Το Τουρκικό Πολεμικό Ναυτικό αποκάλυψε για πρώτη φορά τη μακέτα του μελλοντικού αεροπλανοφόρου του, MUGEM, στην έκθεση αμυντικής βιομηχανίας SAHA EXPO 2024, που πραγματοποιήθηκε στην Κωνσταντινούπολη από τις 22 έως τις 26 Οκτωβρίου 2024.
MUGEM σημαίνει Milli Uçak Gemisi, δηλαδή «Εθνικό αεροπλανοφόρο», τονίζοντας τη φιλοδοξία της Τουρκίας να το αναπτύξει χωρίς ξένη βοήθεια. Το έργο αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό ορόσημο στις συνεχιζόμενες προσπάθειες της χώρας προς την αυτάρκεια στις ναυτικές αμυντικές ικανότητες.
Μετά τις Κορβέτες Ada, τις Φρεγάτες Istanbul, το αποβατικό / ελικοπτεροφόρο Anadolu, τώρα μπαίνει στα σκαριά και ένα μεγάλο αεροπλανοφόρο.
Ο σχεδιασμός του MUGEM είναι ακόμη σε εξέλιξη, αλλά Τούρκοι αξιωματούχοι έχουν καταστήσει σαφές ότι το αεροπλανοφόρο θα κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου εγχώρια, αντανακλώντας την αυξανόμενη τεχνογνωσία της Τουρκίας στον ναυπηγικό τομέα.
Το MUGEM αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά δημόσια τον Φεβρουάριο του 2024, όταν ο Πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν επισκέφθηκε το Γραφείο Σχεδιασμού στο Ναυπηγείο της Κωνσταντινούπολης. Τον Απρίλιο του 2024, οι δημοσιογράφοι ξεναγήθηκαν στο ναυπηγείο, όπου αξιωματούχοι του ναυτικού της Τουρκίας τους ενημέρωσαν για το έργο, συμπεριλαμβανομένων λεπτομερειών σχετικά με τον σχεδιασμό και τις δυνατότητες του πλοίου.
Το MUGEM διαθέτει βελτιστοποιημένη μορφή κύτους, που εξασφαλίζει σταθερότητα και υψηλή ευελιξία. Αυτές οι ικανότητες αποδείχτηκαν μέσω εργαλείων προσομοίωσης, δίνοντας στο αεροπλανοφόρο ισχυρό πλεονέκτημα σε διάφορες συνθήκες θάλασσας. Ο σχεδιασμός της πλώρης ειδικότερα, προσφέρει μείωση 1,5% στην κατανάλωση καυσίμου και βελτιώνει τη μετάδοση του υποβρύχιου θορύβου, βελτιώνοντας τόσο την απόδοση όσο και την απόκρυψη του σκάφους.
Το αεροπλανοφόρο σχεδιάζεται να διαθέτει τρεις διαδρόμους: δύο για απονήωση και έναν για προσνήωση. Αρχικά, θα κατασκευαστεί χωρίς σύστημα καταπέλτη, έχοντας έναν αρθρωτό σχεδιασμό ράμπας. Ωστόσο, Τούρκοι μηχανικοί εργάζονται ήδη σε ένα εγχώριο σύστημα καταπέλτη, το οποίο αναμένεται να αντικαταστήσει τη σπονδυλωτή ράμπα στο μέλλον, ενισχύοντας περαιτέρω τις επιχειρησιακές δυνατότητες του πλοίου.
Το αεροπλανοφόρο αναμένεται να φιλοξενεί έως και 50 αεροσκάφη, συμπεριλαμβανομένων επανδρωμένων και μη επανδρωμένων αεροσκαφών. Το τρέχον σχέδιο διαθέτει χώρο για 20 αεροσκάφη στο κατάστρωμα και 30 στο υπόστεγο. Μερικά από τα αεροσκάφη που πρόκειται να αναπτυχθούν περιλαμβάνουν τη ναυτική έκδοση του ελαφρού επιθετικού αεροσκάφους Hurjet της TAI, το μη επανδρωμένο μαχητικό τζετ ANKA-III της TAI, το μη επανδρωμένο μαχητικό αεροσκάφος Bayraktar KIZILELMA και το UCAV TB-3.
Οι Τούρκοι αξιωματούχοι άφησαν να εννοηθεί ότι η χωρητικότητα των αεροσκαφών του αεροπλανοφόρου μπορεί να αυξηθεί καθώς προχωρά το έργο και οι συζητήσεις με τις Τουρκικές εταιρείες TAI και Baykar βρίσκονται σε εξέλιξη.
Για την αυτοάμυνά του, το MUGEM θα είναι εξοπλισμένο με ένα σύστημα κατακόρυφης εκτόξευσης MIDLAS (VLS) 32 κελιών (8×4) και 4 οπλικά συστήματα κλειστού τύπου Gökdeniz (CIWS). Επιπλέον, 6 Aselsan 25mm STOP Remote Weapon Systems θα παρέχουν άμυνα κοντινής εμβέλειας κυρίως έναντι ασύμμετρων απειλών.
Το αεροπλανοφόρο MUGEM έχει σχεδιαστεί με τις ακόλουθες τεχνικές προδιαγραφές:
• Μήκος: 285 μέτρα
• Πλάτος: 72 μέτρα
• Βύθισμα: 10,1 μέτρα
• Εκτόπισμα: 60.000 τόνοι
• Μέγιστη Ταχύτητα: 25+ κόμβοι
• Ταχύτητα πλεύσης: 14 κόμβοι
• Εμβέλεια: 10.000 ναυτικά μίλια σε ταχύτητα πλεύσης
• Προώθηση: Σύστημα συνδυασμού αεριοστροβίλου (COGAG) με τέσσερις αεριοστρόβιλους LM2500, που παρέχουν συνολικά 23MW ο καθένας
• Ικανότητα προσωπικού: Φιλοξενία τουλάχιστον 800 ατόμων
• Χωρητικότητα Αεροσκαφών: 50 επανδρωμένα/μη επανδρωμένα αεροσκάφη
• Σύστημα Διαχείρισης Μάχης: ADVENT CMS
Η αποκάλυψη της μακέτας του MUGEM στην SAHA EXPO 2024 σηματοδοτεί την αποφασιστικότητα της Τουρκίας να κορυφώσει τη ναυτική της ισχύ με ένα αεροπλανοφόρο κατασκευασμένο πλήρως εγχώρια. Με την αυξανόμενη τεχνογνωσία της χώρας στις αμυντικές τεχνολογίες και την εστίασή της σε εγχώριες λύσεις, το MUGEM θα αποτελέσει το κεντρικό χαρτί της Τουρκίας στη ναυτική ισχύ.
Αναδημοσίευση του άρθρου επιτρέπεται μόνο με ευδιάκριτη αναφορά στην πηγή CosmoStatus και χρήση live link.
Με πληροφορίες από το Naval News
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου