Σε μια κίνηση υποστήριξης των εταιρειών διαχείρισης των αυτοκινητοδρόμων προχωρά η «προοδευτική» κυβέρνηση. Υποχρεωτικά θα χρησιμοποιούν τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους και θα πληρώνουν διόδια τα βαρέα οχήματα.
Σύμφωνα με το Αθηναϊκό και Μακεδονικό πρακτορείο ειδήσεων, τσουχτερά θα είναι τα πρόστιμα ανά οδηγό και ιδιοκτήτη που θα επιβάλλονται στα βαρέα οχήματα που χρησιμοποιούν το παράπλευρο οδικό δίκτυο για να γλιτώσουν τα διόδια.
Η απόφαση του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, προβλέπει ότι τα οχήματα άνω των 3,5 τόνων θα πρέπει να φέρουν ειδική άδεια, η οποία χορηγείται μόνο σε ορισμένες περιπτώσεις (π.χ. λόγω εγγύτητας επιχείρησης, δημοτικών ή ιδιωτικών έργων) για να μπορούν να χρησιμοποιούν τις λεγόμενες «παλιές εθνικές οδούς». Εξαιρούνται τα φορτηγά κάτω των 3,5 τόνων.
Το πρόστιμο, από 1000 ευρώ, θα καταβάλλεται άμεσα, διαφορετικά το όχημα θα ακινητοποιείται.
Η κίνηση των φορτηγών στο παράπλευρο δίκτυο έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια επιδεινώνοντας σε πολλές περιπτώσεις τις συνθήκες κυκλοφορίας σε χωριά αλλά και πόλεις που βρίσκονται δίπλα στο εθνικό οδικό δίκτυο.
Από την πλευρά τους, οι εκπρόσωποι των μεταφορικών εταιρειών κατηγορούν το Υπουργείο ότι δυσχεραίνει το μεταφορικό τους έργο και ότι δρα προς όφελος των εταιρειών που εισπράττουν τα διόδια στις εθνικές οδούς.
Το πρόβλημα δεν θα είχε δημιουργηθεί, εάν τα διόδια δεν ήταν τόσο πολλά (πυκνά) και ακριβά. Είναι παράλογο να πρέπει ένα φορτηγό να πληρώσει 12 διόδια από την Θεσσαλονίκη ως την Αθήνα και συνολικά να χρειάζεται πάνω από 100 ευρώ για 500km.
Το ίδιο ισχύει βέβαια και για τα μικρά αυτοκίνητα, που καλούνται να πληρώνουν πολλά και πανάκριβα διόδια κατά το ταξίδι.
Σε κάθε χώρα που σέβεται τον εαυτό της και τους πολίτες της, υπάρχουν 2 δρόμοι για να διαλέξει ο ταξιδιώτης:
ο επαρχιακός, που είναι ένας καλός δρόμος αλλά χωρίς διόδια και ο αυτοκινητόδρομος που είναι τέλειος δρόμος, αλλά έχει διόδια.
Στην Ελλάδα παρατηρείται το παράδοξο φαινόμενο, να μην υπάρχει ουσιαστικά η εναλλακτική του επαρχιακού οδικού δικτύου. Όπου υπάρχει, ο δρόμος είναι συνήθως σε άθλια κατάσταση.
Η λύση είναι απλή: μείωση του αντιτίμου των διοδίων στο μισό και παραχώρηση της εκμετάλλευσης των αυτοκινητοδρόμων στις εταιρείες για διπλάσιο χρόνο.
Και όσο γι’ αυτούς που υποστηρίζουν πως δεν μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο εξαιτίας των δανειακών συμβάσεων που έχουν υπογράψει οι εταιρείες με τις τράπεζες, τους λέμε τούτο: τα τελευταία χρόνια, πάνω από 40 δισ. ευρώ δόθηκαν στις τράπεζες για ανακεφαλαιοποίηση. Επομένως, μόνο του σπανού τα γένια δεν γίνονται…
Παρ’ όλα αυτά, η «προοδευτική και αριστερή» κυβέρνηση της Ελλάδας, αποφάσισε να υποχρεώσει τα φορτηγά να χρησιμοποιούν το πανάκριβο οδικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων, απαγορεύοντας την δυνατότητα της εναλλακτικής χρήσης του επαρχιακού οδικού δικτύου, αντί να προχωρήσει στα … αυτονόητα…
Εάν κάνουμε λάθος, αναμένουμε διευκρίνιση από το Υπουργείο.
Σύμφωνα με το Αθηναϊκό και Μακεδονικό πρακτορείο ειδήσεων, τσουχτερά θα είναι τα πρόστιμα ανά οδηγό και ιδιοκτήτη που θα επιβάλλονται στα βαρέα οχήματα που χρησιμοποιούν το παράπλευρο οδικό δίκτυο για να γλιτώσουν τα διόδια.
Η απόφαση του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, προβλέπει ότι τα οχήματα άνω των 3,5 τόνων θα πρέπει να φέρουν ειδική άδεια, η οποία χορηγείται μόνο σε ορισμένες περιπτώσεις (π.χ. λόγω εγγύτητας επιχείρησης, δημοτικών ή ιδιωτικών έργων) για να μπορούν να χρησιμοποιούν τις λεγόμενες «παλιές εθνικές οδούς». Εξαιρούνται τα φορτηγά κάτω των 3,5 τόνων.
Το πρόστιμο, από 1000 ευρώ, θα καταβάλλεται άμεσα, διαφορετικά το όχημα θα ακινητοποιείται.
Η κίνηση των φορτηγών στο παράπλευρο δίκτυο έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια επιδεινώνοντας σε πολλές περιπτώσεις τις συνθήκες κυκλοφορίας σε χωριά αλλά και πόλεις που βρίσκονται δίπλα στο εθνικό οδικό δίκτυο.
Από την πλευρά τους, οι εκπρόσωποι των μεταφορικών εταιρειών κατηγορούν το Υπουργείο ότι δυσχεραίνει το μεταφορικό τους έργο και ότι δρα προς όφελος των εταιρειών που εισπράττουν τα διόδια στις εθνικές οδούς.
Το πρόβλημα δεν θα είχε δημιουργηθεί, εάν τα διόδια δεν ήταν τόσο πολλά (πυκνά) και ακριβά. Είναι παράλογο να πρέπει ένα φορτηγό να πληρώσει 12 διόδια από την Θεσσαλονίκη ως την Αθήνα και συνολικά να χρειάζεται πάνω από 100 ευρώ για 500km.
Το ίδιο ισχύει βέβαια και για τα μικρά αυτοκίνητα, που καλούνται να πληρώνουν πολλά και πανάκριβα διόδια κατά το ταξίδι.
Σε κάθε χώρα που σέβεται τον εαυτό της και τους πολίτες της, υπάρχουν 2 δρόμοι για να διαλέξει ο ταξιδιώτης:
ο επαρχιακός, που είναι ένας καλός δρόμος αλλά χωρίς διόδια και ο αυτοκινητόδρομος που είναι τέλειος δρόμος, αλλά έχει διόδια.
Στην Ελλάδα παρατηρείται το παράδοξο φαινόμενο, να μην υπάρχει ουσιαστικά η εναλλακτική του επαρχιακού οδικού δικτύου. Όπου υπάρχει, ο δρόμος είναι συνήθως σε άθλια κατάσταση.
Η λύση είναι απλή: μείωση του αντιτίμου των διοδίων στο μισό και παραχώρηση της εκμετάλλευσης των αυτοκινητοδρόμων στις εταιρείες για διπλάσιο χρόνο.
Και όσο γι’ αυτούς που υποστηρίζουν πως δεν μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο εξαιτίας των δανειακών συμβάσεων που έχουν υπογράψει οι εταιρείες με τις τράπεζες, τους λέμε τούτο: τα τελευταία χρόνια, πάνω από 40 δισ. ευρώ δόθηκαν στις τράπεζες για ανακεφαλαιοποίηση. Επομένως, μόνο του σπανού τα γένια δεν γίνονται…
Παρ’ όλα αυτά, η «προοδευτική και αριστερή» κυβέρνηση της Ελλάδας, αποφάσισε να υποχρεώσει τα φορτηγά να χρησιμοποιούν το πανάκριβο οδικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων, απαγορεύοντας την δυνατότητα της εναλλακτικής χρήσης του επαρχιακού οδικού δικτύου, αντί να προχωρήσει στα … αυτονόητα…
Εάν κάνουμε λάθος, αναμένουμε διευκρίνιση από το Υπουργείο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου