Παρασκευή 20 Ιουλίου 2018

Τα σχέδια κατασκευής Ελληνικής Κορβέτας και Πυροσβεστικού αεροπλάνου

Ποιος είπε πως η Ελλάδα είναι «μικρή» και δεν μπορεί να κατασκευάσει πολεμικά πλοία και πυροσβεστικά αεροπλάνα; Η Ελλάδα μπορεί και δεν χρειάζεται να ξοδεύει δισεκατομμύρια για αγορές από το εξωτερικό.

Πενία τέχνας κατεργάζεται, λέει ο σοφός λαός, αλλά εν προκειμένω, δεν είναι η πενία αλλά η λογική.

Η Ελλάδα είναι ναυτική χώρα, με τεράστια ναυτική παράδοση. Η κατασκευή πλοίων, εμπορικών και πολεμικών, ήταν αυτή που έφερε την ανάπτυξη και έκανε την Ελλάδα κυρίαρχη της Μεσογείου. Η κατασκευή πλοίων είναι αυτή που θα ξανακάνει την Ελλάδα κυρίαρχη (τουλάχιστον) της Ανατολικής Μεσογείου.

Στο περιοδικό Πτήση και Διάστημα, παρουσιάζεται το Ελληνικής σχεδίασης πολεμικό πλοίο τύπου φρεγάτας / κορβέτας, Als Class 100.

Στο Ελληνικής σχεδίασης πλοίο έχει ενσωματωθεί το σύνολο των απαιτήσεων του Πολεμικού Ναυτικού, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τόσο τις ιδιαιτερότητες του Αιγαίου πελάγους, όπου αναμένεται να επιχειρεί κατά κύριο λόγο, όσο και την απειλή που αντιπροσωπεύουν οι τουρκικές ένοπλες δυνάμεις.

Το Als Class 100 έχει σχεδιαστεί με χαρακτηριστικά stealth, ενώ εκπληρώνει το σύνολο των απαιτούμενων αποστολών και καθηκόντων ενσωματώνοντας ηλεκτρονικά συστήματα και οπλισμού, ενώ υπάρχουν και εναλλακτικές επιλογές, ανάλογα με τις ανάγκες του ΠΝ.

Το πλοίο έχει εκτόπισμα 2.655 τόνων, μήκος 105,67m και πλάτος 15,46m. Το πλήρωμα αποτελείται από 105 μέλη, ενώ υπάρχει πρόβλεψη για δυνατότητα ενδιαίτησης ακόμη 32 ατόμων.

Το σύστημα πρόωσης αποτελεί συνδυασμό πετρελαιοκινητήρων και αεριοστρόβιλου συνολικής ισχύος 37 ΜW με δύο προπέλες μεταβλητού βήματος. Η μέγιστη ταχύτητα είναι μεγαλύτερη των 30 κόμβων, η ακτίνα ενεργείας 4.000 ναυτικά μίλια (με ταχύτητα 15 κόμβων) και η αυτονομία εν πλω 21 ημέρες.

Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός του σε μεγάλο βαθμό παρέχεται από την Thales NL και περιλαμβάνει σύστημα διαχείρισης μάχης TACTICOS με 14 κονσόλες χειριστή πολλαπλής λειτουργίας MOC Mk3, ραντάρ επιτήρησης SMART-S Μk2, σε συνδυασμό με δύο ραντάρ ελέγχου πυρός STIR 1.2 ή εναλλακτικά τον ιστό I-Mast 400 με ενσωματωμένο ραντάρ επιτήρησης Sea Master (ζώνης συχνοτήτων «S»/2-4 GHz), ραντάρ επιφανείας Sea Star (ζώνης συχνοτήτων «Χ»/8-12 GHz) και ραντάρ καταύγασης διάταξης ηλεκτρονικής σάρωσης (Phased Array Illuminators), σύστημα ESM Vigile 100/200 σε συνδυασμό με ECM Scorpion 2L, ναυτικό σύστημα προειδοποίησης λέιζερ (NLWS) της Saab, σύστημα EO-IR Artemis, σόναρ τρόπιδας UMS 4132 Kinglip, σόναρ μεταβλητού βάθους CAPTAS Nano και δύο ραντάρ ναυτιλίας.

Ο οπλισμός του πλοίου αποτελείται από το κύριο πυροβόλο Super Rapid των 76 mm/62 cal (ταχυβολίας 120 β.α.λ.) με περίβλημα χαμηλής διατομής ραντάρ (RCS) ή της έκδοσης STRALES, δύο τετραπλούς εκτοξευτές βλημάτων ναυτικής κρούσης (με εναλλακτικές επιλογές τα MBDA Exocet MM40, Saab RBS15 Mk3, Boeing Harpoon Block 2 και Kongsberg NSM), σύστημα κάθετης εκτόξευσης VLS (Mk41 ή SYLVER A43/50 με 16 θύλακες για 64 συνολικά βλήματα ESSM ή 16 Aster 15/30 & MICA αντίστοιχα, σύστημα εγγύς άμυνας (CIWS) RAM, SeaRAM ή Millennium, δύο τηλεχειριζόμενα αυτόματα πυροβόλα γενικής χρήσης των 27mm ή των 30mm (Rheinmetall MLG ή OTO Melara Marlin αντίστοιχα), δύο τηλεχειριζόμενα πολυβόλα των 12,7mm Hitrole της OTO Melara, δύο τριπλούς τορπιλοσωλήνες Mk32 των 324mm, σύστημα αντιμέτρων τορπιλών της WASS/Leonardo, σύστημα αναλώσιμων αντιμέτρων MASS της Rheinmetall με δύο μονάδες εξαπόλυσης αερόφυλλων / φωτοβολίδων, κατάστρωμα πτήσης με υπόστεγο για υποδοχή και μεταφορά ανθυποβρυχιακού ελικοπτέρου βάρους έως και 10 τόνους ή VTOL UAV και δύο πνευστές λέμβους άκαμπτης γάστρας (RHIB).

Το Als Class 100 είναι ένα πολεμικό πλοίο Ελληνικής σχεδίασης, προσαρμοσμένο στις επιχειρησιακές ιδιαιτερότητες, που θα μπορούσε να αποτελέσει μια αξιόπιστη λύση για το Πολεμικό Ναυτικό, με πολύ καλές προοπτικές εγχώριας κατασκευής και εξαγωγικές προοπτικές.

Το κόστος του τύπου λογικά κινείται στο ίδιο επίπεδο με αυτό των Damen SIGMA και DCNS Gowind 2500, ενώ πιθανότατα αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία τόσο για τη σταδιακή ανανέωση των κύριων πολεμικών πλοίων του Ελληνικού στόλου όσο και για την ανάκαμψη του ναυπηγικού τομέα της χώρας μας.

Ας μην ξεχνάμε πως Τουρκικής σχεδίασης και ναυπήγησης κορβέτες ήδη πλέουν στη θάλασσα και ίσως τα επόμενα χρόνια να δούμε και φρεγάτες. Η εμπειρία είναι αυτή που σε κάνει να προχωράς.


Η Ελλάδα έχει ανάγκη και από νέα πυροσβεστικά αεροπλάνα. Την ίδια ανάγκη έχουν και οι περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες, καθώς το εργοστάσιο κατασκευής των Canadair έχει κλείσει.

Η μεταπτυχιακή εργασία του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη είχε ως αποτέλεσμα την σχεδίαση και παρουσίαση ενός Ελληνικού πυροσβεστικού αεροσκάφους, με εξαγωγικές δυνατότητες.

Το αμφίβιο πυροσβεστικό Αεροσκάφος ΥΕΤΟΣ 2903 έχει τη δυνατότητα να επιχειρεί τόσο από την ξηρά όσο και από ποτάμια, λίμνες και θάλασσα. Μπορεί να επιχειρεί τόσο από πρόχειρο διάδρομο, όσο και από χιονισμένες περιοχές, έχοντας εγκατεστημένα στο σύστημα σκι.

Ο Υετός 2903 έχει τη δυνατότητα ανεφοδιασμού νερού και εν στάση στο αεροδρόμιο. Το αεροσκάφος είναι δικινητήριο, ελικοφόρο με κινητήρες TV7-117 που αποδίδουν 2.700 ίππους ο καθένας στην απογείωση, ενώ η μέγιστη συνεχής ισχύ είναι 2.400-2.600 ίπποι. Το πιλοτήριο είναι εφοδιασμένο με κλιματισμό για διευκόλυνση των πιλότων στο έργο τους. Οι δεξαμενές νερού έχουν χωρητικότητα 6.000kg.

Το αεροσκάφος μπορεί να χρησιμοποιηθεί για πυρόσβεση, ως επιβατικό, μεταγωγικό, ασθενοφόρο, για περιπολία των ακτών, για επιτήρηση θαλασσών, έρευνα και διάσωση.

Το πλήρωμα είναι τριμελές (2 πιλότοι και 1 μηχανικός), ενώ μπορούν να τοποθετηθούν καθίσματα για 8-10 επιβάτες. Επίσης υπάρχει τουαλέτα και χώρος αποσκευών.

Το αεροσκάφος έχει σχεδιαστεί σύμφωνα με την διεθνή εμπειρία σε θέματα αεροπυρόσβεσης. Η κατασκευή του θα έφερνε στην Ελλάδα πολλαπλά οφέλη, καθώς η επιτυχής χρήση του για την κατάσβεση πυρκαγιών στην Ελλάδα θα έφερνε αιτήσεις απόκτησής του και από άλλες χώρες με ίδιες ανάγκες.

Το Ελληνικό κράτος θα πρέπει επιτέλους να στραφεί στην ενίσχυση της Ελληνικής παραγωγής συστημάτων και όχι μόνο στην αγορά ξένων. Όταν η Τσεχία, η Πολωνία και η Τουρκία, παράγουν δικά τους σημαντικά οπλικά συστήματα, γιατί να μην μπορεί και η Ελλάδα;

Αναπαραγωγή του άρθρου μπορεί να γίνει μόνο με ξεκάθαρη αναφορά στην πηγή CosmoStatus και χρήση live link.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου