Δευτέρα 23 Μαρτίου 2015

Θα αναβαθμιστούν τα Mirage 2000 σε επίπεδο 2000-5 mk3;;;

Το πρόγραμμα αναβάθμισης των παλαιών μαχητικών αεροσκαφών Mirage 2000 EGM/BGM της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας που είχε ματαιωθεί μετά την άρνηση της Γαλλικής εταιρείας Dassault να καταθέσει σχετική πρόταση στις αρχές του 2011 με δικαιολογία το κλείσιμο των γραμμών παραγωγής των ανταλλακτικών του προγράμματος «-5 Μκ2», τελικά ίσως προχωρήσει, καθώς η Dassault αποδέχθηκε το αίτημα της Ελλάδας να υποβάλει εκ νέου την πρόταση.

Όπως γράφει το defencenet.gr επικαλούμενο πηγές στο ΓΕΣ, η σχετική παρουσίαση του προγράμματος έγινε την περασμένη εβδομάδα στο ΓΕΑ. Η πρόταση αφορά 17 ή 19 Mirage 2000 EGM/BGM τα οποία ουσιαστικά δεν είναι επιχειρησιακά σήμερα, εκτός ίσως από 5-8 αεροσκάφη που είναι σε επιχειρησιακή ετοιμότητα προκειμένου να εκτελέσουν, αν απαιτηθεί, καθήκοντα αποστολών προσβολής στόχων επιφανείας.

Δυστυχώς τα 15 νέα Mirage 2000-5 και τα 10 εκσυγχρονισμένα στην έκδοση «-5 Mk2» δεν διαθέτουν δυνατότητα εκτόξευσης των anti-ship πυραύλων Exocet AM-39 επειδή δεν είχε προβλεφθεί στην αρχική σύμβαση αγοράς!!!

Η βούληση της ηγεσίας του ΓΕΑ φαίνεται πως είναι να προχωρήσει άμεσα το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των Mirage 2000 EGM/BGM όπως και το πρόγραμμα αναβάθμισης των F-16 (σε επίπεδο adv).
Δυστυχώς αυτά θα είναι και τα μόνα μεγάλα προγράμματα για την Π.Α. μέχρι το τέλος του 2020…

Το οικονομικό ύψος της πρότασης που παρουσιάστηκε στην ΠΑ είναι στα 30 εκατ. ευρώ ανά αεροσκάφος, δηλαδή θα κυμανθεί στα 500 εκατ. ευρώ για τη βελτιωμένη έκδοση του προγράμματος εκσυγχρονισμού «-5 Mk3».

Οι βασικοί άξονες της αναβάθμισης  του Mirage 2000EGM/BGM στο επίπεδο «-5» θα είναι τρεις: το ραντάρ, το πιλοτήριο και τα όπλα.

Το νέο ραντάρ που θα τοποθετηθεί στη θέση του παλαιού RDM θα είναι το σύστημα RDY-2 με νέο ταχύτερο επεξεργαστή, που λειτουργεί στην «x-band» (9-12 GHz) με μέγιστη ακτίνα αποκάλυψης στόχων που ξεπερνά τα 100km, επιτρέποντας στο χειριστή να εκμεταλλεύεται  πλήρως το φάκελο εξαπόλυσης όλων των σύγχρονων βλημάτων αναχαίτισης.
Το RDY  μπορεί να παρακολουθεί ταυτόχρονα 24 στόχους, να ιχνηλατεί 8 και να τροφοδοτεί με στοιχεία, μέσω ζεύξης δεδομένων, έως και 4 βλήματα MICA για άμεση βολή ταυτοχρόνως.
Η εμβέλεια του ραντάρ φτάνει πλέον τα 170km και δεκαπλασιάζει την ικανότητα του επεξεργαστή του.

Αναμφισβήτητα μετά το ραντάρ η θεαματικότερη αλλαγή για το Mirage 2000-5 είναι τα βλήματα MICA που θα μπορεί να φέρει.
Πρόκειται για  βλήμα τρίτης γενιάς, με ικανότητα βολής πέραν του οπτικού ορίζοντα, ή για βολή εντός του οπτικού ορίζοντα, αλλά και στη φάση της αερομαχίας ως βλήμα μικρού βεληνεκούς.
Επίσης θα εγκατασταθεί η έκδοση του λογισμικού SEG-52 και θα μπορούν να μεταφέρονται 6 MICA μαζί με 1 SCALP-EG ή 2 MICA και 2 SCALP-EG.

Σε ότι αφορά το πιλοτήριο, τοποθετούνται τρεις έγχρωμες οθόνες πολλαπλών ενδείξεων, μια μονόχρωμη οθόνη και ολογραφικό HUD.
Όλη αυτή η νέα διάταξη προσφέρει μια εκπληκτική αντίληψη της τακτικής κατάστασης για τον χειριστή σε σχέση με το παλαιό Mirage.

Το Mirage 2000-5 Mk2 διαθέτει ένα μοναδικό χαρακτηριστικό που του δίνει σημαντικό πλεονέκτημα στην εναέρια μάχη.
Τη ζεύξη δεδομένων που ενσωματώθηκε στο αεροσκάφος κατά την αναβάθμιση του λογισμικού στο επίπεδο SEG-52.
Μέσω αυτής μπορούν και μοιράζονται τις πληροφορίες που λαμβάνουν οι αισθητήρες τους ξεχωριστά, συνθέτοντας την εικόνα του πεδίου επιχειρήσεων. 
Η σωστή αντίληψη της τακτικής κατάστασης επιτρέπει την εφαρμογή των κατάλληλων τακτικών με προφανή αποτελέσματα.
Η ζεύξη εκτός από τα δεδομένα των αισθητήρων επιτρέπει την επικοινωνία των αεροσκαφών μέσω γραπτών μηνυμάτων μειώνοντας στο ελάχιστο τις φωνητικές επικοινωνίες.
Ο διαμοιρασμός των εμπλεκομένων ιχνών λοιπόν μπορεί να γίνει άμεσα, με ασφάλεια και χωρίς να απαιτείται φωνητική επικοινωνία που είναι περισσότερο ευάλωτη σε παρεμβολές.
Επιπλέον, μέσω της ζεύξης μεταφέρονται και δεδομένα σκόπευσης αλλά και της κατάστασης οπλισμού ενός εκάστοτε αεροσκάφους, επιτρέποντας στον αρχηγό του σχηματισμού να εκμεταλλευτεί πλήρως και με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τους διαθέσιμους πόρους.

Άξια αναφοράς είναι η ύπαρξη της απαραίτητης υποδομής  για την ενσωμάτωση συστήματος MIDS (Multi Information Distribution System) καθιστώντας το αεροσκάφος πλήρως συμβατό με τον εξοπλισμό επικοινωνιών του ιπτάμενου ραντάρ EMB-145H Erieye.

Ανάγκη δομικής αναβάθμισης δεν υπάρχει καθώς κανένα αεροσκάφος δεν έχει παρουσιάσει προβλήματα.

Η νέα έκδοση Mirage 2000-5 mk3 θα διατηρήσει βέβαια την δυνατότητα εκτόξευσης των πυραύλων Exocet AM-39.

Περισσότερες λεπτομέρειες μπορείτε να διαβάσετε στο παρακάτω link που έχει ένα πολύ καλό άρθρο για τα μαχητικά Mirage 2000-5 της 331 Μοίρας.

http://www.defencenews.gr/index.php/2014-11-02-14-50-44/1461-mirage-2000-eimaste-para-poly-tyxeroi-pou-exoume-afto-to-aeroskafos

Η κατάσταση στο Αιγαίο θα είναι κρίσιμη και οριακή τα επόμενα χρόνια στο τομέα του εναέριου ισοζυγίου.
Τα 100 τουρκικά μαχητικά F-35 (αεροσκάφη πέμπτης γενιάς με χαρακτηριστικά stealth) θα αρχίσουν να εντάσσονται μαζικά από το 2017-2018 στο τουρκικό οπλοστάσιο και οι παραδόσεις θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2023.
Σε συνδυασμό με την αναβάθμιση της τουρκικής αντιαεροπορικής άμυνας με την προμήθεια του Κινεζικού α/α συστήματος μακρού βεληνεκούς FD-2000 (η κινεζική εκδοχή των S-300), όλα θα αλλάξουν στο Αιγαίο σε βάρος της Ελλάδας.

Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των Mirage 2000 EGM/BGM είναι το λιγότερο που μπορεί να γίνει, καθώς ο στόλος των μαχητικών αεροσκαφών συρρικνώθηκε από τα 300 στα 220 και σταδιακά θα μειωθεί στα 185 αεροσκάφη, μετά και την απόσυρση των F-4 phantom…

Η οικονομική κατάσταση της χώρας δεν επιτρέπει την προμήθεια Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους πριν από το 2020. Έστω και 40 ή 50 νέα μαχητικά τέταρτης ή πέμπτης γενιάς, δυτικής προέλευσης, θα κόστιζαν το λιγότερο 5,5 δισ. ευρώ και θα μπορούσαν να φτάσουν μέχρι και τα 7 δισ. ευρώ, βάσει των πρόσφατων τιμών αγοράς που έχουν γίνει γνωστά.
Η Αίγυπτος αγόρασε 24 Rafale για 3,6 δισ. ευρώ, χωρίς τα όπλα, ενώ το κάθε Ισραηλινό F-35 θα κοστίσει περίπου 190 εκατ. ευρώ! Για Eurofighter ούτε λόγος να γίνεται, καθώς οι Γερμανοί και οι Αυστριακοί ψάχνουν να τα ξεφορτωθούν αφού τους κόστισαν 150 εκατ. ευρώ το ένα!

Τελικά ίσως η λύση που είχαμε προτείνει από το cosmostatus λίγο καιρό πριν, λέγοντας πως χρειάζεται άμεσα ο εκσυγχρονισμός των 137 διαθέσιμων F-16 σε επίπεδο advanced με όλα τα extra και η ταυτόχρονη προμήθεια 15 νέων F-16 για αναπλήρωση των απωλειών, ώστε η χώρα να διαθέτει έναν ομογενή στόλο από 150 αεροσκάφη με ορίζοντα 20 ετών, είναι η μόνη εφικτή και λογική λύση.
Διαβάστε το άρθρο στο link:
http://cosmostatus.blogspot.gr/2015/01/f-16.html

Εάν προχωρήσει και η αναβάθμιση 17-19 mirage 2000 σε επίπεδο «-5 mk3», τότε η χώρα θα αποκτήσει άλλα περίπου 40-44 ικανότατα αεροσκάφη, που μαζί με τα (όπως προτείναμε) αναβαθμισμένα F-16 θα μπορέσουν να εξασφαλίσουν τα βασικά στην χώρα μας για τα επόμενα 20 χρόνια.

Θα χρειαστεί όμως σύντομα να αποφασιστεί ποιο θα είναι το Νέο Μαχητικό Αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας, που θα μπορέσει να σταθεί στο καυτό πεδίο της Ανατολικής Μεσογείου.

Την πρότασή μας θα την βρείτε στο link:
http://cosmostatus.blogspot.gr/2015/01/f-16.html

Ας ελπίσουμε για το καλύτερο, για το καλό της Ελλάδας…


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου