Όμως, η ύπαρξη του κ. Στουρνάρα και της τρόικας στο υπουργείο οικονομικών δεν επέτρεπε την υλοποίηση του προγράμματος. Δεν δινόταν η έγκριση για την εκταμίευση των χρημάτων, παρόλο που ήταν επιτακτικής σημασίας για την Ελλάδα.
Όπως σημείωσε ο γνωστός δημοσιογράφος, δεν ήταν δυνατό η «Ευρωπαϊκή» τρόικα να αφήσει να «φύγουν» προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού 500 εκατομμύρια δολάρια…
Έτσι σήμερα που δεν υπάρχει τρόικα στο υπουργείο, φαίνεται πως αποφασίστηκε να «καλοπιαστούν» οι Αμερικανοί, ώστε να μην δημιουργήσουν πρόβλημα με το ΔΝΤ.
500 εκατομμύρια είναι αυτά…
Άλλωστε ο Βαρουφάκης μετά την συνάντησή του με την Λαγκάρντ μίλησε με νόημα για την σημαντική και σταθερή βοήθεια του ΔΝΤ προς την Ελλάδα, εννοώντας πως αν δεν υπήρχε το ΔΝΤ, η Ευρώπη θα μας είχε κατασπαράξει…
Στο σημείο αυτό να θυμηθούμε πως τα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας P-3B orion παροπλίστηκαν στα τέλη του 2008 αρχές του 2009, όταν υπουργός άμυνας ήταν ο Βαγγέλης Μεϊμαράκης.
Η κατασκευάστρια εταιρεία είχε προτείνει την άμεση αναβάθμισή τους και την υπηρεσιακή τους διατήρηση για ακόμη 20 χρόνια, αλλά με την ατολμία που υπήρχε, βρέθηκε η Ελλάδα να μην μπορεί να καλύψει τις ΝΑΤΟϊκές της ανάγκες για επιτήρηση του Αιγαίου και της Ανατολικής Μεσογείου από πιθανές απειλές και εισβολή λαθρομεταναστών.
Έτσι η Τουρκία, χρησιμοποιώντας ΝΑΤΟϊκή δικαιολογία, αλωνίζει το Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο με τα καινούργια αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας τύπου CN-235, συλλέγοντας πληροφορίες «όλων των ειδών»…
Σίγουρα, η απόκτηση νέων αεροσκαφών θα ήταν προτιμότερη από την «αναπαλαίωση» των γερασμένων P-3B orion.
Τα προηγούμενα χρόνια είχαν εξεταστεί διάφορες λύσεις, όπως των Γαλλικών Atlantique, αλλά απορρίφθηκαν.
Έτσι η επιλογή της αναπαλαίωσης των P-3B orion ήταν τελικά μονόδρομος, εξ αιτίας της έλλειψης χρημάτων και επειδή η επισκευή των υπαρχόντων P-3B orion θα γίνει στην ΕΑΒ, που θα σημάνει την αναζωογόνησή της.
Επίσης, τα αεροσκάφη αυτά είναι γνωστά στα Ελληνικά πληρώματα, υπάρχουν ανταλλακτικά και τεχνογνωσία ώστε να επιτελέσουν το πολύτιμο έργο τους για τα επόμενα 20 χρόνια.
Ας ψάξουν λοιπόν αλλού, όλοι αυτοί που κατηγορούν το ΚΥΣΕΑ για την επιλογή του, για να βρουν ποιος φταίει για την καθυστέρηση τόσων ετών στην θωράκιση της χώρας.
Ας ελπίσουμε πως σύντομα θα συμφωνηθεί και ο εκσυγχρονισμός όλων των F-16 σε επίπεδο advanced με ραντάρ AESA κλπ και η απόκτηση 15 νέων, ώστε να ομογενοποιηθεί ένας συμπαγής στόλος 150 εκπληκτικών επιδόσεων F-16.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου