Δευτέρα, 27 Ιουνίου 2016

Κάθε χρόνο πέφτει ένα canadair, αλλά για καινούρια τσιμουδιά

Νέα πτώση πυροσβεστικού αεροσκάφους Canadair CL-215 σημειώθηκε εχθές, κατά τη διάρκεια προσπάθειας κατάσβεσης φωτιάς στα Δερβενοχώρια. Ευτυχώς και φέτος, όπως και πέρυσι, οι 2 πιλότοι βγήκαν σώοι.

Η νέα πτώση (αναγκαστική προσγείωση) ήταν αναίμακτη, το αεροπλάνο όμως καταστράφηκε από την φωτιά που ξέσπασε στη συνέχεια. Αλλά για πόσο θα συνεχίζεται η καλή τύχη των πιλότων; Μέχρι πότε το Ελληνικό κράτος(;) θα αφήνει στη μοίρα τους τούς πιλότους αλλά και τους πολίτες που βλέπουν τις περιουσίες τους να καίγονται;

Η ιστορία με τα πυροσβεστικά αεροπλάνα Canadair δεν είναι καινούρια. Εδώ και μια δεκαετία υπάρχουν πολλοί (μεταξύ αυτών και εμείς) που εναγωνίως ζητούσαν από τις Ελληνικές κυβερνήσεις να προχωρήσουν σε αγορά νέων αεροπλάνων, καθώς τα CL-215 επιχειρούν από τη δεκαετία του ’70, ενώ τα CL-415 είναι ήδη 16 ετών, λίγα (μόλις 8) και πλέον έχουν γράψει και αυτά πολλές ώρες πτήσης.

Πέρυσι, στις 3 Μαΐου 2015, είχαμε δημοσιεύσει το άρθρο - έρευνα του Ελεύθερου Τύπου, σύμφωνα με το οποίο μόνο τα 9 από τα 21 canadair που διέθετε η Πολεμική Αεροπορία, ήταν σε θέση να πετάξουν.
Διαβάστε το σχετικό άρθρο εδώ.

Πέρυσι, στις 17 Ιουλίου 2015, έκανε αναγκαστική προσγείωση μέσα στο δάσος της Λακωνίας (ουσιαστικά έπεσε), ένα Canadair CL-215. Οι πιλότοι ευτυχώς σώθηκαν.
Διαβάστε το σχετικό άρθρο εδώ.

Μετά από αυτά τα 2 περιστατικά έχουν απομείνει 11 Canadair CL-215 ηλικίας 40 ετών τουλάχιστον και 8 Canadair CL-415.
Αλήθεια, πόσα από αυτά μπορούν να πετάξουν; Ποιες είναι οι διαθεσιμότητες;

Στον «στόλο» των εναέριων πυροσβεστικών μέσων, υπήρχαν πέρυσι και 30 μικρά πετζετέλ, από τα οποία μόλις τα 18 ήταν σε θέση να πετάξουν. Πόσα πετάνε φέτος;

Στις 23 Ιουλίου 2007, δύο πιλότοι ενός καινούριου Canadair CL-415 δεν στάθηκαν τόσο τυχεροί κατά την προσπάθεια κατάσβεσης της πυρκαγιάς στη Νότια Εύβοια στην περιοχή των Νέων Στύρων. Το πυροσβεστικό αεροπλάνο παρουσίασε βλάβη, έπεσε και οι δύο έμπειροι πιλότοι έχασαν τη ζωή τους.
Διαβάστε σχετικά εδώ.

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Προστασίας του Πολίτη Νίκος Τόσκας, μιλώντας στο Πρακτορείο 104,9 FM, με αφορμή την πτώση του Canadair, ανέφερε ότι ένα μεγάλο μέρος των εναέριων πυροσβεστικών μέσων είναι ηλικίας 45 χρόνων και επισήμανε ότι από τη στιγμή που η αντικατάσταση του στόλου με αγορά νέων αεροσκαφών δεν είμαι εφικτή, λόγω οικονομικής συγκυρίας, θα αναζητηθούν άλλες λύσεις.

«Υπάρχουν πολλές δυνατότητες, που χρησιμοποιούν διάφορες χώρες, όπως δανεισμός, leasing, ενοικίαση σε συνεργασία με άλλες χώρες, θα δούμε. Είναι κάτι το οποίο το ψάχνουμε από τώρα για του χρόνου το καλοκαίρι, γιατί κακά τα ψέματα αυτό το πολύ παλιό υλικό δεν θα μας βγάλει πολλά χρόνια» σημείωσε ο κ. Τόσκας και πρόσθεσε ότι κανονικά η αντικατάσταση των αεροσκαφών θα έπρεπε να είχε ξεκινήσει εδώ και αρκετά χρόνια.

Πράγματι κ. Υπουργέ, η αντικατάσταση των παλαιών αεροπλάνων θα έπρεπε να είχε γίνει εδώ και χρόνια, με τα κονδύλια που διέθετε η ΕΕ για αντικατάσταση ή για αγορά νέων πυροσβεστικών μέσων. Αλλά όταν κάποιοι φώναζαν για το θέμα, ακόμη και μέσα στη Βουλή, οι αρμόδιοι Υπουργοί κοιτούσαν το ταβάνι!

Η κατασκευάστρια εταιρεία Bombardier Canadair των CL-215 και CL-415 απάντησε σε ερώτηση του cosmostatus πως ένα (1) καινούριο αεροπλάνο πωλείται προς 21 εκατομμύρια δολάρια, αλλά η τιμή μειώνεται, όσο περισσότερα αεροπλάνα αγοράζονται και ανάλογα με τις διαπραγματεύσεις που θα γίνουν με την κυβέρνηση. 

Η Ελλάδα χρειάζεται 20 νέα πυροσβεστικά αεροπλάνα. 
Πόσο καλοί είστε στις διαπραγματεύσεις κύριοι της Ελληνικής Κυβέρνησης;;;

Ακολουθούν φωτογραφίες από την χθεσινή πτώση του Canadair CL-215 στα Δερβενοχώρια, όπως τα έδωσε στη δημοσιότητα το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας.









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου