Κυριακή 22 Ιανουαρίου 2017

Απώλεια δύο F-16 Block 52+ στο έδαφος σε 3 μήνες

Δύο από τα πιο σύγχρονα F-16 που διαθέτει η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία, τέθηκαν εκτός διαθεσιμοτήτων (άγνωστο για πόσο χρόνο ή μήπως για πάντα) μέσα σε 78 ημέρες!

Το πρώτο περιστατικό συνέβη στις 2 Νοεμβρίου 2016 στην Κρήτη, όταν αεροσκάφος F-16C Block 52+ της 343Μ της 115 Πτέρυγας Μάχης στη Σούδα, πήρε φωτιά με αποτέλεσμα ο πιλότος του να υποστεί εγκαύματα, αλλά ευτυχώς χωρίς να κινδυνέψει η ζωή του.

Το αεροσκάφος έχει υποστεί σοβαρές ζημιές επειδή ήταν γεμάτο καύσιμα και έτοιμο για απογείωση, όταν εκδηλώθηκε πυρκαγιά στην αριστερή πτέρυγα του αεροσκάφους (κάπου ακούμπησε λένε οι πληροφορίες), κατά τη διάρκεια της τροχοδρόμησης. Ο κυβερνήτης, εφαρμόζοντας τις προβλεπόμενες διαδικασίες, ακινητοποίησε άμεσα και με ασφάλεια το αεροσκάφος, ενώ το προσωπικό του αεροδρομίου κατέσβησε άμεσα την πυρκαγιά.

Στις 18 Ιανουαρίου 2017, ένα διθέσιο F-16 Block 52+ Advanced της 116 Πτέρυγας Μάχης στον Άραξο, βγήκε από τον διάδρομο μετά την προσγείωση και ενώ έστριβε για να βγει από τον κεντρικό διάδρομο. Το πόσο σοβαρή είναι η ζημιά που προκλήθηκε, μένει να διαπιστωθεί.

Μόνο προβληματισμό μπορούν να προκαλέσουν τα ατυχήματα αυτά, καθώς οι επιχειρησιακές δυνατότητες της ΠΑ μειώνονται, την ώρα που η ένταση στο Αιγαίο αυξάνεται.

Συνεχώς γίνεται κουβέντα για τον εκσυγχρονισμό των F-16 σε επίπεδο Viper, αλλά το θέμα δεν προχωρά.

Έχουμε γράψει επανειλημμένα στο cosmostatus πως όλα τα F-16 θα πρέπει να εκσυγχρονισθούν σε επίπεδο Viper και ταυτόχρονα να παραγγελθούν και 10 – 20 καινούρια, ώστε να αναπληρωθούν οι απώλειες. Μόνο έτσι θα καταφέρουμε να παρουσιάσουμε έναν ομοιογενή στόλο από 150 σύγχρονα F-16, που θα υπερασπίσουν ικανοποιητικά την πατρίδα.

Το κακό στην υπόθεση της ΠΑ είναι πως ο εκσυγχρονισμός των Mirage 2000, αλλά και των 2000-5 δεν θα γίνει ποτέ. Έτσι, χωρίς νέα αεροσκάφη 4ης++ γενιάς ή 5ης, οι ισορροπίες στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο, βαίνουν σε βάρος της Ελλάδας.

Πρέπει να παρθούν αποφάσεις άμεσα, με πρώτιστο γνώμονα τις επιχειρησιακές ανάγκες, δεύτερο το οικονομικό και τον τρόπο πληρωμής και τρίτο το πολιτικό σκέλος, δηλαδή την σφαίρα επιρροής που ανήκει η Ελλάδα.

Το συμφέρον της Ελλάδας θα πρέπει να μπαίνει πάντα πρώτο!



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου