Η αξία του Ελληνικού εμπορικού στόλου ανέρχεται σε 90 δισ. δολάρια και είναι κατά πολύ μεγαλύτερη από την αξία των στόλων άλλων κρατών. Οι Έλληνες εφοπλιστές αγοράζουν και πάλι πλοία, αλλά η Ελλάδα δεν ωφελείται από αυτό, επισημαίνει δημοσίευμα της Γερμανικής εφημερίδας Die Welt.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, χωρίς τους Έλληνες δεν λειτουργεί τίποτα στην παγκόσμια ναυσιπλοΐα. Οι Έλληνες εφοπλιστές καθορίζουν το παγκόσμιο εμπόριο όσο κανένα άλλο έθνος. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες κατέχουν το 15% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου και σύμφωνα με υπολογισμό της λονδρέζικης εταιρείας Vessels Value η αξία των 4.500 συνολικά πλοίων τους ανέρχεται αυτή τη στιγμή σε 90 δισεκατομμύρια Ευρώ.
Συγκριτικά, ο Γερμανικός εμπορικός στόλος που διαθέτει τα περισσότερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αξίζει σήμερα 42 δισεκατομμύρια ευρώ, δηλαδή λιγότερο από το μισό της αξίας των Ελλήνων ανταγωνιστών.
Αν και η Ελλάδα περνά βαθιά οικονομική κρίση, οι Έλληνες εφοπλιστές δεν έχασαν ποτέ την ηγετική τους θέση στις διεθνείς αγορές τα τελευταία χρόνια. Το αντίθετο, βελτιώνουν συνεχώς τη θέση τους, αφού κανείς άλλος δεν κάνει τόσες παραγγελίες σε ναυπηγεία όπως οι ναυτιλιακές εταιρείες της Ελλάδας.
Υπάρχουν παραγγελίες για 172 τάνκερ και 140 για φορτηγά πλοία. Σύμφωνα με τη λονδρέζικη Vessels Value από το Μάιο του 2016 έχουν γίνει 404 παραγγελίες πλοίων, αξίας 21 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Αυτή την εποχή οι Έλληνες αγοράζουν πλοία συστηματικά, διότι τα μεταχειρισμένα εμπορικά πλοία είναι πολύ φθηνά. Αγοράζουν πλοία και από τη Γερμανία. Από τις αρχές του 2014 έως τον Ιούνιο του 2016 οι Έλληνες αγόρασαν από Γερμανικές εφοπλιστικές εταιρείες 52 μεγάλα φορτηγά πλοία αξίας 527 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ οι Γερμανοί αγόρασαν από τους Έλληνες μόνο 6 πλοία αξίας 64 εκατομμυρίων δολαρίων.
Το πλοίο Maran Gas Agamemnon, της εταιρείας Maran Tankers με έδρα την Αθήνα, που κατασκευάζεται στη Νότια Κορέα, έχει αξία 200 εκατομμύρια δολάρια και βρίσκεται στην πρώτη θέση της κατάταξης των φορτηγών πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες κρατούν στα χέρια τους το παγκόσμιο εμπόριο μεταφοράς πετρελαίου, υγροποιημένου φυσικού αερίου, άνθρακα, βωξίτη, σιδηρομεταλλευμάτων, όλων των χύμα γεωργικών προϊόντων. Τα προϊόντα αυτά είναι απαραίτητα σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου και οι επιχειρήσεις μεταφοράς τους αυξάνονται κατά μέσο όρο τα τελευταία χρόνια κατά 2%-3%.
Έτσι οι Έλληνες πλοιοκτήτες όχι μόνο διατηρούν τη πρώτη θέση παγκοσμίως, αλλά διευρύνουν και την απόσταση που τους χωρίζει από την Ιαπωνία, τη Κίνα, τη Γερμανία και την Σιγκαπούρη.
Όμως, τα Ελληνικά λιμάνια βλέπουν σπάνια τα ελληνόκτητα πλοία. Οι περισσότερες μεταφορές γίνονται από χώρες της Μέσης Ανατολής προς την Αμερική, από Λατινική Αμερική προς την Ασία ή από την Ασία προς την Αυστραλία και την Ευρώπη. Και μάλιστα με τα μεγαλύτερα πλοία του κόσμου.
Η Ελληνική ναυτιλία κατάφερε να γιγαντωθεί μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, κυρίως με τον Ωνάση και τον Νιάρχο, οι οποίοι έκλεισαν εξαιρετικές συμφωνίες με την Αμερικανική κυβέρνηση. Οι συμφωνίες αυτές ήρθαν ως επακόλουθο της μεγάλης βοήθειας που είχε προσφέρει η Ελληνική εμπορική ναυτιλία κατά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες παραδοσιακά δεν υπόκεινται σε υψηλή φορολόγηση, καθώς οι Ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες εδρεύουν κυρίως στο Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη. Τα πλοία μπορεί να είναι Ελληνικά, αλλά η σημαία του πλοίου είναι αυτή που θα φέρει τα περισσότερα κέρδη, ενώ μπορεί να αλλάξει σε μια νύχτα.
Όμως, ιδιαίτερα χαμηλή είναι η φορολόγηση των πλοιοκτητών και στη Γερμανία…
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, χωρίς τους Έλληνες δεν λειτουργεί τίποτα στην παγκόσμια ναυσιπλοΐα. Οι Έλληνες εφοπλιστές καθορίζουν το παγκόσμιο εμπόριο όσο κανένα άλλο έθνος. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες κατέχουν το 15% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου και σύμφωνα με υπολογισμό της λονδρέζικης εταιρείας Vessels Value η αξία των 4.500 συνολικά πλοίων τους ανέρχεται αυτή τη στιγμή σε 90 δισεκατομμύρια Ευρώ.
Συγκριτικά, ο Γερμανικός εμπορικός στόλος που διαθέτει τα περισσότερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αξίζει σήμερα 42 δισεκατομμύρια ευρώ, δηλαδή λιγότερο από το μισό της αξίας των Ελλήνων ανταγωνιστών.
Αν και η Ελλάδα περνά βαθιά οικονομική κρίση, οι Έλληνες εφοπλιστές δεν έχασαν ποτέ την ηγετική τους θέση στις διεθνείς αγορές τα τελευταία χρόνια. Το αντίθετο, βελτιώνουν συνεχώς τη θέση τους, αφού κανείς άλλος δεν κάνει τόσες παραγγελίες σε ναυπηγεία όπως οι ναυτιλιακές εταιρείες της Ελλάδας.
Υπάρχουν παραγγελίες για 172 τάνκερ και 140 για φορτηγά πλοία. Σύμφωνα με τη λονδρέζικη Vessels Value από το Μάιο του 2016 έχουν γίνει 404 παραγγελίες πλοίων, αξίας 21 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Αυτή την εποχή οι Έλληνες αγοράζουν πλοία συστηματικά, διότι τα μεταχειρισμένα εμπορικά πλοία είναι πολύ φθηνά. Αγοράζουν πλοία και από τη Γερμανία. Από τις αρχές του 2014 έως τον Ιούνιο του 2016 οι Έλληνες αγόρασαν από Γερμανικές εφοπλιστικές εταιρείες 52 μεγάλα φορτηγά πλοία αξίας 527 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ οι Γερμανοί αγόρασαν από τους Έλληνες μόνο 6 πλοία αξίας 64 εκατομμυρίων δολαρίων.
Το πλοίο Maran Gas Agamemnon, της εταιρείας Maran Tankers με έδρα την Αθήνα, που κατασκευάζεται στη Νότια Κορέα, έχει αξία 200 εκατομμύρια δολάρια και βρίσκεται στην πρώτη θέση της κατάταξης των φορτηγών πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες κρατούν στα χέρια τους το παγκόσμιο εμπόριο μεταφοράς πετρελαίου, υγροποιημένου φυσικού αερίου, άνθρακα, βωξίτη, σιδηρομεταλλευμάτων, όλων των χύμα γεωργικών προϊόντων. Τα προϊόντα αυτά είναι απαραίτητα σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου και οι επιχειρήσεις μεταφοράς τους αυξάνονται κατά μέσο όρο τα τελευταία χρόνια κατά 2%-3%.
Έτσι οι Έλληνες πλοιοκτήτες όχι μόνο διατηρούν τη πρώτη θέση παγκοσμίως, αλλά διευρύνουν και την απόσταση που τους χωρίζει από την Ιαπωνία, τη Κίνα, τη Γερμανία και την Σιγκαπούρη.
Όμως, τα Ελληνικά λιμάνια βλέπουν σπάνια τα ελληνόκτητα πλοία. Οι περισσότερες μεταφορές γίνονται από χώρες της Μέσης Ανατολής προς την Αμερική, από Λατινική Αμερική προς την Ασία ή από την Ασία προς την Αυστραλία και την Ευρώπη. Και μάλιστα με τα μεγαλύτερα πλοία του κόσμου.
Η Ελληνική ναυτιλία κατάφερε να γιγαντωθεί μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, κυρίως με τον Ωνάση και τον Νιάρχο, οι οποίοι έκλεισαν εξαιρετικές συμφωνίες με την Αμερικανική κυβέρνηση. Οι συμφωνίες αυτές ήρθαν ως επακόλουθο της μεγάλης βοήθειας που είχε προσφέρει η Ελληνική εμπορική ναυτιλία κατά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες παραδοσιακά δεν υπόκεινται σε υψηλή φορολόγηση, καθώς οι Ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες εδρεύουν κυρίως στο Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη. Τα πλοία μπορεί να είναι Ελληνικά, αλλά η σημαία του πλοίου είναι αυτή που θα φέρει τα περισσότερα κέρδη, ενώ μπορεί να αλλάξει σε μια νύχτα.
Όμως, ιδιαίτερα χαμηλή είναι η φορολόγηση των πλοιοκτητών και στη Γερμανία…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου