Παρασκευή 3 Μαρτίου 2023

Κατά της κατάργησης των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων το 2035 η Γερμανία και η Ιταλία!

Αυτό που οι περισσότεροι λογικοί άνθρωποι στην Ευρώπη θεωρούσαν αδύνατο να συμβεί, για πάρα πολλούς λόγους, φαίνεται πως (ευτυχώς) δεν θα συμβεί.


Το σχέδιο των Βρυξελλών για απαγόρευση της πώλησης καινούριων αυτοκινήτων με μηχανές εσωτερικής καύσης το 2035, φαίνεται πως δεν θα γίνει πραγματικότητα, καθώς η Γερμανία και η Ιταλία αντιδρούν έντονα.

Δεν είναι μόνο οι αυτοκινητοβιομηχανίες των δύο αυτών χωρών που αντιδρούν και πιέζουν για την διατήρηση των μηχανών εσωτερικής καύσης. Είναι η λογική και η πραγματικότητα, που έχουν αποκαλύψει την αδυναμία δημιουργίας αυτοκινήτων που θα κινούνται αποκλειστικά με ηλεκτροκινητήρες και θα έχουν αυτονομία άνω των 500 χιλιομέτρων, δεν θα χρειάζονται περισσότερο από 20 λεπτά για να φορτίσουν πλήρως και δεν θα κοστίζουν μια περιουσία.

Ταυτόχρονα, όπως έχει αποδειχτεί, η κατασκευή των μπαταριών των αυτοκινήτων είναι εξαιρετικά ακριβή, καθώς τα υλικά που απαιτούνται (σπάνιες γαίες) είναι πανάκριβα και φυσικά… σπάνια! Επίσης, η τεράστια αύξηση στη ζήτηση ηλεκτρικού ρεύματος για την φόρτιση των αυτοκινήτων, φαίνεται πως είναι αδύνατο να καλυφθεί με τις υπάρχουσες υποδομές και δυνατότητες.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του συστημικού politico ο Γερμανός Υπουργός Μεταφορών Volker Wissing (FDP) προειδοποίησε ότι το Βερολίνο δεν θα υποστηρίξει την συμφωνία, παρόλο που για τη νομοθεσία αυτή έχει υπάρξει διαβούλευση με το Ευρωκοινοβούλιο και υποστηρίζεται από τους ευρωβουλευτές, αλλά και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο.

Οι Υπουργοί της ΕΕ επρόκειτο να εγκρίνουν το σχέδιο την επόμενη Τρίτη, αλλά την σήμερα Παρασκευή, η Σουηδική προεδρία του Συμβουλίου το ανέβαλε για «μεταγενέστερη συνεδρίαση του Συμβουλίου».

Η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν θα μεταβεί την Κυριακή στη Γερμανία για να συναντηθεί με την κυβέρνηση, σε μια προσπάθεια να επικυρωθεί η νομοθεσία για τα αυτοκίνητα.

Η Ιταλία είναι επίσης αντίθετη με αυτή την (παράλογη) πρόθεση της ΕΕ, όπως και η Πολωνία και η Βουλγαρία, που είναι δυσαρεστημένες με τη νομοθεσία, που στοχεύει να τερματίσει την πώληση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2035, αναγκάζοντας τη μεγαλύτερη βιομηχανία της Ευρώπης, την αυτοκινητοβιομηχανία, να γίνει ηλεκτροκίνητη.

Οι 4 αυτές χώρες αντιπροσωπεύουν περίπου το 42% του πληθυσμού της ΕΕ, περισσότερο από το όριο του 35% που απαιτείται για την παρεμπόδιση της νομοθεσίας.

Ο Υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας Christian Lindner, ηγέτης των Ελεύθερων Δημοκρατών (FDP), είπε την Πέμπτη: «Στόχος μας είναι να επιτρέψουμε την ταξινόμηση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και μετά το 2035».

Οι Lindner και Wissing απαιτούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να επιτρέψει ένα κενό για αυτοκίνητα που κινούνται με συνθετικά καύσιμα που παράγονται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και δεσμευμένο CO2 που έχουν τις ίδιες ιδιότητες με τα ορυκτά καύσιμα. Οι υποστηρικτές τους λένε ότι τέτοια καύσιμα είναι πράσινα και θα επιτρέψουν στις αυτοκινητοβιομηχανίες να συνεχίσουν να παράγουν συμβατικά οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης αντί να στραφούν στις ασύμφορες από κάθε άποψη (οικονομική και περιβαλλοντική) μπαταρίες.

Τα σχέδια της ΕΕ ορίζουν τα νέα αυτοκίνητα και τα φορτηγά να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων μετά το 2035, αλλά αυτό με τα σημερινά δεδομένα είναι ανέφικτο.

Η Ιταλία και ο Υπουργός Μεταφορών Ματέο Σαλβίνι, είχε ως βασικό μέρος της πολιτικής του ατζέντας την απόρριψη του νόμου για αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών το 2035. Υποστηρίζει ότι ο νόμος θα παραδώσει την αγορά αυτοκινήτων της ΕΕ στην Κίνα (που έχει προοδεύσει πολύ στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων) και θα κοστίσει εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας.

Η πρωθυπουργός της Ιταλίας Τζώρτζια Μελόνι δεσμεύτηκε να αντιταχθεί στα σχέδια απαγόρευσης των αυτοκινήτων, υποστηρίζοντας ότι είναι «βαθιά επιζήμια για τον κατασκευαστικό μας τομέα».

Η απόρριψη της πρόθεσης της ΕΕ από την Ιταλία, υποστηρίχθηκε και από τον πρώην πρόεδρο της Κομισιόν Ρομάνο Πρόντι, που τόνισε την ευρεία πολιτική υποστήριξη της Ιταλίας για επανεξέταση.

Ας ελπίσουμε ότι θα πρυτανεύσει η λογική στους ανεπάγγελτους χαρτογιακάδες των Βρυξελλών και η κατάργηση των αυτοκινήτων με μηχανές εσωτερικής καύσης θα καθυστερήσει μέχρι η τεχνολογία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (μπαταριών) να φτάσει στο επίπεδο που θα ικανοποιεί τις ανάγκες των πολιτών και των μεταφορών.

Αναπαραγωγή του άρθρου μπορεί να γίνει μόνο με ευδιάκριτη αναφορά στην πηγή CosmoStatus και χρήση live link



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου