Το κόστος της μεταφοράς δια θαλάσσης εκτινάσσεται σε όλο τον κόσμο, τόσο ώστε να κάνει πλέον ορατή τη διαφορά στις τιμές όλων των προϊόντων.
Η μεταφορά ενός κοντέινερ (12 μέτρων) με εμπορεύματα από τη Σαγκάη της Κίνας στο Ρότερνταμ της Ολλανδίας κοστίζει σήμερα 10.522 δολάρια, ακριβότερα κατά 547% από τον μέσο όρο της τελευταίας πενταετίας.
Το 80% των προϊόντων που πωλούνται παγκοσμίως μεταφέρονται δια θαλάσσης. Έτσι, αναμένεται να εκτιναχθούν στα ύψη οι τιμές όλων των προϊόντων.
Η έλλειψη κοντέινερ, τα γεμάτα λιμάνια και τα πολύ λίγα πλοία, εκτόξευσαν τις τιμές μεταφοράς των εμπορευματοκιβωτίων. Το κόστος μεταφοράς από τη Σαγκάη στο Ρότερνταμ να είναι κατά 67% πιο ακριβό σε σχέση με εκείνο προς τη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ.
Στο λιανεμπόριο, οι πωλητές έχουν τρεις επιλογές: να σταματήσουν τις εισαγωγές, να ανεβάσουν τις τιμές ή να απορροφήσουν το αυξημένο κόστος προκειμένου να το μετακυλήσουν στον καταναλωτή αργότερα.
Το τελικό αποτέλεσμα θα είναι να αυξηθεί η τιμή των προϊόντων για τον καταναλωτή.
Από την αύξηση των ναύλων επηρεάστηκαν και οι παραγωγοί ελαιόλαδου της Ευρώπης, τους οποίους δεν συμφέρει πλέον να εξάγουν το προϊόν τους στις ΗΠΑ.
Ως αποτέλεσμα, κάποιες επιχειρήσεις προσπαθούν να βρουν τις πρώτες ύλες που χρειάζονται από πιο κοντινές αγορές, κάποιες έχουν σταματήσει τις εξαγωγές σε αγορές που έγιναν ασύμφορες, ενώ κάποιες άλλες χρησιμοποιούν convoy από φορτηγά για να μεταφέρουν τα προϊόντα που χρειάζονται από την Κίνα.
Έτσι, τους τελευταίους μήνες καταγράφεται εκτόξευση των παραγγελιών για νέα πλοία μεταφοράς κοντέινερ. Μέσα στον Μάιο, οι Έλληνες πλοιοκτήτες παράγγειλαν 17 νέα πλοία, μεταξύ αυτών και 4 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Τα υπόλοιπα ήταν 4 για μεταφορά LNG, 4 για μεταφορά LPG, 4 για γενικό φορτίο και 1 τάνκερ. Η συνολική αξία της Ελληνικής παραγγελίας ξεπερνά το 1 δισεκατομμύριο δολάρια. Συνολικά, το 2021 οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν παραγγείλει 79 νέα πλοία όλων των ειδών.
Παγκοσμίως, έγιναν παραγγελίες για 85 πλοία μεταφοράς κοντέινερ. Οι 22 από αυτές έγιναν από εταιρείες Κινεζικών συμφερόντων, καθώς η αύξηση στα ναύλα μεταφοράς των κοντέινερ από την Κίνα στον υπόλοιπο κόσμο θα έχει ως συνέπεια την μείωση των εξαγωγών. Οι Κινέζοι, προτού χάσουν τους πελάτες τους, αποφάσισαν να ναυπηγήσουν νέα πλοία, ώστε να μειωθούν τα ναύλα μεταφοράς των εμπορευματοκιβωτίων.
Αναπαραγωγή του άρθρου μπορεί να γίνει μόνο με ευδιάκριτη αναφορά στην πηγή CosmoStatus και χρήση live link
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου