Τετάρτη 3 Ιανουαρίου 2024

Έμπλεξαν οι Αμερικανοί την ένταξη της Σουηδίας με τα F-16 της Τουρκίας και τα F-35 της Ελλάδας

Ένα απίστευτο μπλέξιμο κατάφεραν να δημιουργήσουν αναίτια οι Αμερικανοί, μεταξύ της επικύρωσης από την Τουρκία της ένταξης της Σουηδίας στο ΝΑΤΟ, την πώληση F-16 στην Τουρκία και την πώληση F-35 στην Ελλάδα.


Σύμφωνα με την ΕΡΤ την Καθημερινή και το Hellas Journal, οι Αμερικανοί για να μην δυσαρεστήσουν τον Ταγίπ Ερντογάν και αυτός να μην συνεχίσει να τους χορεύει στο ταψί, ζήτησαν από τον Χακάν Φιντάν να ψηφιστεί από την Τουρκική Βουλή η ένταξη της Σουηδίας στο ΝΑΤΟ πριν την έλευση του 2024, με αντάλλαγμα την αποδοχή από το Κογκρέσο της πώληση των F-16 στην Τουρκία και την ταυτόχρονη αποδοχή από το Κογκρέσο της πώλησης των F-35 στην Ελλάδα.

Ενώ όλα φαίνονταν να κυλούν ομαλά, καθώς ο Χακάν Φιντάν είχε αποδεχτεί το σχέδιο, η Τουρκική Βουλή μετέθεσε το ζήτημα για το δεύτερο μισό του Ιανουαρίου του 2024. Έτσι, καθυστερεί αναίτια και η αποδοχή της πώλησης των F-35 στην Ελλάδα, που αναίτια συνδέθηκε από τους Αμερικανούς με την ένταξη της Σουηδίας στο ΝΑΤΟ.

Σε μια προσπάθεια να ξεμπλέξει την αδικαιολόγητη πλοκή, ο Άντονι Μπλίνκεν εικάζεται ότι θα επισκεφτεί την Τουρκία τις επόμενες ημέρες.

Σύμφωνα με άλλο δημοσίευμα της Καθημερινής, επειδή τα δημοσιονομικά της Ελλάδας δεν πάνε και πολύ καλά, παρά την απόκτηση επενδυτικής βαθμίδας, δεν υπάρχουν χρήματα για την αρχική παραγγελία των 20 F-35. Έτσι η Ελληνική κυβέρνηση εξετάζει την επιλογή της αρχικής αγοράς μόλις 12 F-35. Όμως, αυτό σημαίνει ότι ετοιμοπόλεμα θα είναι 6-8 αεροσκάφη καθημερινά. Δηλαδή ελάχιστα. Επομένως, η αγορά των F-35 καθίσταται όχι μόνο προβληματική, αλλά και ανούσια.

Είναι γνωστό ότι έχει αποφασιστεί να γίνει επανεξέταση όλων των προγραμμάτων οπλικών προμηθειών, για διάφορους λόγους. Επιχειρησιακούς, αλλαγής δεδομένων και κυρίως δημοσιονομικούς (έλλειψης χρημάτων). Η Ελλάδα, θα πρέπει να αποκτήσει τα επόμενα 6-8 χρόνια F-35, αλλά η κοινή λογική προϋποθέτει την ολοκλήρωση της προμήθειας των Rafale, που δεν μπορούν να μείνουν μόνο 24. Θα πρέπει να γίνουν 48, εάν θέλουμε να αξιοποιούνται πραγματικά τα οπλικά μας συστήματα. Αφού γίνουν τα Rafale 48, τότε θα πρέπει να αποκτηθούν 24+24 F-35, που μαζί με τα 83 F-16 Viper και τα (να δούμε πότε) αναβαθμισμένα 38 F-16 Block50 θα αναλάβουν την προάσπιση της Ελληνικής κυριαρχίας για τα επόμενα 40 χρόνια.

Στο μεταξύ, οι υποεξοπλισμένες φρεγάτες Belharra θα είναι μόλις 3, ενώ θα έπρεπε να είναι 8 και πλήρως εξοπλισμένες, οι 4 φρεγάτες ΜΕΚΟ δεν λένε να πάρουν τον δρόμο του εκσυγχρονισμού, τα υποβρύχια Type-214 παραμένουν 4 και ουσιαστικά χωρίς σύγχρονες τορπίλες, αντί να έχουν γίνει 8, τα ΤΟΜΑ Marder παραμένουν 40 αντί να γίνουν 100 και να συμπληρωθούν είτε με 200 Lynx είτε με 200 Bradley, ενώ τα Leopard δεν πρόκειται να εκσυγχρονιστούν ποτέ...

Απόδειξη της κακής κατάστασης στην οποία βρίσκεται τεχνολογικά το Πολεμικό μας Ναυτικό, είναι η δυσκολία επιλογής πλοίου ικανού να σπεύσει στην Ερυθρά Θάλασσα και να ενταχθεί στην δύναμη κατά των ανταρτών Χούτι ή Χούθι κατ’ άλλους, που δημιουργεί τεράστια προβλήματα στην εμπορική ναυτιλία, με τα drone του και τους πυραύλους του.

Έχουμε γράψει πολλές φορές ότι η άμυνα της χώρας είναι αυτή που της εξασφαλίζει εδαφική ακεραιότητα, εθνική κυριαρχία και προβολή σημαίας. Όμως κοστίζει και θα πρέπει να μπαίνει πάνω από τα όποια pass τύπου Σοβιετίας. Εάν η κυβέρνηση είναι ανίκανη να οριοθετήσει έστω και μονομερώς την ΑΟΖ και να εκμεταλλευτεί τους Ελληνικούς υδρογονάνθρακες  που θα της αποφέρουν έσοδα πολλών δισεκατομμυρίων, υποκύπτοντας στην
ψευτοπράσινη ανάπτυξη, τότε καλό θα είναι να αφήσει την διακυβέρνηση της χώρας σε αυτούς που θέλουν και μπορούν να κάνουν τα αυτονόητα.

Καλή χρονιά και καλά μυαλά στους ψηφοφόρους και στους πολιτικούς μας.

Αναπαραγωγή του άρθρου μπορεί να γίνει μόνο με ευδιάκριτη αναφορά στην πηγή CosmoStatus και χρήση live link




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου