματα για να επανέλθουν σε πτητική κατάσταση. Όμως όπως φαίνεται, κανένας δεν ασχολείται για την αξιοποίηση και των 20 ελικοπτέρων που κόστισαν (το 2003) στον Ελληνικό λαό 657.523.069 ευρώ.

Το μεγάλο πρόβλημα της Ελλάδας λέγεται συντήρηση, είτε πρόκειται για εξοπλισμούς αξίας εκατομμυρίων και δισεκατομμυρίων, είτε πρόκειται για νοσοκομεία, είτε για σχολεία, είτε για δρόμους, είτε για πλατείες. Όταν όμως κάποιος Υπουργός αναλαμβάνει ένα Υπουργείο, αμέσως εξασφαλίζονται κονδύλια πολλών χιλιάδων ευρώ για αγορά νέων χαλιών, κουρτινών, γραφείων, υπολογιστών κλπ κλπ κλπ…

Αναπαραγωγή του άρθρου μπορεί να γίνει μόνο με ευδιάκριτη αναφορά στην πηγή CosmoStatus και χρήση live link



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου