Μόνο ως καταστροφικό σεισμό μπορεί να χαρακτηρίσει κανείς τα θέματα της λεγόμενης Τράπεζας Θεμάτων για την Α’ λυκείου που δημοσιοποιήθηκαν.
Για όσους δεν γνωρίζουν, από φέτος, τα θέματα των προαγωγικών εξετάσεων της Α΄ λυκείου δεν βρίσκονται στην αποκλειστική ευθύνη των διδασκόντων καθηγητών, αλλά και του Υπουργείου Παιδείας (ο Θεός να το κάνει…).
Από τα 4 θέματα, οι καθηγητές θα είναι υπεύθυνοι για το πρώτο και το τρίτο, ενώ θα έρχονται από την Τράπεζα Θεμάτων του Υπουργείου Παιδείας το δεύτερο και το τέταρτο, κάτι δηλαδή σαν μικρές πανελλαδικές εξετάσεις.
Μετά την δημοσιοποίηση των Θεμάτων της Τράπεζας, οι αντιδράσεις καθηγητών αλλά και μαθητών είναι έντονες.
Τα θέματα είναι τουλάχιστον δύσκολα, για να μην πούμε πολύ δύσκολα.
Για να μην αναφερθούμε στα θέματα των ΕΠΑΛ ή των Εσπερινών Λυκείων…
Είναι αδύνατον να γίνει η προετοιμασία που απαιτείται για την λύση των συγκεκριμένων θεμάτων εντός της τάξης, όχι γιατί δεν θέλουν ή δεν μπορούν οι καθηγητές, αλλά γιατί απαιτείται πολύ υψηλό επίπεδο από τους μαθητές.
Θα πρέπει σε κάθε μάθημα, να γίνεται προετοιμασία επιπέδου πανελληνίων εξετάσεων από την Α’ λυκείου, ώστε να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν οι μαθητές στις απαιτήσεις των θεμάτων που νομίζει το Υπουργείο Παιδείας πως θα πρέπει να ικανοποιήσουν οι μαθητές για να προαχθούν στην επόμενη τάξη.
Μα καλά, όλοι αυτοί οι σύμβουλοι και οι ειδικοί στο Υπουργείο Παιδείας δεν έχουν μπει ποτέ σε τάξη σχολείου ώστε να γνωρίζουν ποιο είναι το επίπεδο και πως συμπεριφέρονται παιδιά 15-16 χρονών;
Για ποιο λόγο ζητάνε την εξόντωση των παιδιών μας; Ή μήπως αυτό επιδιώκουν;
Με την εισαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων κατά 50% από την Α’ λυκείου, στερείται από τον καθηγητή η δυνατότητα να κρίνει ποιες είναι οι δυνατότητες των μαθητών και να διδάξει ανάλογα. Στερείται η δυνατότητα μερικής επιλογής στην βαρύτητα που θα δοθεί σε κάποια κεφάλαια. Έτσι αν ο καθηγητής κρίνει πως οι μαθητές «δεν τραβάνε» σε κάποια κεφάλαια, ή τα κεφάλαια είναι δύσκολα, μπορεί να μην τα περιλάβει στην εξεταστέα ύλη. Πλέον αυτή η δυνατότητα δεν υπάρχει καθώς όλη η διδακτέα ύλη είναι και εξεταστέα!
Μπορεί τα θέματα να δόθηκαν στη δημοσιότητα, δεν δόθηκαν όμως οι λύσεις.
Που θα βρεθούν οι λύσεις από τους μαθητές (και τους καθηγητές) σε θέματα που χρίζουν ιδιαίτερης προσοχής;
Θα ήταν ενδιαφέρον να μπορούσαμε να μάθουμε πόσοι μαθητές μπορούνε πραγματικά να λύσουν αυτά τα θέματα!!!
Στη Φυσική μόνο, τα θέματα που προτάθηκαν είναι 261. Στη Χημεία 358!
Πότε θα προλάβει ο καθηγητής να ολοκληρώσει την διδακτέα ύλη, να κάνει ασκήσεις, να κάνει εργαστήρια, να εξετάσει τους μαθητές, να βάλει τεστ και διαγωνίσματα και να λύσει 358 θέματα που περιλαμβάνουν 2 ασκήσεις και 2 θεωρίες το καθένα κατ’ ελάχιστον; Πότε; Είναι πρακτικά αδύνατο!
Είμαι βέβαιος πως αυτή τη στιγμή ήδη, οι εκδοτικοί οίκοι ετοιμάζουν βιβλία με τις λύσεις των θεμάτων όλων των μαθημάτων που βρίσκονται την Τράπεζα Θεμάτων του (και καλά) Υπουργείου Παιδείας.
Που θα βρουν όμως οι γονείς τα χρήματα για να αγοράσουν όλα τα βιβλία και για τα 14 μαθήματα στα οποία θα εξεταστούν τα παιδιά τους;
Και ποιος θα διδάξει στους μαθητές τις λύσεις των ασκήσεων;
Μα το φροντιστήριο, στο οποίο θα αναγκαστούν οι γονείς να στείλουν τα παιδιά τους, ανεξάρτητα από το εάν έχουν ή όχι την οικονομική δυνατότητα!
Με την Τράπεζα Θεμάτων το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να εξοντώσει τους μαθητές. Προσπαθεί να αποτρέψει τα παιδιά από το να τελειώσουν το λύκειο.
Σκοπός τους είναι η δημιουργία φθηνών εργατικών χεριών που δεν θα έχουν τελειώσει ούτε καν το λύκειο, καθώς δεν θα μπορούν.
Δεν μας λένε όμως που θα δουλέψουν όλοι αυτοί οι ανειδίκευτοι εργάτες;
Θα δουλέψουν μήπως στα χιλιάδες εργοστάσια της Ελλάδας του success story;
Λυπάμαι πραγματικά τα παιδιά που θα κληθούν να πληρώσουν πολύ ακριβά τις εκλογικές επιλογές των γονιών τους…
Δείτε την Τράπεζα Θεμάτων εδώ:
http://exams-repo.cti.gr/category/5-a-taksh?Itemid
Για όσους δεν γνωρίζουν, από φέτος, τα θέματα των προαγωγικών εξετάσεων της Α΄ λυκείου δεν βρίσκονται στην αποκλειστική ευθύνη των διδασκόντων καθηγητών, αλλά και του Υπουργείου Παιδείας (ο Θεός να το κάνει…).
Από τα 4 θέματα, οι καθηγητές θα είναι υπεύθυνοι για το πρώτο και το τρίτο, ενώ θα έρχονται από την Τράπεζα Θεμάτων του Υπουργείου Παιδείας το δεύτερο και το τέταρτο, κάτι δηλαδή σαν μικρές πανελλαδικές εξετάσεις.
Μετά την δημοσιοποίηση των Θεμάτων της Τράπεζας, οι αντιδράσεις καθηγητών αλλά και μαθητών είναι έντονες.
Τα θέματα είναι τουλάχιστον δύσκολα, για να μην πούμε πολύ δύσκολα.
Για να μην αναφερθούμε στα θέματα των ΕΠΑΛ ή των Εσπερινών Λυκείων…
Είναι αδύνατον να γίνει η προετοιμασία που απαιτείται για την λύση των συγκεκριμένων θεμάτων εντός της τάξης, όχι γιατί δεν θέλουν ή δεν μπορούν οι καθηγητές, αλλά γιατί απαιτείται πολύ υψηλό επίπεδο από τους μαθητές.
Θα πρέπει σε κάθε μάθημα, να γίνεται προετοιμασία επιπέδου πανελληνίων εξετάσεων από την Α’ λυκείου, ώστε να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν οι μαθητές στις απαιτήσεις των θεμάτων που νομίζει το Υπουργείο Παιδείας πως θα πρέπει να ικανοποιήσουν οι μαθητές για να προαχθούν στην επόμενη τάξη.
Μα καλά, όλοι αυτοί οι σύμβουλοι και οι ειδικοί στο Υπουργείο Παιδείας δεν έχουν μπει ποτέ σε τάξη σχολείου ώστε να γνωρίζουν ποιο είναι το επίπεδο και πως συμπεριφέρονται παιδιά 15-16 χρονών;
Για ποιο λόγο ζητάνε την εξόντωση των παιδιών μας; Ή μήπως αυτό επιδιώκουν;
Με την εισαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων κατά 50% από την Α’ λυκείου, στερείται από τον καθηγητή η δυνατότητα να κρίνει ποιες είναι οι δυνατότητες των μαθητών και να διδάξει ανάλογα. Στερείται η δυνατότητα μερικής επιλογής στην βαρύτητα που θα δοθεί σε κάποια κεφάλαια. Έτσι αν ο καθηγητής κρίνει πως οι μαθητές «δεν τραβάνε» σε κάποια κεφάλαια, ή τα κεφάλαια είναι δύσκολα, μπορεί να μην τα περιλάβει στην εξεταστέα ύλη. Πλέον αυτή η δυνατότητα δεν υπάρχει καθώς όλη η διδακτέα ύλη είναι και εξεταστέα!
Μπορεί τα θέματα να δόθηκαν στη δημοσιότητα, δεν δόθηκαν όμως οι λύσεις.
Που θα βρεθούν οι λύσεις από τους μαθητές (και τους καθηγητές) σε θέματα που χρίζουν ιδιαίτερης προσοχής;
Θα ήταν ενδιαφέρον να μπορούσαμε να μάθουμε πόσοι μαθητές μπορούνε πραγματικά να λύσουν αυτά τα θέματα!!!
Στη Φυσική μόνο, τα θέματα που προτάθηκαν είναι 261. Στη Χημεία 358!
Πότε θα προλάβει ο καθηγητής να ολοκληρώσει την διδακτέα ύλη, να κάνει ασκήσεις, να κάνει εργαστήρια, να εξετάσει τους μαθητές, να βάλει τεστ και διαγωνίσματα και να λύσει 358 θέματα που περιλαμβάνουν 2 ασκήσεις και 2 θεωρίες το καθένα κατ’ ελάχιστον; Πότε; Είναι πρακτικά αδύνατο!
Είμαι βέβαιος πως αυτή τη στιγμή ήδη, οι εκδοτικοί οίκοι ετοιμάζουν βιβλία με τις λύσεις των θεμάτων όλων των μαθημάτων που βρίσκονται την Τράπεζα Θεμάτων του (και καλά) Υπουργείου Παιδείας.
Που θα βρουν όμως οι γονείς τα χρήματα για να αγοράσουν όλα τα βιβλία και για τα 14 μαθήματα στα οποία θα εξεταστούν τα παιδιά τους;
Και ποιος θα διδάξει στους μαθητές τις λύσεις των ασκήσεων;
Μα το φροντιστήριο, στο οποίο θα αναγκαστούν οι γονείς να στείλουν τα παιδιά τους, ανεξάρτητα από το εάν έχουν ή όχι την οικονομική δυνατότητα!
Με την Τράπεζα Θεμάτων το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να εξοντώσει τους μαθητές. Προσπαθεί να αποτρέψει τα παιδιά από το να τελειώσουν το λύκειο.
Σκοπός τους είναι η δημιουργία φθηνών εργατικών χεριών που δεν θα έχουν τελειώσει ούτε καν το λύκειο, καθώς δεν θα μπορούν.
Δεν μας λένε όμως που θα δουλέψουν όλοι αυτοί οι ανειδίκευτοι εργάτες;
Θα δουλέψουν μήπως στα χιλιάδες εργοστάσια της Ελλάδας του success story;
Λυπάμαι πραγματικά τα παιδιά που θα κληθούν να πληρώσουν πολύ ακριβά τις εκλογικές επιλογές των γονιών τους…
Δείτε την Τράπεζα Θεμάτων εδώ:
http://exams-repo.cti.gr/category/5-a-taksh?Itemid
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου