Ο αφοπλισμός που επέβαλαν στις Ελληνικές ένοπλες δυνάμεις όσοι κυβέρνησαν τα τελευταία δέκα χρόνια συνεπικουρούμενοι από τα μνημόνια των «φίλων» και «εταίρων» μας, είχε ως αποτέλεσμα το ένδοξο Πολεμικό Ναυτικό της Ελλάδας από κυρίαρχο της Ανατολικής Μεσογείου να έχει γίνει δευτεροκλασάτο.
Τα 4 σύγχρονα υποβρύχια Type 214 δεν αρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες της χώρας. Έτσι, σύμφωνα με έγκυρο δημοσίευμα η διευθέτηση της διένεξης του Ελληνικού Δημοσίου με τα ENAE για το θέμα των 2 επιπλέον υποβρυχίων Type 214, έχει ως αποτέλεσμα την πιθανότητα υλοποίησης της απόκτησης 2 επιπλέον σύγχρονων υποβρυχίων από το ΠΝ, που θα ναυπηγηθούν στην Ελλάδα.
Ταυτόχρονα προχωρά ο διαγωνισμός για την προμήθεια σύγχρονων τορπιλών βαρέως τύπου για τα υποβρύχια. Σύμφωνα με έγκυρο δημοσίευμα οι Γερμανοί κατέθεσαν ανταγωνιστική πρόταση που αφορά τορπίλες απόλυτα συμβατές για τα Ελληνικά υποβρύχια και εκσυγχρονισμό του αποθέματος των τορπιλών SUT Mod0 του ΠΝ σε ανώτερο επίπεδο, με συμμετοχή μεγάλης Ελληνικής εταιρείας. Επίσης, προσφέρουν και μεγάλο ποσοστό Ελληνικής συμμετοχής στην κατασκευή των τορπιλών DM2A4 που προσφέρουν για τα σύγχρονα υποβρύχια Type 214.
Οι πληροφορίες αναφέρουν πως το ΠΝ έχει προχωρήσει αρκετά τις συζητήσεις με τη Γαλλική Naval Group για την απόκτηση 2 σύγχρονων και υπερεξοπλισμένων φρεγατών τύπου Belh@rra, καθώς ο τρόπος χρηματοδότησής τους έχει βρεθεί και απομένει η τελική διαμόρφωση των πλοίων, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του ΠΝ.
Η είδηση όμως είναι πως η ανάγκη για νέα σύγχρονα πλοία αναγκάζει την Ελλάδα να προσανατολίζεται στη δημιουργία ενός ναυπηγικού προγράμματος που θα περιλαμβάνει και την εγχώρια ναυπήγηση 6 ελαφρών φρεγατών ή βαρέων κορβετών τύπου Gowind. Το πιθανότερο είναι η συζήτηση με τη Γαλλική Naval Group να αφορά τον τύπο Gowind 3100, με τη διαπραγμάτευση να αφορά την εξολοκλήρου κατασκευή των Gowind στην Ελλάδα, από ελληνικά ναυπηγεία.
Ο αριθμός των 6 κορβετών Gowind 3100 μπορεί να ξεπερνά σε κόστος αυτό των 2 επιπλέον φρεγατών Belh@rra (σύνολο 2+2), αλλά τα οικονομικά της χώρας δεν επιτρέπουν την αντικατάσταση των φρεγατών που θα αποσυρθούν λόγω παλαιότητας με άλλο τρόπο.
Όσον αφορά τους ευσεβείς πόθους για απόκτηση 2 μεταχειρισμένων και πλήρως εξοπλισμένων Αμερικανικών αντιτορπιλικών τύπου Arleigh Burke, που μπορούν να κάνουν από στρατηγική κρούση μέχρι αντιβαλλιστική άμυνα, για άμεση κάλυψη των επιχειρησιακών αναγκών της χώρας, μάλλον θα παραμείνουν ευσεβείς πόθοι.
Όπως απίθανη φαντάζει μέχρι σήμερα και η απόκτηση 2 μεταχειρισμένων Αμερικανικών καταδρομικών τύπου Ticonderoga, που από μόνα τους μπορούν να προστατέψουν ένα νησί και να κονιορτοποιήσουν τον όποιο εισβολέα, ενώ είναι σχεδόν αδύνατο να προσβληθούν από κάποια στρατιωτική δύναμη της Ανατολικής Μεσογείου.
Ας ελπίσουμε πως δεν θα συνεχίσουμε να μιλάμε και να γράφουμε για τις ανάγκες του ΠΝ για άλλη μια κυβερνητική θητεία και σε λίγο καιρό θα γράφουμε για την έναρξη της ναυπήγησης των νέων υποβρυχίων, των νέων φρεγατών, των νέων κορβετών και την απόκτηση έστω και μεταχειρισμένων Αμερικανικών πλοίων που θα κάνουν τη διαφορά στην άμυνα της πατρίδας.
Αναπαραγωγή του άρθρου μπορεί να γίνει μόνο με ευδιάκριτη αναφορά στην πηγή CosmoStatus και χρήση live link.
Τα 4 σύγχρονα υποβρύχια Type 214 δεν αρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες της χώρας. Έτσι, σύμφωνα με έγκυρο δημοσίευμα η διευθέτηση της διένεξης του Ελληνικού Δημοσίου με τα ENAE για το θέμα των 2 επιπλέον υποβρυχίων Type 214, έχει ως αποτέλεσμα την πιθανότητα υλοποίησης της απόκτησης 2 επιπλέον σύγχρονων υποβρυχίων από το ΠΝ, που θα ναυπηγηθούν στην Ελλάδα.
Ταυτόχρονα προχωρά ο διαγωνισμός για την προμήθεια σύγχρονων τορπιλών βαρέως τύπου για τα υποβρύχια. Σύμφωνα με έγκυρο δημοσίευμα οι Γερμανοί κατέθεσαν ανταγωνιστική πρόταση που αφορά τορπίλες απόλυτα συμβατές για τα Ελληνικά υποβρύχια και εκσυγχρονισμό του αποθέματος των τορπιλών SUT Mod0 του ΠΝ σε ανώτερο επίπεδο, με συμμετοχή μεγάλης Ελληνικής εταιρείας. Επίσης, προσφέρουν και μεγάλο ποσοστό Ελληνικής συμμετοχής στην κατασκευή των τορπιλών DM2A4 που προσφέρουν για τα σύγχρονα υποβρύχια Type 214.
Οι πληροφορίες αναφέρουν πως το ΠΝ έχει προχωρήσει αρκετά τις συζητήσεις με τη Γαλλική Naval Group για την απόκτηση 2 σύγχρονων και υπερεξοπλισμένων φρεγατών τύπου Belh@rra, καθώς ο τρόπος χρηματοδότησής τους έχει βρεθεί και απομένει η τελική διαμόρφωση των πλοίων, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του ΠΝ.
Η είδηση όμως είναι πως η ανάγκη για νέα σύγχρονα πλοία αναγκάζει την Ελλάδα να προσανατολίζεται στη δημιουργία ενός ναυπηγικού προγράμματος που θα περιλαμβάνει και την εγχώρια ναυπήγηση 6 ελαφρών φρεγατών ή βαρέων κορβετών τύπου Gowind. Το πιθανότερο είναι η συζήτηση με τη Γαλλική Naval Group να αφορά τον τύπο Gowind 3100, με τη διαπραγμάτευση να αφορά την εξολοκλήρου κατασκευή των Gowind στην Ελλάδα, από ελληνικά ναυπηγεία.
Ο αριθμός των 6 κορβετών Gowind 3100 μπορεί να ξεπερνά σε κόστος αυτό των 2 επιπλέον φρεγατών Belh@rra (σύνολο 2+2), αλλά τα οικονομικά της χώρας δεν επιτρέπουν την αντικατάσταση των φρεγατών που θα αποσυρθούν λόγω παλαιότητας με άλλο τρόπο.
Όσον αφορά τους ευσεβείς πόθους για απόκτηση 2 μεταχειρισμένων και πλήρως εξοπλισμένων Αμερικανικών αντιτορπιλικών τύπου Arleigh Burke, που μπορούν να κάνουν από στρατηγική κρούση μέχρι αντιβαλλιστική άμυνα, για άμεση κάλυψη των επιχειρησιακών αναγκών της χώρας, μάλλον θα παραμείνουν ευσεβείς πόθοι.
Όπως απίθανη φαντάζει μέχρι σήμερα και η απόκτηση 2 μεταχειρισμένων Αμερικανικών καταδρομικών τύπου Ticonderoga, που από μόνα τους μπορούν να προστατέψουν ένα νησί και να κονιορτοποιήσουν τον όποιο εισβολέα, ενώ είναι σχεδόν αδύνατο να προσβληθούν από κάποια στρατιωτική δύναμη της Ανατολικής Μεσογείου.
Ας ελπίσουμε πως δεν θα συνεχίσουμε να μιλάμε και να γράφουμε για τις ανάγκες του ΠΝ για άλλη μια κυβερνητική θητεία και σε λίγο καιρό θα γράφουμε για την έναρξη της ναυπήγησης των νέων υποβρυχίων, των νέων φρεγατών, των νέων κορβετών και την απόκτηση έστω και μεταχειρισμένων Αμερικανικών πλοίων που θα κάνουν τη διαφορά στην άμυνα της πατρίδας.
Αναπαραγωγή του άρθρου μπορεί να γίνει μόνο με ευδιάκριτη αναφορά στην πηγή CosmoStatus και χρήση live link.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου