Η μεγαλύτερη παγκοσμίως εταιρεία τροφίμων, η Nestle, παραδέχτηκε ότι πάνω από το 60% των κύριων προϊόντων της που αφορούν τρόφιμα και ποτά, δεν ανταποκρίνονται «στον αναγνωρισμένο ορισμό του υγιεινού» και ότι «ορισμένες από τις κατηγορίες και από τα προϊόντα μας δεν θα γίνουν ποτέ υγιεινά, όσο και αν ανασχεδιαστούν».
Μία παρουσίαση που κυκλοφόρησε φέτος μεταξύ των ανώτατων στελεχών της εταιρείας, την οποία έφερε στο φως της δημοσιότητας η Βρετανική εφημερίδα Financial Times, υποστηρίζει ότι μόνο το 37% των τροφίμων και των ποτών που αποφέρουν έσοδα, χωρίς να περιλαμβάνονται προϊόντα όπως τρόφιμα για ζώα και η εξειδικευμένη ιατρική διατροφή, έλαβαν βαθμολογία πάνω από 3,5 αστέρια στο σύστημα της Αυστραλίας.
Το σύστημα αυτό βαθμολογεί τροφές με ως 5 αστέρια και χρησιμοποιείται στην έρευνα διεθνών οργανισμών όπως η Access to Nutrition Foundation. Η Nestle, που παράγει μεταξύ άλλων το Kit Kat και τον Nescafe, θεωρεί την βαθμολογία των 3,5 αστεριών ως «αναγνωρισμένο ορισμό υγειών προϊόντων».
Σύμφωνα με την παρουσίαση, από τα διατροφικά προϊόντα της εταιρείας, περίπου το 70% των τροφίμων απέτυχε να λάβει αυτή την βαθμολογία, μαζί με το 96% των ποτών, εξαιρουμένων των προϊόντων καθαρού καφέ και το 99% των προϊόντων ζαχαροπλαστικής και παγωτών. Το νερό πέτυχε υψηλότερη βαθμολογία, στο 82%, ενώ τα γαλακτοκομικά προϊόντα πέτυχαν βαθμολογία 60%.
«Πετύχαμε σημαντική βελτίωση στα προϊόντα μας, […] αλλά το χαρτοφυλάκιό μας ακόμη υπολείπεται σε σχέση με τους εξωτερικούς ορισμούς του υγιεινού σε ένα τοπίο όπου η ρυθμιστική πίεση και οι απαιτήσεις των καταναλωτών βρίσκονται στα ύψη» αναφέρεται στην παρουσίαση.
Τα δεδομένα δεν περιλαμβάνουν βρεφικές τροφές, καφέ και προϊόντα επιστημών υγείας, που παράγουν προϊόντα για ανθρώπους με συγκεκριμένες ιατρικές ανάγκες. Αυτό σημαίνει πως τα δεδομένα αφορούν περίπου τα μισά χρήματα του ετήσιου τζίρου της εταιρείας, που ανέρχεται σε περίπου 70 δισεκατομμύρια ευρώ.
Τα ευρήματα αποκαλύφθηκαν καθώς οι κατασκευαστές τροφίμων αντιμετωπίζουν την παγκόσμια ώθηση για την καταπολέμηση της παχυσαρκίας και την προώθηση της υγιεινής διατροφής.
Τα κορυφαία στελέχη της Nestle προσπαθούν να αποφασίσουν ποιες θα είναι οι νέες δεσμεύσεις τους στη διατροφή, τις οποίες σκοπεύουν να αποκαλύψουν μέσα στο έτος. Η εταιρεία επίσης εκσυγχρονίζει τα εσωτερικά της διατροφικά στάνταρ, γνωστά ως Nestlé Nutritional Foundation, που είχε εισάγει ο πρώην επικεφαλής της Peter Brabeck-Letmathe, που χαρακτήρισαν την Nestle ως «εταιρεία διατροφής, υγείας και ευεξίας».
Σύμφωνα με άτομο που γνωρίζει την υπόθεση, μία επιλογή αποτελεί η κατάργηση ή η αντικατάσταση των προτύπων για προϊόντα που ανήκουν στις λιχουδιές, όπως η ζαχαροπλαστική.
Ο Mark Schneider, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, αναγνώρισε ότι οι καταναλωτές επιζητούν μια πιο υγιεινή διατροφή, αλλά απέρριψε τους ισχυρισμούς ότι τα «μεταποιημένα» τρόφιμα, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που φτιάχνονται από τη Nestlé και άλλες πολυεθνικές τείνουν να είναι ανθυγιεινά.
Ωστόσο, στην παρουσίαση επισημαίνεται ότι προϊόντα της εταιρείας, όπως η πίτσα κρουασάν DiGiorno three meat croissant, περιλαμβάνει περίπου το 40% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης Νατρίου (αλατιού) για ένα άτομο και η πίτσα Hot Pockets με πεπερόνι, περιέχει το 48% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης σε Νάτριο (αλάτι).
Ένα άλλο προϊόν, το ποτό San Pellegrino με γεύση πορτοκαλιού, βαθμολογήθηκε με «E», τη χειρότερη δυνατή βαθμολογία σε ένα διαφορετικό σύστημα βαθμολόγησης, το Nutri-Score, καθώς περιέχει περισσότερο από 7,1 g ζάχαρης ανά 100 ml, αναφέρεται στην παρουσίαση, όπου τίθεται και το ερώτημα: «Μπορεί μια εταιρεία που προωθεί την υγιεινή διατροφή να λαμβάνει βαθμό Ε;».
Το Nesquik με γεύση φράουλας της Nestlé, το οποίο πωλείται στις ΗΠΑ, περιέχει 14g ζάχαρης σε 14g μερίδας (!) παράλληλα με μικρές ποσότητες χρωστικών και αρωματικών ουσιών, παρόλο που σχεδιάστηκε για να αναμειγνύεται με γάλα. Το προϊόν περιγράφεται ως «τέλειο για πρωινό για την προετοιμασία των παιδιών για την ημέρα».
Η Nestlé δήλωσε ότι «εργάζεται σε ένα εταιρικό πρότζεκτ για την ενημέρωση της πρωτοποριακής στρατηγικής της για τη διατροφή και την υγεία. Εξετάζουμε ολόκληρο το χαρτοφυλάκιό μας στις διάφορες φάσεις της ζωής των ανθρώπων για να διασφαλίσουμε ότι τα προϊόντα μας βοηθούν την κάλυψη των διατροφικών τους αναγκών και υποστηρίζουν μια ισορροπημένη διατροφή. Οι προσπάθειές μας βασίζονται σε ισχυρά θεμέλια μετά από εργασία δεκαετιών… Για παράδειγμα, μειώσαμε σημαντικά τη ζάχαρη και το αλάτι στα προϊόντα μας τις τελευταίες δύο δεκαετίες, περίπου 14-15% μόνο τα τελευταία 7 χρόνια».
Η Marion Nestle (απλή συνωνυμία) καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης και στο Cornell για θέματα διατροφής, είπε ότι η εταιρεία Nestle και οι ανταγωνιστές της θα δυσκολεύονταν να κάνουν τα προϊόντα τους υγιεινά.
«Η δουλειά των εταιρειών διατροφής είναι να δημιουργούν χρήματα για τους μετόχους τους και να το κάνουν αυτό όσο το δυνατόν γρηγορότερα και με μεγαλύτερα ποσά. Θα πουλήσουν προϊόντα για το ευρύ κοινό τα οποία θα αγοράσουν όσον το δυνατόν περισσότεροι άνθρωποι, προϊόντα που θέλουν να αγοράσουν οι άνθρωποι και αυτά είναι το πρόχειρο φαγητό (junk food)» είπε η Marion Nestle.
«Η Nestle είναι έξυπνη εταιρεία, τουλάχιστον από τις συναντήσεις μου με τους ανθρώπους των επιστημών της… αλλά αντιμετωπίζουν ένα σοβαρό πρόβλημα… Οι επιστήμονες προσπαθούν επί χρόνια να βρουν τον τρόπο να μειώσουν το αλάτι και τη ζάχαρη στα προϊόντα χωρίς να αλλάξουν τη γεύση και μαντέψτε: είναι δύσκολο να γίνει» πρόσθεσε η Marion Nestle.
Κάποια προϊόντα που θεωρούνται υγιεινά, όπως τα κατά βάση φυτικά εναλλακτικά του κρέατος, αποτελούν τομείς ισχυρής ανάπτυξης για τις εταιρείες. Η Nestle έχει πουλήσει κάποια από τα τμήματά της που παρήγαγαν λιγότερο υγιεινά προϊόντα. Το 2019 πούλησε το 60% των μετοχών της Herta που παρήγαγε έτοιμα φαγητά.
Η Nestle ήταν η πρώτη ανάμεσα στις εταιρείες τροφίμων και ποτών το 2018 στην προσπάθεια να προαχθεί η προσεγμένη διατροφή, σύμφωνα με τον οργανισμό Access to Nutrition Foundation. Όμως, ο οργανισμός προειδοποίησε ότι όλες οι εταιρείες θα πρέπει να καταβάλλουν περισσότερες προσπάθειες.
Η Nestle ανακοίνωσε: «Τα τελευταία χρόνια, φέραμε χιλιάδες προϊόντα για παιδιά και οικογένειες που πληρούν τις απαιτήσεις εξωτερικών οργανισμών διατροφής. Επίσης, διαθέσαμε δισεκατομμύρια δόσεις μικροθρεπτικών συστατικών μέσω των προσιτών και θρεπτικών προϊόντων μας. Πιστεύουμε ότι υγιεινή δίαιτα σημαίνει να βρεθεί η ισορροπία ανάμεσα στην ευεξία και την απόλαυση. Αυτό σημαίνει να υπάρχει χώρος για υπέροχο φαγητό, που θα καταναλώνεται με μέτρο. Η κατεύθυνσή μας δεν έχει αλλάξει και είναι σαφής: θα συνεχίσουμε να φτιάχνουμε τα προϊόντα μας γευστικότερα και υγιεινότερα».
Αναπαραγωγή του άρθρου μπορεί να γίνει μόνο με ευδιάκριτη αναφορά στην πηγή CosmoStatus και χρήση live link
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου