Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2015

Η Ελλάδα απούσα και από το νέο «δρόμο του μεταξιού»

Η Κίνα, που βρίσκεται στο επίκεντρο του παγκόσμιου εμπορίου, σχεδιάζει τεράστιας κλίμακας επενδύσεις για να αναβιώσει τις χερσαίες διαδρομές και να συνδεθεί με την Ευρώπη και μέσω ναυτιλιακών διασυνδέσεων.

Σκοπός του Ασιατικού γίγαντα είναι να επεκτείνει το εμπόριό της και να αποκτήσει μεγαλύτερο βάρος στο διεθνές σύστημα μεταφορών, όπου κυριαρχούν οι Ευρωπαϊκές ναυτιλιακές εταιρείες.

Ο Πρόεδρος της Κίνας είχε αναπτύξει το όραμά του τον Σεπτέμβριο του 2013 κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στο Καζακστάν, ενώ και τον Νοέμβριο του 2014 εξήγγειλε τη δημιουργία ενός «Ταμείου για τον Δρόμο του Μεταξιού» με αρχικό ποσό 40 δισ. δολαρίων.

Το ποσό αυτό θα αφορά επενδύσεις σε υποδομές και στη βιομηχανική και χρηματοπιστωτική συνεργασία, με στόχο να σπάσει τη δυσκολία διασυνδέσεων στην Ασία.

Ο σύγχρονος δρόμος του μεταξιού θα ξεκινά από τον σιδηροδρομικό σταθμό της κινεζικής πόλης Τσονγκ-Κινγκ, που έχει πληθυσμό 30 εκατομμύρια και όπου έχουν εργοστάσια εταιρείες, όπως η Hewlett Packard και η Apple.

Σύμφωνα με χάρτη που δημοσίευσε το κρατικό Κινεζικό πρακτορείο ειδήσεων Xinhua, προβλέπονται δύο διαδρομές για το εμπόριο:
- Η ηπειρωτική διαδρομή, που θα περνά από το Καζακστάν, το Κιργιστάν και το Ιράν, με τελικό προορισμό τη Βιέννη.
- Η θαλάσσια διαδρομή από τα κινεζικά λιμάνια του Φουτζού και του Γκουάνγκτζου, που μέσω της Ινδονησίας, της Ινδίας, της Σρι Λάνκα, της Κένυας και της Ελλάδας, θα καταλήγει στην Κεντρική και Δυτική Ευρώπη.

Το σχέδιο θα επικεντρωθεί στην κατασκευή δρόμων, σιδηροδρόμων, λιμανιών και αεροδρομίων κατά μήκος της κεντρικής και νότιας Ασίας.

Σύμφωνα με υπολογισμούς του πρακτορείου Reuters, κρατικές κινεζικές εταιρείες έχουν ήδη επενδύσει τουλάχιστον 5 δισ. δολάρια σε υποδομές μεταφορών κατά την περασμένη 10ετία κατά μήκος διαδρομών που διασχίζουν την κεντρική Ασία και φθάνουν κοντά στη Σρι Λάνκα και την Ερυθρά Θάλασσα.

Εταιρείες, όπως η China Merchants Holdings, η China Railway Construction, η Cosco Pasific και η China Communications Construction έχουν κατασκευάσει ή διαχειρίζονται περίπου 10 λιμάνια και έχουν κάνει επενδύσεις σε τουλάχιστον 5 σιδηροδρομικά προγράμματα στο Κιργιστάν, την Κένυα και αλλού.

Στην Ελλάδα, στα λόγια, όλες οι πολιτικές δυνάμεις που θέλουν να μας σώσουν, ψάχνουν για τις ευκαιρίες που μπορεί και πρέπει να εκμεταλλευθεί η χώρα.

Οι επενδύσεις που θα μας φέρουν την ανάπτυξη, εδώ και 6 χρόνια είναι εγκατεστημένες στα τηλεοπτικά παράθυρα και στις ειδήσεις των καναλιών.

Ίσως γι’ αυτό το λόγο η Ελλάδα ήταν μία από τις ελάχιστες χώρες που στις 24 και 25 Νοεμβρίου 2015, απουσίαζε από την συνάντηση που έγινε στην Κίνα με θέμα το «νέο δρόμο του μεταξιού»!

Στη συνάντηση μετείχαν 16 Ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων η Αλβανία, η Βουλγαρία, η Εσθονία και η Λετονία.
Μεγάλη απούσα, για πολλοστή φορά, ήταν η Ελλάδα.

Για το ίδιο θέμα όμως βρέθηκε στο Πεκίνο ο Γιώργος Παπανδρέου, ως πρόεδρος της Σοσιαλιστικής Διεθνούς και όχι ως εκπρόσωπος της Ελλάδας…



Με πληροφορίες από το iefimerida.gr και viadiplomacy.gr

1 σχόλιο: