Και ενώ τα εξοπλιστικά της Ελλάδας φαινομενικά είχαν μπει σε μια σειρά και η κυβέρνηση φαινόταν να κινείται σύμφωνα με την κοινή λογική, άρχισαν οι αρνήσεις, οι αποκλεισμοί και η ανεξήγητη συμπεριφορά.
Η Ένωση Ελληνικών Ναυπηγείων (ΕΕΝ) με δελτίο τύπου, εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία της για τον αποκλεισμό της πρότασης του μέλους της, Ομίλου ONEX Shipyards & Technologies, από την επικαιροποιημένη λίστα προγραμμάτων που προωθεί η Ελλάδα προς χρηματοδότηση μέσω του Ευρωπαϊκού μηχανισμού SAFE.
Παρά γεγονός ότι ο φάκελος της ONEX κατατέθηκε σύμφωνα με όλες τις οδηγίες της ΓΔΑΕΕ και κάλυπτε απολύτως τα κριτήρια του SAFE, η πρόταση δεν καταγράφηκε καν στη λίστα που διαβιβάστηκε στα Γενικά Επιτελεία. Η λίστα αριθμεί 25 προγράμματα, συνολικής εκτιμώμενης αξίας 3 δισ. ευρώ.
Η πρόταση του Ομίλου ONEX αφορούσε τρεις κατηγορίες πλοίων που ανταποκρίνονται σε υπαρκτές και δημόσια ανακοινωμένες ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού. Αυτές είναι τα Ταχεία Περιπολικά Κρούσης (ΤΠΚ), τα Πλοία Modular σχεδίασης, από OPV έως Multi Mission Corvette και Κανονιοφόρους.
Πρόκειται για σχέδια πλήρως συμβατά με την Εθνική Αμυντική Βιομηχανική Στρατηγική, τις εγνωσμένες ανάγκες του ΠΝ και τις προτεραιότητες που έχει θέσει η Κυβέρνηση για την ενίσχυση της εγχώριας ναυπηγικής παραγωγής.
Η πρόταση της ΟΝΕΧ περιλαμβάνει δυνατότητα εγχώριας ναυπήγησης πολεμικών πλοίων 10% - 15% φθηνότερα και 10% - 20% γρηγορότερα από κάθε Ευρωπαϊκό ναυπηγείο. Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα ανάληψης από Ελληνικές εταιρείες κατασκευής αμυντικών συστημάτων σε ποσοστό περίπου 50% των οπλικών και ηλεκτρονικών συστημάτων των πλοίων.
Η ΕΕΝ εξέφρασε εύλογα ερωτήματα για το πώς προχωρά μια λίστα προγραμμάτων καθώς οι επίσημες ανάγκες του ΠΝ καλύπτονται από προτάσεις που απορρίπτονται σιωπηρά, δεν ενημερώνεται το ΚΥΣΕΑ για κατάθεση πρότασης που είχε ανακοινωθεί δημόσια και εμφανίζονται προς εξέταση προγράμματα χωρών που δεν δικαιούνται χρηματοδότησης, ενώ απουσιάζουν προτάσεις που πληρούν όλα τα κριτήρια.
Γιατί παραβλέπεται η εγχώρια ναυπηγική παραγωγή σε μια κρίσιμη Ευρωπαϊκή πρωτοβουλία, τη στιγμή που η Ελλάδα διαθέτει αποδεδειγμένη ιστορία κατασκευής πολεμικών μονάδων, από ΤΠΚ και αρματαγωγά έως φρεγάτες, υποβρύχια και το μεγαλύτερο πλοίο του ΠΝ, το ΠΓΥ ΠΡΟΜΗΘΕΥΣ;
Γιατί δεν τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες ενημέρωσης και αξιολόγησης;
Γιατί δεν υπήρξε καμία επικοινωνία από ΓΔΑΕΕ και ΓΕΝ προς ΕΕΝ και ONEX;
Γιατί η πρόταση δεν καταγράφηκε ούτε ως διαθέσιμη επιλογή για Ευρωπαϊκές χώρες;
Ενημερώθηκε το ΚΥΣΕΑ για την υποβολή της πρότασης;
Γιατί η ελληνική Βουλή δεν έλαβε γνώση για μια πρόταση που είχε ανακοινωθεί δημοσίως;
Πριν λίγες ημέρες, κατά την επίσκεψη του κ. Κυριάκου Πιερρακάκη στη Γερμανία, παρουσιάστηκε ένας εκτενής κατάλογος περιπτώσεων, στις οποίες Γερμανικές αμυντικές προτάσεις αγνοήθηκαν, προσπάθειες συμβιβασμού για εκκρεμότητες του παρελθόντος αντιμετωπίστηκαν αρνητικά ή και εχθρικά, καθώς και η παντελής έλλειψη επαφών στον συγκεκριμένο τομέα, ιδίως τα τελευταία 2 χρόνια.
Η έκφραση της έντονης Γερμανικής ενόχλησης δεν αφορούσε μόνο το παρελθόν αλλά και πρόσφατα γεγονότα, λίγων μηνών ή και λίγων εβδομάδων. Η Γερμανική πλευρά επισήμανε τη νέα πρόταση που υποβλήθηκε στην Ελλάδα από την Rheinmetall, αναφορικά με ένα ανανεωμένο πρόγραμμα συνεργασίας, εξυπηρετώντας δεδομένες Ελληνικές ανάγκες για ΤΟΜΑ.
Επρόκειτο για την πρόταση που η Rheinmetall είχε υποβάλει και στο παρελθόν, αλλά πλέον υπάρχει η απαίτηση από την Ελληνική νομοθεσία, όλες οι προμήθειες να περιλαμβάνουν συμμετοχή της Ελληνικής βιομηχανίας σε ποσοστό 25%.
Η Γερμανική πρόταση περιλαμβάνει τουλάχιστον 400 ΤΟΜΑ για την Ελλάδα, 205 καινούρια KF-41 Lynx και περίπου 200 μεταχειρισμένα Marder 1A3, τα οποία βρίσκονται στην κατοχή της Rheinmetall.
Για να ικανοποιηθεί η ελληνική νομοθεσία, οι Γερμανοί προτείνουν να κατασκευαστεί γραμμή παραγωγής στην Ελλάδα, σε συνεργασία με την EODH στη Χαλκιδική. Με επέκταση των υποδομών, θα μπορούσαν να εκσυγχρονιστούν και τα μεταχειρισμένα Marder 1A3/A4/A5 που χρησιμοποιεί σήμερα ο Γερμανικός στρατός, τα οποία πρόκειται να αποσυρθούν. Έτσι, θα μπορούσαν όλα να καταλήξουν στην Ελλάδα και να καλύψουν τις ανάγκες του Ελληνικού Στρατού.
Γιατί δεν γίνονται συζητήσεις με τους Γερμανούς για 200 Marder και 200 Lynx και υπάρχει εμμονή στην μετατροπή μόλις 300 Μ113 σε ΤΟΜΑ, που θα κοστίσει 1 δισ. ευρώ;
Επίσης οι εταιρείες Rheinmetall και KMW (KNDS Deutschland) έχουν προτείνει τον εκσυγχρονισμό των Ελληνικών Leopard 2 A4 σε επίπεδο Α7 HEL. Ούτε αυτό ενδιαφέρει το Ελληνικό Υπουργείο Άμυνας;
Οι δύο περιπτώσεις που αναφέρθηκαν, προκαλούν απορία και φέρνουν στα χείλη κάθε λογικά σκεπτόμενου Έλληνα ένα ΓΙΑΤΙ; Γιατί υπάρχει άρνηση στην έναρξη ναυπήγησης στην Ελλάδα μιας σειράς πολεμικών πλοίων που θα δημιουργήσουν θέσεις εργασίας για χιλιάδες ανθρώπους στα ναυπηγεία και στις εταιρείες αμυντικού εξοπλισμού; Γιατί υπάρχει άρνηση στην δημιουργία εργοστασίου κατασκευής και εκσυγχρονισμού ΤΟΜΑ όπου θα δημιουργηθούν εκατοντάδες θέσεις εργασίας; Ο Πρωθυπουργός που αναζητά επενδύσεις και προσπαθεί να μειώσει την ανεργία, έχει γνώση των όσων συμβαίνουν και ποια είναι η άποψή του;
Αναπαραγωγή του άρθρου μπορεί να γίνει μόνο με ευδιάκριτη αναφορά στην πηγή CosmoStatus και χρήση live link

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου