Τετάρτη 20 Ιανουαρίου 2016

Γιατί δεν μειώνονται οι τιμές των καυσίμων στην Ελλάδα;

Παρόλο που οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου πέφτουν συνεχώς και παρόλο που αναμένεται να πέσουν ακόμη περισσότερο, ίσως ως τα 20 δολάρια το βαρέλι, οι τιμές των καυσίμων που καλούνται να πληρώσουν οι Έλληνες καταναλωτές είναι, συγκριτικά, στα ύψη!

Σήμερα, η τιμή του αργού πετρελαίου βρίσκεται στα 28,46$ το βαρέλι και του Brent στα 28,76$ το βαρέλι, δηλαδή στα επίπεδα του 2003.
Η τιμή του λίτρου της αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων, σύμφωνα με τις τιμές που δίνονται από το Υπουργείο (στην Αθήνα), είναι περίπου 1,30€.
Τον Απρίλιο του 2012 η τιμή του πετρελαίου ήταν περίπου στα 115$ το βαρέλι και η τιμή του λίτρου της αμόλυβδης 95 οκτανίων ήταν στα βενζινάδικα της Αθήνας περίπου στο 1,75€.



Το ποσοστό μείωσης της τιμής του βαρελιού, είναι περίπου 75%.
Το ποσοστό μείωσης της τιμής του λίτρου στα πρατήρια είναι περίπου 25%.

Για ποιο λόγο δεν έχει μειωθεί ανάλογα η τιμή της βενζίνης στα πρατήρια;
Ποιος είναι ο λόγος που ο Έλληνας καταναλωτής συνεχίζει να πληρώνει πανάκριβα την βενζίνη και το πετρέλαιο θέρμανσης;
Ποιος καρπώνεται την διαφορά;



Είναι γνωστό πως στα 100€ αμόλυβδης βενζίνης που πληρώνει ο καταναλωτής, μόλις τα 33,4€ είναι η αξία του καυσίμου, σύμφωνα με τα αναγραφόμενα στην απόδειξη. Τα υπόλοιπα 66,6€ είναι φόροι και ΦΠΑ!

Αυτό σημαίνει πως το κράτος τριπλασιάζει την τιμή του καυσίμου, μέσω των φόρων που επιβάλει!

Γιατί το κράτος δεν φροντίζει να μειώνονται οι τιμές των καυσίμων αμέσως και ανάλογα με τις διεθνείς τιμές, όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία, ενώ οι τιμές αυξάνονται αμέσως όταν αυξάνεται και η τιμή του βαρελιού;

Γιατί δεν μειώνονται οι φόροι στα καύσιμα ώστε να αυξηθεί η κατανάλωση και να κερδίσει περισσότερα το κράτος;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου