Πέμπτη 4 Νοεμβρίου 2021

Viper, Rafale, Belharra, Φρεγάτες M, Κορβέτες ΚΑΙ APACHE

Μετά την έναρξη του εκσυγχρονισμού των F-16, τα νέα 18+6 Rafale, τις νέες 3+1 Belharra, το ενδιαφέρον για τις Ολλανδικές Φρεγάτες Μ, την διαπραγμάτευση για Κορβέτες, έρχεται ΚΑΙ αναβάθμιση των APACHE και αγορά νέων!

Δεν είναι λίγα τα άρθρα του CosmoStatus που από το 2014 μιλούσαν για την ανάγκη προμήθειας νέων αεροσκαφών, την αναβάθμιση των παλαιών, την αγορά νέων πλοίων, αλλά και τον εκσυγχρονισμό και την αγορά νέων ελικοπτέρων APACHE.

Δεν γνωρίζουμε εάν η κυβέρνηση διάβαζε τα άρθρα του CosmoStatus, φαίνεται όμως να κάνει ακριβώς αυτό που ζητούσαμε, που θεωρούμε πως ήταν η κοινή λογική, σε συνεργασία με τους στρατιωτικούς που γνωρίζουν τις ακριβείς ανάγκες και τα δημοσιονομικά που επιβάλλουν τους αριθμούς.

Έτσι λοιπόν, με χαρά διαβάσαμε σήμερα στην έγκυρη ΠΤΗΣΗ ότι επίκειται άμεση αναβάθμιση των ελικοπτέρων ΑΗ-64Α με ηλεκτρονικά και ηλεκτροοπτικό σύστημα της ισραηλινής Elbit, ενώ έχουν ξεκινήσει συνομιλίες με την κατασκευάστρια εταιρεία Boeing, για τον εκσυγχρονισμό των 9 ελληνικών AH-64D σε AH-64E, δηλαδή τον τελευταίο τύπο και πιο προηγμένο. Επίσης, θα αγοραστούν και ακόμη 9 καινούρια AH-64E, ώστε να δημιουργηθεί μια μοίρα 18 πλήρως επιχειρησιακών και προηγμένων Apache. Ταυτόχρονα, τα 19 εκσυγχρονισμένα AH-64A θα συνεχίζουν να αποτελούν σημαντικότατο όπλο στα χέρια των έμπειρων Ελλήνων χειριστών.

Εφόσον αξιοποιηθούν πλήρως επιχειρησιακά και τα ελικόπτερα Kiowa, τότε η Ελλάδα θα έχει καταφέρει να δημιουργήσει μια πολύ ισχυρή γραμμή άμυνας, σε σχέση με την Αεροπορία Στρατού και τα επιθετικά ελικόπτερα.

Με την πρόοδο του προγράμματος αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού των 84 F-16 block 52+ και Advanced σε Viper, αναμένεται (επιτέλους) η έναρξη της αναβάθμισης και του εκσυγχρονισμού των 38 F-16 block 50 με ανταλλακτικά από τα block 52+ και Advanced. Το ίδιο θα πρέπει να συμβεί και με τα 36 F-16 block 30, ώστε να μην απαξιωθούν και να συνεχίσουν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στο μέγιστο δυνατό.

Το μόνο πρόγραμμα που φαίνεται να μην προχωράει καλά, είναι ο εκσυγχρονισμός των αεροσκαφών P-3B orion. Σύμφωνα με το NewPost, μετά από 5 χρόνια και 500 εκατομμύρια, ακόμη δεν έχει παραδοθεί ούτε ένα από τα αεροσκάφη και δεν αναμένεται να παραδοθεί κανένα εντός του 2022.

Στο θέμα της ενίσχυσης του Πολεμικού Ναυτικού, αναμένεται η υπογραφή της σύμβασης με τους Γάλλους για τις 3 Belharra, που ελπίζουμε να γίνουν 4, ώστε να καλυφθούν σωστά οι Ελληνικές θάλασσες.

Ταυτόχρονα, υπάρχουν προχωρημένες συζητήσεις με Γάλλους (Gowind), Ιταλούς (Doha) και Ολλανδούς (SIGMA 10514) για την αγορά καινούριων κορβετών. 

Πολύ σημαντική είναι και η πρόοδος για την απόκτηση των 2 Ολλανδικών φρεγατών τύπου Μ (85 εκατομμύρια για κάθε μία μαζί με τον οπλισμό της), που ίσως γίνουν 4, εάν συμφωνήσουν και οι Βέλγοι να παραχωρήσουν και τις 2 δικές τους.

Επίσης, συζητήσεις γίνονται με τους Ολλανδούς και για 6 ναρκοθηρευτικά τύπου Alkmaar, με τίμημα λιγότερο από 20 εκατομμύρια.

Για το τέλος αφήσαμε το θέμα των υποβρυχίων. Μπορεί επισήμως να μην ακούγεται τίποτα, εμείς θα επιμείνουμε πως τα 4 type-214 δεν επαρκούν. Αναμένουμε να δούμε για το αν θα επαληθευτούμε για την πρόγνωσή μας για παραγγελία 4 Γαλλικών ή 4 Γερμανικών καινούργιων υποβρυχίων.

Ευχόμαστε να γίνει το καλύτερο δυνατό για την Ελλάδα και τους Έλληνες.

Αναπαραγωγή του άρθρου μπορεί να γίνει μόνο με ευδιάκριτη αναφορά στην πηγή CosmoStatus και χρήση live link



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου