Εμφανίστηκε η Airbus η Αθήνα, υποσχόμενη να βρεθούν τρόποι να συντηρούνται και να πετάνε τα συνολικά 48 ελικόπτερα που έχει αγοράσει η Ελλάδα.
Συνολικά η Ελλάδα έχει αγοράσει από την Airbus Industries 20 ΝΗ90 για την αεροπορία στρατού, 12 AS332C1 Super Puma για την αεροπορία στρατού για αποστολές SAR, 3 BK 117 C1 για την πολιτική προστασία, 2 AS332L1 για την πυροσβεστική υπηρεσία, 6 AS365 N3 Aegean Dauphin για το Λιμενικό Σώμα και 3 BO-105 συν 2 EC-135 για την Ελληνική αστυνομία.
Πόσα από αυτά τα ελικόπτερα πετάνε; Καλύτερα να μην γράψουμε…
Η Airbus επιθυμεί να καταστούν τα ελικόπτερα ικανά για πτήσεις, μέσω συνεχών συντηρήσεων, που θα αποφέρουν μεγάλους αριθμούς διαθέσιμων μέσων καθημερινά για τις ανάγκες της χώρας.
Μέσα στις προτάσεις που έφερε στην Αθήνα η εταιρεία, είναι και ο εκσυγχρονισμός των 12 Super Puma, που ακόμη έχουν πολλή ζωή μπροστά τους. Πρόβλημα αποτελεί η μακροχρόνια καθήλωση 9 ελικοπτέρων ΝΗ90, για τα οποία θα γίνει λεπτομερής έλεγχος από την εταιρεία και στη συνέχεια θα υποβληθεί το σχέδιο συντήρησης και επαναφοράς τους.
Η Airbus Helicopters είναι η μοναδική εταιρεία που υπέβαλε προσφορά στον διαγωνισμό του Υπουργείου Πολιτικής Προστασίας και Κλιματικής Κρίσης για την προμήθεια 8 πυροσβεστικών ελικοπτέρων μεσαίου τύπου, με δικαίωμα προαίρεσης (option) για επιπλέον 2 ελικόπτερα και των συναφών υπηρεσιών υποστήριξης τους.
Η Airbus Helicopters, σχεδιάζει τη λειτουργία γραφείου της στην Ελλάδα και έχει ήδη επιθεωρήσει αριθμό Ελληνικών εταιριών ώστε να επιλέξει εγχώριο συνεργάτη για τη συντήρηση των ελικοπτέρων που κατασκευάζει και με αυτά επιχειρούν κυβερνητικοί και πολιτικοί χρήστες στην Ελλάδα.
Ταυτόχρονα, η Ελλάδα αποφάσισε να αποχωρήσει από το πρόγραμμα του ΝΑΤΟ για τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη του επόμενου ελικοπτέρου, το οποίο αναμένεται να αντικαταστήσει χιλιάδες ελικόπτερα μεσαίου μεγέθους πολλαπλών ρόλων που πετούν σήμερα στις χώρες του ΝΑΤΟ.
Το έργο NGRC (Next Generation Rotorcraft Capability) ξεκίνησε το 2020 από 6 μέλη του ΝΑΤΟ (Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ιταλία, Ολλανδία και Ηνωμένο Βασίλειο) ενώ τον Μάρτιο εντάχθηκε και ο Καναδάς.
Το έργο θα μπει στη δεύτερη φάση του το 2026, με στόχο το 2035 να είναι έτοιμο το ελικόπτερο. Όμως, η Ελλάδα αποφάσισε να αποχωρήσει! Προφανώς είναι συμφερότερο να μην υπάρχει συμμετοχή σε πρόγραμμα ανάπτυξης ελικοπτέρου, αλλά να αγοράζονται «από το ράφι» έτοιμα ελικόπτερα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Αυτά συμβαίνουν στην Ελλάδα 2.0 όταν στην Τουρκία έγινε η πρώτη επιτυχημένη υπερηχητική πτήση επί 38 λεπτά, του εγχώριου ελαφρού αεροσκάφους Hurjet. Σε μερικά χρόνια το ελαφρύ θα γίνει βαρύ και σύντομα και το Τουρκικό stealth Kaan θα πετάει στον αέρα του Αιγαίου…
Αναδημοσίευση του άρθρου επιτρέπεται μόνο με ευδιάκριτη αναφορά στην πηγή CosmoStatus και χρήση live link.
Με πληροφορίες από τα Defence-Point και Militaire
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου