Μία πρόταση έκπληξη έφτασε εγγράφως την περασμένη εβδομάδα από τις ΗΠΑ στο Ελληνικό Υπουργείο Άμυνας. Αφορά την ναυπήγηση 4ης φρεγάτας Belharra στην Ελλάδα.
Όπως γράφει ο Χρήστος Μαζανίτης στο enikos η έγγραφη πρόταση της της Αμερικανικής εταιρείας ΟΝΕΧ προς το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, το ΓΕΕΘΑ και το ΓΕΝ, αφορά την ναυπήγηση της 4ης φρεγάτας FDI Belharra στα ναυπηγεία Ελευσίνας και μάλιστα με κόστος 10% φθηνότερα από ότι θα κοστίσει η ναυπήγησή της στη Γαλλία. Επίσης υπάρχει η δυνατότητα να αυξηθεί σε 15% η εξοικονόμηση χρημάτων εάν αποφασιστεί να γίνει η υποστήριξη των πλοίων στα Αμερικανικά ναυπηγεία.
Με τη ναυπήγηση της 4ης Belharra στην Ελλάδα, ανοίγει διάπλατα ο δρόμος για τη ναυπήγηση και άλλων φρεγατών της κλάσης. Θα ήταν λογικό να μην μείνει η Ελλάδα μόνο σε 4 φρεγάτες τύπου Belharra, αλλά να συνεχιστεί το πρόγραμμα για 8-10 πλοία.
Μπορεί να έχει σχεδόν αποφασιστεί η απόκτηση των φρεγατών Constellation, αλλά μέχρι να ολοκληρωθούν τα πλοία σχεδιαστικά και να ξεκινήσει η ναυπήγησή τους, θα χρειαστούν πολλά χρόνια. Ως τότε, πως θα γίνεται η υπεράσπιση του Αιγαίου; Με τις φρεγάτες S;
Το ΠΝ χρειάζεται καινούρια πλοία. Απαιτούνται επομένως 8-10 Belharra ως το 2035 και στη συνέχεια άλλες 6-8 Constellation. Μόνο έτσι θα μπορεί να ελεγχθεί και να προφυλαχθεί το Αιγαίο και η δυνητική Ελληνική ΑΟΖ από όποιον προσπαθήσει να την σφετεριστεί.
Στο σημείο αυτό να θυμίσουμε ότι το Πολεμικό Ναυτικό χρειάζεται άμεσα και καινούρια υποβρύχια. Χρειάζονται 4-6 καινούρια υποβρύχια επιπέδου type-214 ή και ανώτερα, με νέου τύπου τορπίλες.
Για το θέμα των Κορβετών θα θέλαμε να εκφράσουμε την άποψη ότι ίσως αυτές να μην χρειάζονται, εάν αποκτηθούν ακόμη 13 ΤΠΚ τύπου Ρουσσέν και δημιουργηθεί ένας ομοιογενής στόλος 20 πλήρως εξοπλισμένων σκαφών, που θα αντικαταστήσουν τα παλιά πλοία.
Αναπαραγωγή του άρθρου μπορεί να γίνει μόνο με ευδιάκριτη αναφορά στην πηγή CosmoStatus και χρήση live link
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου