Κάθε χρόνο τα ίδια: καταστροφικές πυρκαγιές σε δάση και σε αστικές περιοχές. Ανανέωση όμως του στόλου αεροπυρόσβεσης, ΔΕΝ γίνεται. ΓΙΑΤΙ;
Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στην ανάγκη για απόκτηση νέων πυροσβεστικών αεροσκαφών με μεγάλες δεξαμενές, με δυνατότητα παραμονής στον αέρα για πολλές ώρες, που θα μπορούν γρήγορα να αντιμετωπίσουν τις μεγάλες πυρκαγιές που ξεσπούν κάθε χρόνο στην Ελλάδα.
Από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη έχει ανακοινωθεί η πρόθεση της Ελλάδας να προμηθευτεί νέα πυροσβεστικά αεροσκάφη, σε συνεργασία με την ΕΕ. Όμως, το θέμα δεν προχωρά. Η ΕΕ ενδιαφέρεται μόνο για την Ουκρανία και το πως θα βγει κερδισμένη στη διαμάχη της με τη Ρωσία και αφήνει τα δάση της Ευρώπης να καίγονται, ενώ υποτίθεται κόπτεται για το περιβάλλον και επιβάλλει την απαγόρευση χρήσης πλαστικών και τον περιορισμό της χρήσης του πετρελαίου στο όνομα της προστασίας του περιβάλλοντος. Ταυτόχρονα, κυριολεκτικά αδιαφορεί για τα δέντρα, για τα δάση της Ευρώπης που καίγονται καθημερινά.
Ο στόλος των Ελληνικών Candair μειώνεται λόγω απωλειών και λόγω τεχνικών προβλημάτων, εξαιτίας της παλαιότητας των αεροσκαφών. Εάν οι υπολογισμοί μας είναι σωστοί, η Ελλάδα διαθέτει 11 Canadair CL-215, 8 Candair CL-415 και λιγότερο από 30 PZL. Αλήθεια, πόσα από αυτά είναι σε πτητική κατάσταση καθημερινά;
Η εκμίσθωση των ελικοπτέρων Ericson Aircrane, των Σοβιετικών ελικοπτέρων και των άλλων μικρών αεροσκαφών, δεν μπορεί να ληφθεί σοβαρά υπόψη, όχι λόγω μόνο της αποτελεσματικότητας των μέσων (τα Ericson Aircrane είναι καταπληκτικά ελικόπτερα στην αεροπυρόσβεση αλλά ΔΕΝ πωλούνται), αλλά λόγω του ότι είναι νοικιασμένα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Όπως είχαμε γράψει στο CosmoStatus το 2018, η μεταπτυχιακή εργασία του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη είχε ως αποτέλεσμα την σχεδίαση και παρουσίαση ενός Ελληνικού πυροσβεστικού αεροσκάφους, με εξαγωγικές δυνατότητες.
Το αμφίβιο πυροσβεστικό Αεροσκάφος ΥΕΤΟΣ 2903 έχει τη δυνατότητα να επιχειρεί τόσο από την ξηρά όσο και από ποτάμια, λίμνες και θάλασσα. Μπορεί να επιχειρεί τόσο από πρόχειρο διάδρομο, όσο και από χιονισμένες περιοχές, έχοντας εγκατεστημένα στο σύστημα σκι.
Ο Υετός 2903 έχει τη δυνατότητα ανεφοδιασμού νερού και εν στάση στο αεροδρόμιο. Το αεροσκάφος είναι δικινητήριο, ελικοφόρο με κινητήρες TV7-117 που αποδίδουν 2.700 ίππους ο καθένας στην απογείωση, ενώ η μέγιστη συνεχής ισχύ είναι 2.400-2.600 ίπποι. Το πιλοτήριο είναι εφοδιασμένο με κλιματισμό για διευκόλυνση των πιλότων στο έργο τους. Οι δεξαμενές νερού έχουν χωρητικότητα 6.000kg.
Το αεροσκάφος μπορεί να χρησιμοποιηθεί για πυρόσβεση, ως επιβατικό, μεταγωγικό, ασθενοφόρο, για περιπολία των ακτών, για επιτήρηση θαλασσών, έρευνα και διάσωση.
Το πλήρωμα είναι τριμελές (2 πιλότοι και 1 μηχανικός), ενώ μπορούν να τοποθετηθούν καθίσματα για 8-10 επιβάτες. Επίσης υπάρχει τουαλέτα και χώρος αποσκευών.
Το αεροσκάφος έχει σχεδιαστεί σύμφωνα με την διεθνή εμπειρία σε θέματα αεροπυρόσβεσης. Η κατασκευή του θα έφερνε στην Ελλάδα πολλαπλά οφέλη, καθώς η επιτυχής χρήση του για την κατάσβεση πυρκαγιών στην Ελλάδα θα έφερνε αιτήσεις απόκτησής του και από άλλες χώρες με ίδιες ανάγκες.
Δυστυχώς, οι Ελληνικές κυβερνήσεις που αποτελούνται κυρίως από ανεπάγγελτους πολιτικούς, που αδυνατούν να αντιληφθούν τον πόνο του κοσμάκη καθώς μεγάλωσαν στα παλάτια σαν Μαρίες Αντουανέτες, το μόνο που γνωρίζουν να κάνουν είναι να αγοράζουν πανάκριβα ξένα προϊόντα. Δεν δίνουν καμία ευκαιρία στην εγχώρια βιομηχανία να δημιουργήσει ένα προϊόν που θα κάλυπτε τις ανάγκες της χώρας και θα μπορούσε να αποτελέσει και εξαγωγική επιτυχία, καθώς μέχρι πρόσφατα δεν υπήρχαν πυροσβεστικά αεροσκάφη προς πώληση.
Το κενό αυτό, προσπαθεί να καλύψει η εταιρεία Dehavilland Aircraft of Canada, η οποία έχει αποκτήσει τα δικαιώματα κατασκευής των πυροσβεστικών αεροσκαφών Canadair. Η εταιρεία παρουσιάζει το νέο της πυροσβεστικό αεροσκάφος DHC-515, αυτό που θα λέγαμε στην Ελλάδα CL-515, αυτές τις ημέρες (18-22 Ιουλίου) στο International Airshow στο Farnborough της Αγγλίας.
Η εταιρεία είχε την ευγένεια να προσκαλέσει το CosmoStatus στο περίπτερό της στο Farnborough για την παρουσίαση και του DHC-515. Φανταζόμαστε πως πρόσκληση θα έχουν λάβει όλοι οι αρμόδιοι στο Υπουργείο Άμυνας, στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και φυσικά στην Πυροσβεστική Υπηρεσία. Ελπίζουμε να φρόντισαν να επισκεφθούν το Farnborough για να ενημερωθούν λεπτομερώς για την πιθανότητα αγοράς νέων πυροσβεστικών αεροσκαφών, αφού η κατασκευή Ελληνικού πυροσβεστικού αεροσκάφους δεν πρόκειται καν να συζητηθεί από τους αρμοδίους Έλληνες αξιωματούχους.
Ο κόμπος έχει φτάσει στο χτένι. Απαιτούνται λύσεις ΤΩΡΑ.
Αναπαραγωγή του άρθρου μπορεί να γίνει μόνο με ευδιάκριτη αναφορά στην πηγή CosmoStatus και χρήση live link
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου