Ο Βρετανός πρωθυπουργός αποφάσισε να καθυστερήσει την απαγόρευση πετρελαιοκίνητων και βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στη χώρα κατά 5 έτη.
Η Βρετανία θα μεταθέσει την απαγόρευση των νέων αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου από το 2030 στο 2035, δήλωσε ο πρωθυπουργός Ρίσι Σουνάκ, παρουσιάζοντας τη «νέα προσέγγιση» για την αντιμετώπιση της λεγόμενης κλιματικής αλλαγής.
Υπενθυμίζεται ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει αποφασίσει την απαγόρευση πώλησης καινούργιων συμβατικών αυτοκινήτων από το 2035, με παραθυράκι (την περιβόητη τροπολογία Ferrari) για τα συμβατικά αυτοκίνητα να χρησιμοποιούν συνθετικά καύσιμα.
Η βρετανική κυβέρνηση αποφάσισε επίσης την καθυστέρηση της αντικατάστασης των μπόιλερ από αντλίες θερμότητας νερού, από το 2026 στο 2035, αλλά και την κατάργηση μέχρι νεοτέρας, των κανόνων που επιβάλλουν στους ιδιοκτήτες την ενεργειακή αναβάθμιση των σπιτιών τους.
«Θα διευκολύνουμε τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα. Θα εξακολουθείτε να μπορείτε να αγοράζετε βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα και φορτηγά μέχρι το 2035» δήλωσε ο Ρίσι Σουνάκ την Τετάρτη.
«Ακόμα και μετά από αυτό, θα εξακολουθείτε να μπορείτε να αγοράζετε και να πουλάτε μεταχειρισμένα. Τουλάχιστον προς το παρόν, θα πρέπει να είστε εσείς, ο καταναλωτής, αυτός που θα κάνει αυτή την επιλογή και όχι η κυβέρνηση να σας αναγκάζει να το κάνετε» τόνισε ο Βρετανός πρωθυπουργός.
Η Υπουργός Εσωτερικών Σουέλα Μπρέιβερμαν είπε ότι «δεν θα σώσουμε τον πλανήτη χρεοκοπώντας τον βρετανικό λαό».
«Δεν πιστεύω ότι είναι απαραίτητο να αγγίξουμε στόχους, που είναι πολύ πιο φιλόδοξοι από οποιεσδήποτε άλλες βιομηχανικές οικονομίες» δήλωσε σήμερα στο ραδιόφωνο του BBC ο Ρίσι Σούνακ.
Όπως επιβεβαίωσε, οι αποφάσεις δεν θα επιβραδύνουν τον βασικό στόχο - δέσμευση της Βρετανίας για μηδενικούς ρύπους μέχρι το 2050.
«Πιστεύω στην πολιτική των μηδενικών ρύπων και θέλω να την φέρω εις πέρας» είπε ο Βρετανός Πρωθυπουργός προσθέτοντας ότι η κυβέρνηση «έχει απόλυτη πίστη» στο ότι θα καταφέρει να εκπληρώσει τους στόχους της.
Διάγραμμα του τμήματος ενεργειακής ασφάλειας και πολιτικής μηδενικών ρύπων δείχνει ότι η πορεία της Βρετανίας, αν και πτωτική, παρεκκλίνει ήδη από την πορεία προς τους μηδενικούς ρύπους. Επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι από το 1990 μέχρι το 2022 οι εκπομπές ρύπων του Ηνωμένου Βασιλείου μειώθηκαν σχεδόν στο μισό σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες του G7. Όμως από το 2015 και μετά φαίνεται, για παράδειγμα, ότι η Γερμανία μειώνει τους ρύπους της με γρηγορότερο ρυθμό από ότι η Βρετανία
Οι εταιρείες αυτοκινήτων είναι αυτές που επηρεάζονται πιο άμεσα από τις αποφάσεις της βρετανικής κυβέρνησης. Εταιρείες όπως η Ford, η Vauxhall (Opel) και η Volvo έχουν δεσμευτεί να παράγουν αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έχοντας κάνει ήδη αλλαγές στην παραγωγή τους, καθώς είχαν στο νου τους την απαγόρευση των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μέχρι το 2030.
Η εταιρεία Jaguar Land Rover έκανε λόγω για «ρεαλιστική προσέγγιση της κυβέρνησης».
Αν και ακόμα δεν έχει επιβεβαιωθεί, η πράσινη πολιτική θα είναι πιο δεσμευτική για τις αυτοκινητοβιομηχανίες από ό,τι για την κυβέρνηση. Σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται η βρετανική κυβέρνηση να επιβάλλει συγκεκριμένους στόχους στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων παρά τις δικές τις αποφάσεις επιβράδυνσης. Αυτό σημαίνει ότι από την 1 Ιανουαρίου του 2024 (Zero Emissions Mandate) θα πρέπει το 22% των πωλήσεων των αυτοκινητοβιομηχανιών να αφορούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ποσοστό που θα πρέπει να φτάσει το 80% μέχρι το 2030. Αν δεν εκπληρώσουν τους στόχους αυτούς, κινδυνεύουν με επιβολή βαρύτατων προστίμων.
Το μεγάλο ερώτημα βέβαια είναι το πως θα πειστούν οι καταναλωτές να εμπιστευτούν και να αγοράσουν τα πανάκριβα και αμφιβόλου ποιότητας και ικανότητας για μεγάλα ταξίδια ηλεκτρικά οχήματα.
Αναπαραγωγή του άρθρου μπορεί να γίνει μόνο με ευδιάκριτη αναφορά στην πηγή CosmoStatus και χρήση live link
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου