Τετάρτη 29 Ιουνίου 2022

Συμμαχία Πολωνίας - Τσεχίας κατά της απαγόρευσης των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην ΕΕ

Δεν συμφωνούν όλες οι χώρες της ΕΕ στα σχέδια απαγόρευσης των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων και στην υποχρεωτική χρήση ηλεκτρικών. Έτσι, ετοιμάζονται κάποιες χώρες να αντιδράσουν.

«Η Πολωνία και η Τσεχία θα δημιουργήσουν συνασπισμό χωρών που είναι αντίθετες στην απαγόρευση οχημάτων που εκπέμπουν CO2 μέχρι το 2035, όπως προτείνεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή» δήλωσε ο εκπρόσωπος της Πολωνικής κυβέρνησης, Piotr Muller.

Από το 2035, η ΕΕ σκοπεύει να απαγορέψει την παραγωγή και πώληση αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν μηχανές εσωτερικής καύσεως, στο όνομα της κλιματικής αλλαγής.

Ο Piotr Muller είπε ότι η στάση της κυβέρνησης της Πολωνίας στην απαγόρευση είναι αρνητική και ότι «ο πρωθυπουργός Mateusz Morawiecki μαζί με την Υπουργό για το κλίμα Anna Moskwa, συζήτησαν την δημιουργία συνασπισμού χωρών που θα εναντιωθούν στην απαγόρευση, μεταξύ των οποίων είναι η κυβέρνηση της Τσεχίας».

Όπως αποκάλυψε ο Piotr Muller, Πολωνία και Τσεχία έχουν ήδη συμφωνήσει για το θέμα. Μάλιστα από τον Ιούλιο, η Τσεχία θα ασκήσει την προεδρία της ΕΕ, οπότε αναμένεται να κινηθεί κατά της απαγόρευσης.

Η γεωπολιτική κατάσταση έχει αλλάξει δραματικά από τότε που λήφθηκε η απόφαση, με τον Ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, που αποτελεί τον λόγο που η Πολωνία θέλει να μπλοκάρει τις αποφάσεις της ΕΕ που μπορεί να επιφέρουν αρνητικά οικονομικά αποτελέσματα για τους πολίτες.

Στις 8 Ιουνίου, το Ευρωπαϊκό κοινοβούλιο υιοθέτησε την πρόταση της Κομισιόν για ολική απαγόρευση σε οχήματα που εκπέμπουν CO2 από το 2035, όπως και τις αλλαγές στους στόχους για την εκπομπή CO2 ως μέρος του πακέτου Fit for 55*.

«Η αναγγελία ότι θα υπάρξει κάποια «επίθεση» στα αυτοκίνητα με μηχανές εσωτερικής καύσης τα επόμενα δύο ή τρία χρόνια με μορφές φορολόγησης, αποτελεί παραμύθι. Δεν υπάρχει κάτι και δεν σχεδιάζεται κάτι σαν αυτό» είπε ο επικεφαλής του Κόμματος Νόμου και Δικαιοσύνης Jaroslaw Kaczynski στα μέσα Ιουνίου.

Το σχέδιο Fit for 55 αποτελείται από νέους κανόνες για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, για φόρους, νέα όρια εκπομπών καυσαερίων στα αυτοκίνητα και την εισαγωγή αδειών εκπομπής σε νέους τομείς στο σύστημα συναλλαγών της ΕΕ.
Το σχέδιο θεωρείται αμφιλεγόμενο καθώς από τη μια πλευρά έχει έναν ευγενή σκοπό, τη διάσωση του πλανήτη, από την άλλη όμως ο τρόπος επίτευξης των στόχων δημιουργεί σημαντικά οικονομικά προβλήματα, ιδιαίτερα στους φτωχούς ευρωπαίους.

Από την πλευρά μας θα θέλαμε να τονίσουμε ότι η απαγόρευση παραγωγής και πώλησης οχημάτων με μηχανές εσωτερικής καύσης το 2035 είναι πρόωρη και στην καλύτερη περίπτωση ανέφικτη, για πολλούς λόγους. Οι κοινωνίες και η βιομηχανία δεν είναι έτοιμες να εγκαταλείψουν το πετρέλαιο και να αυξήσουν την ζήτηση σε ηλεκτρικό ρεύμα, το οποίο θα πρέπει να παραχθεί με κάποιον τρόπο. Ποιος είναι ο τρόπος; Σίγουρα όχι αυτός που πλασάρεται με τις ανεμογεννήτριες και τα ηλιακά πάνελ. Δεν αρκούν, δεν αποδίδουν. Επίσης, οι μπαταρίες των αυτοκινήτων θα πρέπει να γίνουν πολύ καλύτερες σε θέματα αυτονομίας κίνησης και ταχύτητας επαναφόρτισης. Επίσης, η ρύπανση που προκαλείται στο περιβάλλον από τα υλικά κατασκευής των μπαταριών, είναι μάλλον χειρότερη και τοξικότερη από τη χρήση πετρελαίου. Επομένως, το 2035 ίσως θα πρέπει να μετατωπιστεί στο 2050.

Αναπαραγωγή του άρθρου μπορεί να γίνει μόνο με ευδιάκριτη αναφορά στην πηγή CosmoStatus και χρήση live link




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου